Android apps

Gestart door Adrie, 06-05-2011 13:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Sinds kort heb ik een telefoon met Android en ik ben op zoek naar een goede brouw-app. Ik heb ondertussen Brewzor gedownload en geïnstalleerd en dat ziet er goed uit, maar als ik XML recepten importeer geeft ie altijd een kleur van 0 EBC en een bitterheid van -616,87 IBU. Het is dan ook een beta.

Wie heeft er (goede) ervaringen met andere apps en welke zijn dat?

Oscar

Citaat van: Adrie op 06-05-2011  13:57 uSinds kort heb ik een telefoon met Android en ik ben op zoek naar een goede brouw-app.

Kan daar geen uitgeklede versie van openoffice op ? dan kun je BrouwHulp draaien... ;D. waarom willen mensen op hun telefoon receptjes gaan maken? (Omdat het kan natuurlijk..)  :weetniet:  ;)

erikgroothuis

Citaat van: Oscar op 06-05-2011  15:52 uKan daar geen uitgeklede versie van openoffice op ? dan kun je BrouwHulp draaien... ;D. waarom willen mensen op hun telefoon receptjes gaan maken? (Omdat het kan natuurlijk..)  :weetniet:  ;)

Op mijn telefoon (HTC-Desire) en ik denk ook op andere android-gebaseerde smartphones zit een versie van Quickoffice.
Daarmee kun je office-bestanden bewerken.

Erik :brouwen:

Erick

In de laatse BYO wordt Brew Pal aanbevolen.
edit: oh, sorry, is alleen voor iphone :(

Henielma

Ik bekijk op mijn android BrouwHulp bestanden met thinkfree calc. Dit werkt met de excel bestanden. Thinkfree calc stond volgens mij al op de galaxy s.

RobinB

Brewpal heb ik ook inderdaad!
Hij bevalt me best, maar de XML export is wat onhandig.

Hij plempt de xml tekst nl gewoon in de mail als tekst, ipv een .xml als attachment...
Deze moet je dus nog weer kopieren en plakken in notepad en dan saven als .xml

George81

Ik heb nog een mogelijk interessante Android App, deze komt van Café Samson uit Nijmegen.
Ik moet 'm nog proberen, maar aangezien Café Samson 1 van de betere bier café's is in Nijmegen verwacht ik wel dat het wat is.

http://nijmegen.nieuws.nl/25571

https://market.android.com/details?id=com.bitpowder.samson

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Erick op 06-05-2011  16:00 uIn de laatse BYO wordt Brew Pal aanbevolen.
edit: oh, sorry, is alleen voor iphone :(
Werkt brewpal enkel met gallons en andere amerikaanse maten of kun je 'm ook instellen op liters en kilogrammen?

Louis
(edit) Ik heb 'm gedownlaod en ja, je kunt 'm instellen op 'metric'.

RobinB

Yep!
Zoals je al had gevonden inderdaad! ;)

Wel een leuk progje, enige nadeel vind ik is dat je soms schijnbaar dubbel op OK moet klikken, maar verder werkt het goed.
Ook het smakenwiel van Meilgaard en hoe je eraan kan draaien werkt erg leuk!

Adrie

Brewzor calculator is toch wel erg handig. Er zit ook een mooie pitchrate calculator in met getrapte starters.

Erick

Ik gebruik Brewzor (calculator) ook,
Kan iemand mij vertellen wat er met het kopje; 'Gyle' wordt bedoelt?
Heb het idee dat het de hoeveelheid wort is om de carbonatie op fles te bewerkstelligen maar weet het niet zeker...
Verder wel een hele fijne, nuttige app; veel gebruikt vandaag :) )

orangeloo

Citaat van: George81 op 19-05-2011  22:48 uIk heb nog een mogelijk interessante Android App, deze komt van Café Samson uit Nijmegen.
Ik moet 'm nog proberen, maar aangezien Café Samson 1 van de betere bier café's is in Nijmegen verwacht ik wel dat het wat is.

http://nijmegen.nieuws.nl/25571

https://market.android.com/details?id=com.bitpowder.samson

Ik heb hem ook al een tijdje en is inderdaad erg leuk, mooi, goed....

Herman

Citaat van: Erick op 28-10-2011  19:47 uIk gebruik Brewzor (calculator) ook,
Kan iemand mij vertellen wat er met het kopje; 'Gyle' wordt bedoelt?
Een 'gyle' is een oud woord voor een batch wort. Zoek ook maar es op party-gyle, dat kom je nog wel eens tegen.

Erick

Dat had ik inmiddels ook gevonden.
Echter de berekening die de app maakt onder dit kopje snap ik niet:

Je vult je OG in, bijv 1.096
Dan je hoeveelheid: bijv 20 Ltr
En dan verschijnt er een getal: 0,59 Ltr

Misschien de hoeveelheid wort die nodig is om flesjes op druk te brengen?
Of... misschien is het wel het antwoord op de vraag des levens..?
(Groot galactisch lifters handboek) ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.