Wyeast met icepack

Gestart door Erick, 13-04-2011 17:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erick

Van der Kooy heeft de service weer verbeterd...
Ik kreeg vandaag mijn nieuwe bestelling binnen met daarin, apart verpakt, de Wyeast gist knus tegen een icepack aan.
Dit heb ik nog niet eerder zo gehad...
HULDE!!!  ;D
 
(hoop dat dit niet onder reclame valt, Jacques?)

Albertus

Dat is heel mooi. Speciaal voor de zomerperiode?

Bert

William

En / of om voortijdig smacken te voorkomen :weetniet:

EBC

In Amerika is dat bijna standaard, goed dat leveranciers er hier ook aan beginnen!

De Kiekert

Citaat van: Albertus op 13-04-2011  17:54 uDat is heel mooi. Speciaal voor de zomerperiode?

Bert

Neen, ook afgelopen winter kreeg ik gist met een icepak geleverd. We willen geen risico lopen was hun reactie.

Sander_de_Rijk

In februari kreeg ik twee verpakkingen van Wyeast van Van Der Kooy binnen samen met een icepack, maar toen ik in maart weer een bestelling deed kreeg ik bij die ene verpakking van Wyeast geen icepack.

Ik dacht toen dat het pas vanaf 2 gekoeld verstuurd werd. Ik moet wel zeggen dat ik niet na heb gedacht over de buitentemperatuur op die momenten, dat dit ook een rol zou kunnen spelen.

Sander_de_Rijk

Vandaag een nieuwe bestelling binnen gekregen van Van Der Kooy met 2 propagators erin. Ondanks de temperatuur en het lange paasweekend zat er geen icepack in. Er jammer en een geluk dat ik thuis was, anders had het een lang weekend bij de postbode gelegen zonder koeling.

Krijgt iemand nog steeds die icepacks of is het iets tijdelijks van ze geweest?

Cees

Laatst een grote bestelling gedaan bij van der Kooy: in een doos met mouten, hop etc, zaten in een apart doosje 2 propagators + icepack.

Een weihenstephaner propagator was nog niet op voorraad, dus die kreeg ik nagestuurd. Zonder icepack in een envelop met bubbeltjesfolie. Vind ik een uitstekende beslissing, want dat laatste scheelt waarschijnlijk 7,50 euro verzendkosten en het past gewoon door de brievenbus. Gewoon opletten, wanneer je bestelt, dat je ook thuis bent, of anders naar een ander adres laten sturen.

SeekingBeer

Vorige zomer kreeg ik al zo'n gistje met een icepack toegestuurd.
Maar omdat ik niet thuis was werd het bij de buren geparkeerd en stond het een volle dag extra in de hitte.

Dat trekken die icepacks niet dacht ik zo; al met al is het vrij lang onderweg.
Misschien helpt het een beetje, maar meer dan een beetje zal het niet zijn.

Sander_de_Rijk

Ik heb de vorige keer even nagevraagd over een icepack. Maar ze doen deze erbij als ze ze hebben, maar ze hebben niet altijd die icepacks op voorraad.

Caspar

Ik had laatst ook een icepack, wat een enorm ding! Al met al was er al wel een pakje half opgebold... Wyeast en postorder gaan niet echt goed samen, daar kan Van Der Kooy ook niets aan doen. Het binnenste zakje hoeft maar een minuscuul lekje te hebben en de zaak bolt al op.

Erick

Als ik dat icepack nu goed desinfecteer (ethanol 70%) en deze toevoeg aan mijn afkoelende wort scheelt dat vast ook weer? :)

RobinB

Ligt eraan van wat voor materiaal het is gemaakt...

Sander_de_Rijk

Ik zet mijn emmer met wort in een grote speciekuip en in die kuip gaat bij mij water en al mijn koelelementen inclusief de icepacks

Erick

Zo tevreden als ik hiervoor was, zo'n slechte ervaring had ik vandaag met vd Kooy...

Had Wyeast lagergist besteld (voor de pilsbrouwwedstrijd van Brand)
Ik krijg een pak thuis van ruim 8 maanden oud, ik dus een berichtje gestuurd dat ik zo wel een erg grote starter moet maken. Krijg als (arrogant) antwoord terug dat gisten van Wyeast altijd ruim een jaar houdbaar zijn en dat 'iedere gebruiker van Wyeast weet dat je met de activator geen starter hoeft te maken'.

Dankjewel vd Kooy, lekkere service, altijd vers.  >:(

Oscar

Hij zal het vast wel doen hoor... eerst maar eens proberen voor je gaat klagen... ;)

Erick

Hij zal vast wel opbollen, daar ben ik niet zo bang voor, maar alle pitchingcalculators (mr malty, Wyeast en beersmith) geven aan dat er dan wel een grote starter van gemaakt moet worden en raden ook het gebruik van 4 van zulke oude verpakkingen aan...

Oscar

Citaat van: Erick op 16-02-2012  18:22 umaar alle pitchingcalculators (mr malty, Wyeast en beersmith)

Wetende dat deze getallen niet corresponderen met de werkelijkheid ?  ;)

De-Geert

Citaat van: Oscar op 16-02-2012  18:20 uHij zal het vast wel doen hoor...eerst maar eens proberen voor je gaat klagen.... ;)
Doet er toch helemaal niet toe of ie het doet of niet, het is gewoon "crap" service en zo'n reactie maakt het niet beter.


Oscar

Citaat van: De-Geert op 16-02-2012  19:13 uDoet er toch helemaal niet toe of ie het doet of niet, het is gewoon "crap" service

Niet eens. Als ie het doet heeft ie gekregen waar ie om vroeg :) En zijn zijn klachten ongegrond. Je kunt je natuurlijk ook blind staren op zo'n datum en meteen gaan klagen dat het niet vers is. Als iedere klant dat zou doen, kan v/d Kooy waarschijnlijk geen gist meer op voorraad hebben omdat dan de kans de een deel niet op tijd wordt verkocht aanwezig is en dit verlaagt het "service niveau", waardoor de levertijd waarschijnlijk ook wat langer is.  :)
Bekijk zo'n geval altijd van 2 kanten.... ;) :biersmile:

bob

Als je echt een verse wil, bestel je hem toch rechtstreeks via Wyeast en laat je hem via ups of dhl invliegen.
Maar dan niet klagen over de kosten >:D

Jacques

De laatste tijd zijn we heel erg verwend met kakelverse gist. Maar dat kan niet altijd. Of er zit een heel hoog prijskaartje aan vast. Een leverancier als Van der Kooy, Brouwland en Brouwmarkt kunnen simpelweg niet garanderen dat de gist niet ouder is dan een half jaar.

Als brouwer kun je daar op inspelen door op tijd de gist te bestellen en als de verpakking wat ouder is altijd een starter te maken. Al is het alleen om de gist te revitaliseren. Je hebt dan echt niet zo veel verpakkingen nodig als MrMalty zegt.

roco

Ik kreeg gisteren gist opgestuurd van van der Kooy en alle twee de gisten Wyeast waren van april 2011 zonder icepack.
Roco

Henielma

Deze tijd van het jaar hoeft er naar mijn idee ook geen icepack bij te zitten. Het lijkt erop dat we wat verwent beginnen te raken.

Bij mij ligt vloeibare gist regelmatig een half jaar in de koelkast. Niet zo paniekerig.

Oscar

Citaat van: Henielma op 16-02-2012  22:46 uBij mij ligt vloeibare gist regelmatig een half jaar in de koelkast. Niet zo paniekerig.

Ik ben ook erg blij met mijn eigen gistbankje... :) Altijd ruime keuze welke gist ik ga gebruiken kort van te voren... :brouwen: ^-^

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.