Ik heb al wat testen gedaan met en eigen rims systeem ( het word NinoxRims) en ben ik tot de volgende conclusies gekomen:
1- het wort moet van onder naar boven gepompt en “eerlijk” verteld over de granen en dat moet zonder oxidatie gebeuren dus het moet gesloten zijn.
2- verwarming element ziet onder die sandwich bodem (een dun laag rvs 0,8 mm een laag 3 mm alu voor gelijkmatiggverspreidenn van temperatuur en een dun laag rvs 0,8 mm) om 3 reden : 1- het isgoedkoper dan en speciale spiraal verwarmingselement, 2- het is veel makkelijkerr om die maisketel schoon te maken en 3 minder kans op wort aanbranding. Verwarming element word 2000 w en ik denk dat het is voldoende voor 20/25 liter
3-bij mij systeem is en pomp voldoende (ze zijn ook duur) voor wort rondpompen en als ben je klaar met maischen pompen naar gistvat
4-filtreren – ik heb verschillende filters geprobeerd en die plaat met kleine gaatjes is niet de ideale filter, maar en filter met gleufjes

5- inhoud moet ruim voldoende zijn voor 20/25 liter – dus binnen pan heeft en dia van 340 mm hoogte 300 mm inhoud 28 liter, buiten pan dia 400 mm hoogte 330 mm inhoud 42 liter
dit word het basis model en van af dit kan ook en geïsoleerdemodel (buiten maisketel word ddubbelwandig met isolatie) gemaakt worden.
Ik zal in het weekend wat foto's maken en dan praat wat makkelijker