Recepten > Kloonbrouwsels

La Chouffe 2e kloonpoging

(1/13) > >>

MO:
Hier komt het te brouwen recept, de deelnemerslijst met hun brouwplanning en afspraken met betrekking tot proeverij

MO:
Ik hoop dat Herman nog steeds leider van de kloon wil zijn, maar ik heb wat meer tijd voor het forum, dus bij deze de aanzet voor het nieuwe recept. De Pimpeltjes willen over 10 dagen al brouwen, dus we zullen snel tot een consensus moeten komen. Graag zoveel mogelijk discussie dus.

Veranderd is:

- Nadruk op Saaz in hopping leek het meest op origineel. Het bier was nog te bitter. ik heb de Goldings gift gehalveerd
- Ik heb 3.6% Cara50 toegevoegd voor een donkere kleur en de lichte carameltoets die doorkomt
- Ik heb begin en eind SG en maischschema aangepast om uit te komen op het eind SG van het oringeel
- Ik heb donkere kandij suiker vervangen door normale suiker

La Chouffe Kloon 2

Schaal:    10 L
SGs       1068-1010
IBU      32
Efficiency   80%

Mout
Pils       3 EBC      2.5 kg      89.3%
caravienne   50 EBC   0.1 kg       3.6%
Kristalsuiker         0.2 kg      7.1%
Totaal            2.8

Hops
  5.00 g.     Styrian Goldings                  Whole    4.20  5.0  60 min.
  5.00 g.     Styrian Goldings                  Whole    4.20   0.9  2 min.
13.00 g.     Czech Saaz                        Whole    3.00   9.6  First WH
20.00 g.     Czech Saaz                        Whole    3.00  15.9  60 min.
  5.00 g.     Czech Saaz                        Whole    3.00   0.7  2 min.

Extra
  8 g   gekneusde koriander bolletjes
Gist
Wyeast 3522 Belgian Ardennes/La Chouffe/Kwelchouffe

Maischschema
L Water Per kg graan: 3.50
60 C   45 min
70 C  30 min
75 C   5 min

Bottelen met 7 a 8 g suiker per liter.

Johannes:
Ha Martin,

Jouw voorstel om een nieuwe thread te starten vind ik zoals eerder aangegeven een goed idee echter, wat je nu doet vind ik een minder goed plan: Eerst een voorstel plaatsen in een nieuwe thread en daarbij verzoeken om zoveel mogelijk discussie.

Herman zal waarschijnlijk vananvond de aantekeningen van de proefdag plaatsen, dan kan de discussie losbarsten en wanneer we dan gezamenlijk een nieuw recept hebben geformuleerd kan deze hier worden gepost. Ik denk overigens wel dat je al een goed voorstel hebt gedaan m.b.t. het nieuwe recept.

:degroeten:

Johannes

MO:
waar zou je dan over het nieuwe recept willen discussieren? Volgens mij hoort de discussie thuis bij de 2e poging.

Johannes:
In deze nieuwe thread uiteraard, maar dat kan (naar mijn mening) pas als we in de vorige thread het nieuwe recept definitief hebben vastgesteld.

:degroeten:

Johannes

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie