Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Beginnend brouwer stelt zich voor  (gelezen 2689 keer)

Offline kroonkurk

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Best. Hobby. Ever.
Beginnend brouwer stelt zich voor
« Gepost op: 29-03-2011 20:56 u »
Hallo allemaal,

ik lurk hier al een tijdje, het wordt nu toch tijd om me voor te stellen.

28 jaar jong, uit de Randstad. Vorig jaar november begonnen met mede, daartussenin geexperimenteerd met scotch ale, pilsener, IPA en momenteel een braggot die ik straks op fles ga zetten. Ik zou graag elke week brouwen, als ik de mogelijkheid had. Al was het maar om te experimenteren.

Ik werk met het gasfornuis, een emaille 50 L kookketel en een koelbox als MLT. Spoelen dmv gieter ;) Beetje een standaard installatie. ingrediënten haal ik over het algemeen bij Brouwmarkt.

Twee maanden geleden ben ik hop gaan verbouwen op het balkon (maisonettewoning) en ik overweeg een HERMS/WURMS te bouwen. Heb al de nodige draadjes op dit forum bekeken. Ben enkel niet zo technisch dus ik lees me driftig in. Vooral lassen en loodgietersolderen wordt een uitdaging.

Al met al, ben blij dit forum te kennen, met haar overvloed aan gezelligheid en kennis. Proost!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Beginnend brouwer stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2011 21:46 u »
Welkom!

Goed om te horen dat je graag experimenteert. Het is een goede methode om veel te leren. Verander echter niet te veel parameters in één keer, je kunt dan het effect niet goed beoordelen.

En veel brouwen is prima. Hoe vaker je brouwt des te beter het gaat!

Offline goom

• Super lid
  • lekker bier = niet vies
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2011 07:25 u »
Welcome and have fun here
 :proost:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #3 Gepost op: 01-04-2011 23:34 u »
Welkom!

Vooral lassen en loodgietersolderen wordt een uitdaging.

Geen probleem!
Dat heb je nl ook helemal niet (meer) nodig!

Tegenwoordig zijn lasvrijve keteldoorvoeren beter verkrijgbaar, en knelkoppelingen kunnen de rest. :)

Offline SeekingBeer

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 01-04-2011 23:51 u »
Hallo kroonkurk, welkom! (Leuke naam overigens.)

Het loodgietersvak heeft gelukkig niet stilgestaan de laatste jaren en een wondertje is inderdaad de knelkoppeling.
Nog steeds sta ik er met verbazing naar te kijken: waarom gaan ze nooit lekken?

In het begin is het beter om vooral vaak te brouwen, maar ja het is ook leuk om je eigen brouwgereedschap te maken dus daar moet ieder zijn of haar eigen balans maar in vinden.
Succes met het brouwen!  :brouwen:

Offline kroonkurk

• Junior lid
  • **
  • Best. Hobby. Ever.
« Reactie #5 Gepost op: 02-04-2011 12:34 u »
Dankje :) Ik zat eerder qua lassen te denken aan de stellage voor de RIMS, dat kan ik niet van hout maken ivm branders. Ik kan het eventueel uitbesteden, maar het zou een goede lering zijn. Zouden er cursussen voor zijn?

Offline Big Willem

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 02-04-2011 22:33 u »
Dankje :) Ik zat eerder qua lassen te denken aan de stellage voor de RIMS, dat kan ik niet van hout maken ivm branders. Ik kan het eventueel uitbesteden, maar het zou een goede lering zijn. Zouden er cursussen voor zijn?

kijk eens bij www.rustbuster.nl :)

Tags: