Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Quintine Blonde  (gelezen 3441 keer)

Offline NewLine

• Super lid
  • Land: be
Quintine Blonde
« Gepost op: 16-03-2011 08:38 u »
Zelf vind ik de Quintine Blonde een erg lekker bier en zou graag eens iets in die richting brouwen. Brouwen volgens een recept lukt me wel, maar zelf een bier analyseren en een recept samenstellen is iets dat voor mij nog veel te hoog gegrepen is. Veel verder dan dit is lekker en een paar basissmaken raak ik niet. Daarom hoop ik dat sommigen me hier toch mee op weg kunnen zetten?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gerb

• Super lid
  • Land: nl
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Quintine Blonde
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2011 21:48 u »
Ik heb even gezocht op dit bier, maar er is echt heel weinig informatie over te vinden. Ik lees dat het bier 8% alcohol heeft. Uit proefervaringen lees is een heleboel fruitige smaken en zelfs wat zurigs.

Probeer eens de gist uit de fles op te kweken. Voor de moutstort zou ik 80-85% pilsmout, 10-15% kristalsuiker en een aantal procent caramout gebruiken. De hop zou Brewer's Gold (90 min) en Styrian Goldings op 10 min kunnen zijn. Dit laatste is een pure gok.

Je zou de brouwerij eens een email kunnen sturen over het recept. Sommige brouwers zijn opvallend openhartig over hun recepten.

Tags: