Quintine Blonde

Gestart door NewLine, 16-03-2011 08:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NewLine

Zelf vind ik de Quintine Blonde een erg lekker bier en zou graag eens iets in die richting brouwen. Brouwen volgens een recept lukt me wel, maar zelf een bier analyseren en een recept samenstellen is iets dat voor mij nog veel te hoog gegrepen is. Veel verder dan dit is lekker en een paar basissmaken raak ik niet. Daarom hoop ik dat sommigen me hier toch mee op weg kunnen zetten?

Gerb

Ik heb even gezocht op dit bier, maar er is echt heel weinig informatie over te vinden. Ik lees dat het bier 8% alcohol heeft. Uit proefervaringen lees is een heleboel fruitige smaken en zelfs wat zurigs.

Probeer eens de gist uit de fles op te kweken. Voor de moutstort zou ik 80-85% pilsmout, 10-15% kristalsuiker en een aantal procent caramout gebruiken. De hop zou Brewer's Gold (90 min) en Styrian Goldings op 10 min kunnen zijn. Dit laatste is een pure gok.

Je zou de brouwerij eens een email kunnen sturen over het recept. Sommige brouwers zijn opvallend openhartig over hun recepten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.