1-05-2011 KBC festival Den Bosch

Gestart door MO, 10-03-2011 08:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO




Op zondag 1 mei 2011 zal op de markt midden in het centrum van Den Bosch het KBC festival plaatsvinden. Het grootste gedeelte van de kleine Nederlandse brouwerijen is aangesloten bij het Klein Brouwerij Collectief (KBC).

Van de 62 aangesloten brouwerijen komen er elk jaar ongeveer 30 op het KBC festival. Hopenlijk dit jaar meer. Op het festival zullen tussen de 150 en de 200 verschillende bieren te proeven zijn. Meestal nemen brouwerijen primeurs mee, dus er is altijd wat nieuws en bijzonders te proeven.

Natuurlijk zal de Muifelbrouwerij aanwezig zijn. Ik heb deze week een extra tapinstallatie gekocht, zodat ik standaard beschik over vier kranen. Naast Berghs bier, Graaf Dicbier en Breesaap tripel zal ik een nieuw bier met Chinook hop en een nieuw bier met een behoorlijke haver stort presenteren.

MO

Een kort bericht op de KBC site (link).

Op zondag 1 mei weer genieten bij het KBC Bierfestival       
Morgen begint het voorjaar en dat betekent dat het KBC Bierfestival ook weer in aantocht is. Zoals gebruikelijk vindt het festival plaats op de eerste (koop)zondag van mei in 's Hertogenbosch. Het wordt weer genieten van een grote verscheidenheid aan mooie speciaalbieren, gepresenteerd door de leden van het Klein Brouwerij Collectief. Toegang tot het festival is gratis. Bij de kassa's kunnen de bezoekers weer glazen en muntjes kopen.

datum : zondag 1 mei 2011
tijd : 12:00 - 18:00 uur
locatie : Markt, 's Hertogenbosch

VEMP


RGeraads

Me 2! Mooie kans om wat mede-forummers te ontmoeten!

William

Waarschijnlijk niet tenzij ik tijdig terug ben uit Frankrijk. Na een weekje rode wijn zal een biertje wel lekker zijn.

JWVG

Helaas, lukt weer eens niet. Ik zit dan in de VS  :-[. Het blijft wel op mijn verlanglijstje staan!

 :degroeten: JW.

MO

Jij verpoost nogal eens in de meivakantie in de US, JW? Veel plezier daar, wij gaan lekker bier drinken (hopelijk in het zonnetje) in Den Bosch.

John

ff de vrouw ompraten en dan richting Den Bosch!!!

Groet John

Mo als het even meezit zien we elkaar!!!

Hopmans


Oscar

IK ben hier lekker als bezoeker aanwezig... dus niet achter de tap... :biersmile:

30cl

20 minuten fietsen... Hmmm toch eens uitgebreid proeven daar dan!

jpt

O ja, dat is ook weer. Vorig jaar regende het zo hard, weet ik nog. Misschien ga ik dit jaar ook wel weer, biertjes tappen, beetje ouwehoeren, proeven. Den Bosch is altijd een leuke omgeving, 't is alsof de tijd daar 100 jaar heeft stil gestaan.

Oscar

Citaat van: jpt op 18-04-2011  12:56 u't is alsof de tijd daar 100 jaar heeft stil gestaan.

Dat hoop ik niet... qua bier... ;D ;D

jpt

Ik zou het voor de zekerheid navragen bij Bar le Duc ;)

Oscar

Citaat van: jpt op 18-04-2011  12:56 uO ja, dat is ook weer. Vorig jaar regende het zo hard, weet ik nog.

Bij twijfel mbt de weersverwachtingen wil ik de deelnemende Brouwerijen adviseren: NEEM EEN RECLAME PARASOL MEE !!  ;D ;D ;D

MO

De organisatie heeft me verzekerd dat er dit jaar veel parasollen zullen zijn. Bij heet weer is er schaduw, bij regen is er beschutting.

Oscar

Citaat van: MO op 18-04-2011  13:44 uDe organisatie heeft me verzekerd dat er dit jaar veel parasollen zullen zijn.

Goede zet!  :hoera: :groots:

@

Citaat van: 30cl op 08-04-2011  21:25 u20 minuten fietsen...

Leuk! Voor mij maar 15 minuten  :)
Hopelijk is het dit jaar beter weer dan vorig jaar.

MO

Toch weer een aardige lijst dit jaar. Ik tel tot nu toe 20 brouwerijen

3 Horne, Brouwerij De Kaatsheuvel www.de3horne.nl
7e Hemel, Bierbrouwerij de Sevenum www.brouwerijde7dehemel.nl
Breugems Brouwerij, Stichting Zaandam www.breugemsbrouwerij.nl
Graaf van Heumen Heumen www.graafvanheumen.nl
Jopen Bier B.V. Haarlem www.jopen.nl
Klein Duimpje, Huisbrouwerij Hillegom www.kleinduimpje.nl
Koelschip, 't Almere www.brouwerijhetkoelschip.nl
Kollenburg, Stadsbrouwerij van 's-Hertogenbosch www.cafebarleduc.nl
Leckere, De De Meern www.deleckere.nl
Leidsch Bier Leiden www.leidschbier.nl
Mieghelm, Huisbrouwerij Sint-Michielsgestel -
Muifelbrouwerij Berghem www.muifelbrouwerij.nl
Nederlands Openluchtmuseum, Bierbrouwerij Arnhem www.openluchtmuseum.nl
Oirschots Bier, Brouwerij Oirschot www.oirschotsbier.nl
Pelgrim, Stadsbrouwerij De Rotterdam www.pelgrimbier.nl
Prael, Stichting Brouwerij De Amsterdam www.deprael.nl
Ramses Bier Wagenberg www.ramsesbier.nl
Reuzenbieren Moergestel www.reuzenbieren.nl
Roos, Museumbrouwerij De Hilvarenbeek www.museumbrouwerij.nl
Sint Servattumus, Brouwerij Schijndel www.sintservattumus.nl

BuBS

Komt er nog een bierlijst?
Verder mis ik wel wat smaakmakers

Kees

Hai

Ik heb er nu al zin an :groots:
Ik pak de trein even lekker proeven :proost:

MO

Kom maar lekker proeven op mijn plekkie, Kees. Smaakmakers genoeg, van zoet en veel alcohol (Zr agatha) naar fris zomers (Udens Molenbier met gerst, tarwe en haver) via ondergistend heerlijk bitter (Chinook meibock 43 IBU) tot D'n Ossekop (7,5%, toegankelijk volmout blond bier met een vleugje tarwe).

BuBS

HI Martin,

Jou zie ik wel als smaakmaker, dus tot zondag middag.

Kees

JeroenCV

Ook ik zal met alle voorzitters van de PINT regio's het festival bezoeken. Voorafgaand hebben we eerst voorzittersoverleg.

Tot volgende week.

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 23-04-2011  21:32 uVoorafgaand hebben we eerst voorzittersoverleg.

Indrinken dus.... :biersmile:  ;D ;D

John

Oh jee slecht weer voorspeld...

MO

Ik zal nog wat hopstekjes meenemen volgende week zondag. Cascade, plzen "Saaz" en Magnum. Weggooien kan altijd nog.

Hai

Citaat van: MO op 24-04-2011  17:21 uIk zal nog wat hopstekjes meenemen volgende week zondag. Cascade, plzen "Saaz" en Magnum. Weggooien kan altijd nog.
Zou graag een stekje willen hebben/kopen :groots:

RGeraads


MO

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Adrie

Ik neem nog een paar stekken Cascade mee en misschien een Hallertau Mittelfrüh (als die dan zover is).

Oscar


RGeraads

Het wolkje met de twee druppeltjes eronder vertellen wat anders. Komt niet echt overeen met het plaatje voor de zaterdag...

Er is in elk geval kans op bier! :proost:

Kleine_Schriek


Oscar

Dat gaat een mooie dag worden... Ik heb er al zin in... :biersmile:

davadox

Mits ik niet te veel gezopen heb op de verjaardag van onze vorstin kom ik ook eens een blik werpen.

(Kans is dus nihil dat ik er ben)

Oscar

Citaat van: davadox op 28-04-2011  11:13 uMits ik niet te veel gezopen heb op de verjaardag van onze vorstin kom ik ook eens een blik werpen.

Volgens mij doen ze geen oud hollandse spelletjes op dat bierfestival.. ;D ;D ;D

JeroenCV

Citaat van: davadox op 28-04-2011  11:13 uMits ik niet te veel gezopen heb op de verjaardag van onze vorstin kom ik ook eens een blik werpen.

Op het KBC zijn er proefglazen  :proost:

Hopmans

Citaat van: JeroenCV op 28-04-2011  12:53 uOp het KBC zijn er proefglazen  :proost:
Tja, dat ken ik.
 :D

jpt

Wat ongelukkig dat dit meteen na koninginnedag valt. Evengoed, tot zo. Ik denk dat ik Breughem ga helpen.

VEMP

Was weer een hele leuke dag, prima weer! Ontzettend druk zeg, de glazen waren zelfs op. Heel wat bieren gedronken. Hoogtepunten: Hopla van de 7e Hemel (wauw, wat een smaak en super bitter), Ermelindis en de meibock van Muifelbrouwerij met Chinook (al zat er veel koolzuur op).
Minpunten: Witte Rook (te zurig), Klein Duimpje Extreme Baltic Coffe Mocca Chocolate Porter. De naam doet veel meer vermoeden, maar hij was heel dun en de koffie was bijna niet te herkennen.

Heel leuk festival, volgend jaar zeker weer!

Adrie

Gekkenhuis im de stand van de Muifelbrouwerij. Alle bier schoon op. Maar ze waren dan ook van topkwaliteit. Ik heb dan ook geen tijd gehad om andere bieren te proeven. Alleen aan het eind nog even een paar bieren van de Pelgrim. Superlekkere bieren van Wesley.

Kortom, weer een erg geslaagd festival.

Hopmans

Citaat van: VEMP op 01-05-2011  19:17 uDe naam doet veel meer vermoeden, maar hij was heel dun en de koffie was bijna niet te herkennen.
Had je 'm zwart of met melk en suiker?


MO


MO


William

Dat klinkt allemaal goed. Jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Zo'n buikglas staat je goed Oscar  ;)

MO


Oscar

Leuke foto's MO De mijne komen iets later... en vanaf Hans100W wellicht nog een filmpje... :)

Oscar


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.