Goedenmiddag samen...

Gestart door Oscarvan, 22-02-2011 20:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Citaat van: Oscarvan op 23-02-2011  14:03 uIk zie dat Oscar-1 Hopmans en Adrie bij ons bekend zijn.......

http://www.homebrewersassociation.org/forum/index.php?topic=6096.0

Welkom Oscar. Zoals je ongetwijfeld al op dit forum hebt gelezen, leren wij hier ook heel veel van wat er op brouwgebied allemaal in de VS gebeurt. Sommigen van ons zijn ook actief op Amerikaanse fora, zo nu en dan, en enkelen luisteren ook regelmatig de podcasts van Basic Brewing en The Brewing Network.

Leuk dat je hier actief bent geworden, zodat er nog meer uitwisseling van kennis en ervaring kan plaatsvinden.  :duimop:

Oscar

Citaat van: Oscarvan op 23-02-2011  14:03 uIk zie dat Oscar-1 Hopmans en Adrie bij ons bekend zijn.......

 ;D ;D Dat is een opmerking van (Ik ben ff z'n naam kwijt)...Onze Amerikaanse vriend die inderdaad bij Hopmans op bezoek kwam tijdens onze legendarische brouwdag  ;D ;D ;D ;D

Hopmans

Ha ha, de Boil-Over is nu wereldberoemd.


Zweed

Citaat van: Hopmans op 23-02-2011  10:55 uEen piloot die bier brouwt; Dan heb je toch wel behoorlijk voldaan aan je jongensdroom.
 :groots:

Zo is de brouwer van Nøgne Ø ook begonnen. In Noorwegen was geen goed bier en geen ingrediënten te krijgen, maar hij vloog op Amerika. Hij heeft zo in een paar maanden iedere keer iets meer meegenomen naar huis tot hij deftig kon brouwen.

RobinB

Hey OscarV!

Begriijp ik goed dat je ook graag een Sierra Nevada Pale Ale (achtige) brouwt?
Zou je hier nog aan kunnen bijdragen?
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,2743.0.html

Jij zal veel makkelijker aan (vers) vergelijkingsmateriaal kunnen komen.

RobinB

Haha, ik blijf bezig... ;)

Die gluten-arme blonde, heb jij die ook met Brewers' Clarex gemaakt?

Oscarvan

Citaat van: RobinB op 25-02-2011  22:49 uHaha, ik blijf bezig... ;)

Die gluten-arme blonde, heb jij die ook met Brewers' Clarex gemaakt?

White Labs Clarity Ferm WLN4000

Charlie Papzian heeft een paar artikelen geschreven hierover, de laatste in de januari uitgave van Zymurgy Magazine. Hij staat in de koelkast CO2 te absorberen en een paar weken helder te worden. Dan ga ik hem testen. (E10/test...... :-\) De test zegt tot 5 ppm te werken... We zullen zien.

RobinB

Dat is Brewers Clarex inderdaad, komt van DSM :)
Hebben we hier ook wat experimenten mee gedaan. De-Geert heeft een testpersoon waarbij het vooralsnog goed leek te werken. Ook qua helderheid doet 't het niet gek (uiteraard).

Die 5 ppm is de testlimiet, het zou kunnen dat de werkelijke concentratie nog lager is, alleen kan je dat niet (betrouwbaar) aantonen.

Jammer overigens dat het hier niet via reguliere kanalen verkrijgbaar is voor hobbybrouwers...
Zie ook het draadje: DSM vs koudewaas

Oscarvan

Citaat van: RobinB op 26-02-2011  10:48 uDat is Brewers Clarex inderdaad, komt van DSM :) Jammer overigens dat het hier niet via reguliere kanalen verkrijgbaar is voor hobbybrouwers...

Het is klein. Moet ik wat meenemen als ik weer naar AMS kom? (Weet niet wanneer dat is.....)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.