Kamperen bij het ONK 2011: Pre-ONK & After Party

Gestart door Oscar, 18-02-2011 12:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Zo,

De ONK "gekte" is weer van start gegaan, dus ook het jaarlijkse kampeerweekend bij het ONK maar weer ff bespreekbaar maken.
Het ONK zelf is op 28 Mei, dus het kampeerweekend zou dan van 27-05 t/m 29-05 zijn. Het algemene programma van zo'n weekend is meestal:

* Vrijdag:  eind v/d middag/avond aankomst camping (Zelf even wat te eten regelen indien nodig). En dan gezellig elkaars biertjes proeven en gezellig keuvelen... :)  (Pre-ONK dus)
* Zaterdag overdag: ONK ! Gezellig!
* Zaterdag avond: BBQ op de camping met 1 of meerdere zelf gebrouwen bieren op de tap en natuurlijk genoeg op flesjes.. :) Commercieel bier NIET TOEGESTAAN  >:D
* Zondag: Wakker worden, ontbijt en tent opruimen en wegwezen. Mijn ervaring is dat de meeste verbazend vroeg op zijn en zo rond 10.00 uur al wel klaar voor vertrek in de auto zitten....

Al met al zijn dit soort weekenden altijd erg gezellig... maar een ieder die de foto's van vorige jaren gezien heeft en of dit al vaker heeft meegemaakt weet dit wel. Echter komen er altijd weer mensen bij op het forum en verdwijnen er ook altijd mensen (  :(), maar er is altijd een harde kern aanwezig.. :)

Voorgaande jaren heb ik altijd het initiatief genomen tot het organiseren en regelen van de BBQ, maar dat stokje wil ik dit jaar ff aan iemand anders geven. Als het goed is, is er een camping vlak bij het ONK terrein, maar dat zal binnenkort hier wel gemeld worden.

Laten ik in de eerste post in deze draad maar meteen ff een lijst aanmaken van mensen die aanwezig zijn op de camping en wel of niet meedoen aan de BBQ.

NaamAanwezig op CampingDeelname BBQGereserveerdBBQ Betaald
OscarJaJaJaNee
BertJaJaJaJa
Herman HJaJaJaNee
RobinJa (Zaterdag)JaJaNee
Herman (Henielma)JaJaJaNee
Huub KrekelsNeeJaN.V.T.Nee
Backheyde(Will P)NeeJaN.V.T.Nee
CasparJa (Zaterdag)JaNog nietNee
WilliamNeeJaN.V.T.Nee
DaveNeeJaN.V.T.Ja
RikiNeeJaN.V.TJa
Brouwbedrijf (Jeroen?)JaJaJaNee
AdrieJaJaNog nietNee
EBC (Jasper)JaJaJaJa
DennisJa (Zaterdag)JaJaNee
RenskeJa (Zaterdag)JaJaNee
Koffie (Richard)JaJaJaNee
Vriend Koffie(Peter)JaJaJaNee
MauriusNeeJaN.V.T.Nee
DavidNeeJaN.V.TNee
(De) GeertJa (Zaterdag)JaJaNee
JacquesNeeJaN.V.TNee
Guuz(Peter)JaJaJaJa
ChristinaJaJaJaJa
Rowan HuigenJaJaJaNee
Ingrid (Vriendin Rowan)JaJaJaNee
Rudy (VEMP)JaNeeNeeNee
Marc (Broer Rudy)JaJaNeeJa
LeonieJaJaNeeJa
Sander JJaJaJaNee

* Hoe je kunt betalen voor de BBQ staat hier
* Hoe je je moet aanmelden voor de Camping staat hier

Aanmelden voor Camping en/of BBQ kan tot 1 week voor het ONK, dus tot ± 20/21 Mei 2011

 :degroeten:

Albertus

Goed initiatief Oscar!

Ik ga mee. :dansen:

Citaat van: Oscar op 18-02-2011  12:48 uAls het goed is, is er een camping vlak bij het ONK terrein, maar dat zal binnenkort hier wel gemeld worden.

Er staat me iets bij dat de organisatie kamperen naast de brouwerij had geregeld, ik kan het niet meer terugvinden.

Bert

Herman

We hebben afspraken over een kampeerterrein op 'loopafstand', dit wordt binnenkort wat concreter. Zie het als een privécamping voor ONK gangers. Ik ben zelf overigens ook van plan te kamperen, al zal dat beperkt zijn tot de zaterdagavond.

RobinB

Count me in!
Pre-ONK wordt em niet, maar de zaterdag + overnachting en BBQ wil ik er zeker bij zijn! :)

Henielma

Leuk om weer op de camping te staan. Ik zal er vrijdagavond en zaterdagavond zijn en doe dus ook mee met de barbecue.

Huub Krekels


DP

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  16:49 uWie zorgt voor de Barbeque. DP???

 :-X,, grinnik


Uiteraard kunnen wij dit regelen, wacht dacht je van vrijdagavond steengrillen en zaterdag barbecueën?
 :degroeten:
DP

DP

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  16:49 uWie zorgt voor de Barbeque. DP???

O, ja.. barbecue hé, niet barbeque.  :police:

Zie wikipedia.
Een barbecue (afgekort: BBQ of bbq; vaak foutief als "barbeque" geschreven) is een gebruiksvoorwerp waarmee men vlees en andere voedingsproducten kan bereiden door deze te roosteren. Deze kooktechniek wordt ook wel grillen genoemd.

Barbecueën wordt vaak aangegrepen voor een sociaal gebeuren. Vaak worden er gasten uitgenodigd. De combinatie van het buiten eten, zomers weer en bewegingsvrijheid zorgt ervoor dat veel mensen barbecueën als een aangename bezigheid ervaren.

 :proost: Ook ik word steeds wijzer!  :nut:  ;D

jelle

Citaat van: DP op 22-02-2011  17:19 uO, ja.. barbecue hé, niet barbeque.  :police:

Maakt ut uit als het maar veel is.

Huub Krekels

Herkomst van het woord barbecue   
       
Frankrijk, daar ligt de herkomst van het woord barbecue. Het lijkt hartstikke Engels en van Dale schrijft het met een C, maar de herkomst is met een Q.

Reeds lang lang geleden. Zeg maar Astrix en Obelix tijd werden Franse zwijnen aan een braadspit geroosterd. In de volksmond werd zo'n braadspit "Erin bij de Baard, eruit bij de Staart" genoemd.
Vertaald naar het Frans: Barbe-et-queue. (baard=barbe, en=et, staart=queue)
Aangezien de Fransen alles aan elkaar plakken bij het praten krijg je Bar-B'et-queue. Spreekuit: BarBQ.
De Engelsen kunnen de U aan het eind van het woord niet uitspreken en daar zeggen ze Barbkjoe. En zo is in hun taal de C erin gekomen en is dat overal (ook vaak in Frankrijk overgenomen.) Dus wij hebben het nou over we gaan lekker "baard-staarten".

Om misverstanden te voorkomen over de Nederlandse schrijfwijze, BBQ, barbeque of barbecue vindt u hieronder de officiële schrijfwijze uit de Dikke van Dale:
 
  bar·be·cue (de ~ (m.), ~s)
     
  1 toestel om vlees in de open lucht te roosteren
2 gelegenheid waarbij gebarbecued wordt
     
  bar·be·cue·ën (onov.ww.)
     
  1 vlees roosteren op een barbecue
     
  bar·be·cue·saus (de ~)
     
  1 saus voor vlees dat op een barbecue geroosterd is
 
 :nut:

Wie interesseert het ook. Als het maar lekker is. Verzorg jij de Barbecue???

Oscar

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  16:49 uWie zorgt voor de Barbecue.

Kom je ook kamperen Huub?  :)

Voor de BBQ moet zich inderdaad nog een kandidaat melden, graag alleen als je dit serieus wilt regelen  ;)

 :degroeten:

Huub Krekels

Kamperen of een hotel. Dat weet ik nog niet. Ik kom in elk geval op zaterdag en blijf dan slapen. en voor de barbecue mag men mij alvast noteren.  :biersmile: Ik stel voor dat DP de barbecue regelt. Hij kan dan ook alles meteen verzorgen. Wij gunnen hem toch ook wat.!
Ik hoor vanavond of Backheyde ook meegaat.

Oscar

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  17:37 uIk kom in elk geval op zaterdag en blijf dan slapen. en voor de barbecue mag men mij alvast noteren.  :biersmile:

Gezellig !!

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  17:37 uIk stel voor dat DP de barbecue regelt

Ik stel voor dat DP dat zelf even aangeeft...  ;) 

Huub Krekels

Citaat van: DP op 22-02-2011  17:13 u:-X,, grinnik


Uiteraard kunnen wij dit regelen, wacht dacht je van vrijdagavond steengrillen en zaterdag barbecueën?
 :degroeten:
DP

Is dit een toezegging?  :weetniet:

EBC


Huub Krekels

Zojuist gereserveerd in hotel Bitter en Zoet in Veenhuizen op ongeveer 2.8 kilometer vanaf de brouwerij. Neem de Twinnyload mee om het stukje te fietsen naar de camping. Backheyde gaat ook mee. Gaan uiteraard 's avonds naar de camping om daar gezellig samen te zijn.

Dus svp noteren Huub Krekels en Backheyde voor de barbecue. :proost:

Caspar

Ik ben uiteraard ook van de partij, ik weet alleen niet of ik er vrijdag bij kan zijn... zaterdag blijf ik kamperen en uiteraard BBQ'en :biersmile: .

Herman

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  20:20 uZojuist gereserveerd in hotel Bitter en Zoet in Veenhuizen op ongeveer 2.8 kilometer vanaf de brouwerij.
Lopend/fietsend is dat nog geen 2 km hoor. Je zit overigens dicht bij de camping, naar verluidt kun je ook lekker eten in je hotel. Dus dat zit wel goed.

Kaartje

William

Een heel goed idee Huub, dat ga ik ook doen.


Voor mij dus geen overnachting op de camping maar wel deelnemer aan de bbc op zaterdagavond.

Huub Krekels

Geboekt via Booking.com 70 euro voor een tweepersoons kamer. Andere prijzen 90 en 95 euro. Ontbijtbuffet 12.50 euro

William

Citaat van: Huub Krekels op 22-02-2011  21:57 uGeboekt via Booking.com 70 euro voor een tweepersoons kamer. Andere prijzen 90 en 95 euro. Ontbijtbuffet 12.50 euro


Dank voor de tip.

DP

 ;D

Ja, ik regel de barbecue  ^-^
Tel mij en mijn vriendin maar mee voor de barbecue  (Dave, Riki)  :biersmile:

Welk budget, gaan we hanteren?
Zijn er vegetariers? graag ff reageren of mij een pm sturen.
Zijn er vis liefhebbers? graag ff reageren of mij een pm sturen.

Eventuele andere wensen, ideeën, laat me maar weten.
Zodra het budget duidelijk is zal ik een voorstelletje op de server zetten.  :proost:

Groet,
DP  :degroeten:

Oscar

Citaat van: DP op 23-02-2011  17:23 uJa, ik regel de barbecue  ^-^
Tel mij en mijn vriendin maar mee voor de barbecue  (Dave, Riki)  :biersmile:

Aardig! Dus 2 personen erbij... :)

Citaat van: DP op 23-02-2011  17:23 uWelk budget, gaan we hanteren?

Tot nu toe heb ik het kunnen regelen voor  € 10 - € 15 PP Inclusief huur BBQ. Dus Max 15,- PP

Citaat van: DP op 23-02-2011  17:23 uZijn er vegetariërs?

Alleen Martin, voor zover ik weet, maar die heeft zich nog niet aangemeld.

Citaat van: DP op 23-02-2011  17:23 uEventuele andere wensen, ideeën, laat me maar weten.

Maak het niet te moeilijk... :)  Gewoon wat vlees en wat salades en wat brood... Als we op de camping komen hebben we toch al wat bier op! Borden en bestek neemt een ieder zelf wel mee, tenzij jij wegwerp spul hebt, maar dat is niet echt milieu vriendelijk... ;)

Zie maar. :)

 :degroeten:

Albertus

Citaat van: Oscar op 23-02-2011  17:35 uwegwerp spul, maar dat is niet echt milieu vriendelijk... ;)

Wordt tegenwoordig gerecycled (in Zutphen tenminste).

Bert

Huub Krekels

Ik lust alles, als het maar NIET VEGETARISCH is. ::)


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.