Voorstellen: Jpt

Gestart door jpt, 15-02-2011 12:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jpt

Hoi,

Ik ben JPT en ben sinds ~1996 bezig om allerlei brouwseltjes in elkaar te knutselen.

Inmiddels heb ik bij 2 microbrouwerijen gewerkt en ben ik op zoek naar een enthousiast project om de geest en de kennis te verrijken.  Getriggerd door jullie enthousiasme over de HERMSen en de RIMSen, heb ik me maar geregistreerd.
 Ik hoop veel van jullie verhalen te genieten en hoop op een leuke tijd.  :proost:

Oscar

Hoi JPT ( Jan Pieter Theunissen ?  :weetniet: ;D),

Welkom op dit form !!
Citaat van: jpt op 15-02-2011  12:07 uInmiddels heb ik bij 2 microbrouwerijen gewerkt

Leuk! Welke?

Citaat van: jpt op 15-02-2011  12:07 uIk hoop veel van jullie verhalen te genieten en hoop op een leuke tijd.  :proost:

En wij hopen van jou kennis te mogen profiteren en ook jij zult ongetwijfeld enkele interessante verhalen hebben... :)
 :degroeten:

jpt

Hoi Oscar,

Leuk je virtueel te ontmoeten.:)

Ik ben Amsterdammer. De brouwerijen zijn : de Prael en de Bekeerde Suster. Leuk werk, maar niet heel spannend. Comfortabel is het wel :)
Voor proefbrouwsels heb ik de beschikking tot een Spreidel 50 L en voor het ''echie'' tot een 10 hectoliter installatie.
Het brouwen  is altijd per stijgende infusie

Ronald_

Welkom!

Blijf actief en deel al je praktijk inzichten, want die zal je wel hebben!  :)

Oscar

Citaat van: jpt op 15-02-2011  15:39 uVoor proefbrouwsels heb ik de beschikking tot een Spreidel 50L en voor het ''echie'' tot een 10 hectoliter installatie.

Nu nog steeds?  :o :o  een 1000 l installatie thuis?  :o :o

goom

Welkom hier.
Interessant een Speidel van 50 liter

SeekingBeer

Leuk, gewoon in de huiskamer 10 hectoliter brouwen...

Maar goed; van harte welkom jpt

jpt

Die speidel is in bruikleen van de snaterende arend.
Zelf zou ik zo'n ding nooit kopen, er zitten teveel nadelen aan het systeem, neem het SG bijvoorbeeld, het is verrekte lastig om een SG hoger dan 1065 te krijgen uit alleen moutsuikers.  Dat maakt het de kleine 3000 eypo al niet waard m.i.

Die 10 HL heeft model gestaan voor het uiteindelijke ontwerp van de net geopende Jopen brouwerij. Het is een vrij degelijk-saaie braukon zonder filtermogelijkheden, of een manier om wort terug te krijgen uit de filterkuip als je bijvoorbeeld een decoctie wilt doen. Hopbloemen vreet ie ook al niet, maar zoals gezegd, het is een oerdegelijk stoommachientje.

Thuis doe ik eigenlijk niets meer op brouwgebied, en dat scheelt een hele hoop plakkerigheden. :)


Oscar

Citaat van: jpt op 15-02-2011  21:32 uDie 10 HL heeft model gestaan voor het uiteindelijke ontwerp van de net geopende Jopen brouwerij. Het is een vrij degelijk-saaie braukon zonder filtermogelijkheden, of een manier om wort terug te krijgen uit de filterkuip als je bijvoorbeeld een decoctie wilt doen. Hopbloemen vreet ie ook al niet, maar zoals gezegd, het is een oerdegelijk stoommachientje.

Maar die staat... Waar?  :weetniet:

jpt

Brouwerij de Prael
Oudezijds Voorburgwal 30
1012 GD Amsterdam

Oscar

Die brouwerij kennen we... maar wat is jou connectie met De Prael ?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.