Leg dat eens uit. Schreeuwen zonder inhoud noem ik je opmerking.
Stibon: niks mis mee, maar als je als PINT dit zelf mede mogelijk maakt en er zoveel overduidelijke banden tussen de nominators en de genomineerde zitten, is dit natuurlijk preken voor eigen parochie.
Jopen: motivatie: "Na jarenlang als brouwerijhuurder geopereerd te hebben heeft Jopen in 2011 met de verbouwing van een oude kerk in Haarlem een unieke combinatie van brouwerij en café/restaurant tot stand gebracht." Ten eerste wordt er nog niks gebrouwen (uiteraard gaat dat hopelijk veranderen), en ten tweede lijkt me de combinatie van brouwerij en horeca niet bepaald uniek te noemen. Het is overigens wel een prachtig project.
Fiona de Lange: inhoudelijk bijzonder slecht, boordevol fouten en overduidelijk gekleurd door achterliggende sponsoring.
Houtens Brouw collectief: erg leuk dat ze zo'n festival hebben georganiseerd, hulde daarvoor. Maar er zijn wel meerdere en betere festivals georganiseerd de afgelopen jaren, die ook nog eens een innovatiever, interessanter of baanbrekender karakter hadden.
Moet ik nog meer inhoudelijke argumenten geven? Ik wil niet zeggen dat ik al deze initiatieven niet goed vind, maar een gouden PINT zou toch wel iets echt baanbrekends moeten zijn. Ik mis dat grandeur bij deze shortlist en het riekt naar vriendjespolitiek.