Gouden PINT 2011, wie nomineert wie?

Gestart door JeroenCV, 15-02-2011 08:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

DIt jaar worden weer de Gouden PINT bierprijzen uitgereikt.

Wie nomineert wie? bv. Brouwtv, of Kinhem of ???

Voor de vierde keer worden dit jaar de PINT bierprijzen uitgereikt.

Wie wordt de opvolger van de winnaars van 2009, De initiatiefnemers van De Smaak van Echt?

Nominaties kunnen worden doorgegeven via onderstaande links

Deze prijs werd door PINT ingesteld om belangrijke initiatieven in de Nederlandse bierwereld voor het voetlicht te halen. In principe komt alles en iedereen voor de prijs in aanmerking. Een brouwer die een bijzonder bier maakte, de auteur van een boek, een goede nieuwe website of de organisatie van een festival, alles is mogelijk. De prijs wordt toegekend aan een persoon of instantie die een positieve bijdrage heeft geleverd aan de instandhouding, ontwikkeling of promotie van de biercultuur in Nederland. De oorspronkelijkheid, het vernieuwende karakter en de meerwaarde van een initiatief of activiteit zijn daarbij voor de jury belangrijke aandachtspunten. Ook voor de volgende prijs is er slechts één restrictie: alleen activiteiten of initiatieven die tussen 1 juni 2009 en 31 mei 2011 plaatsvinden kunnen worden voorgedragen.

http://www.pint.nl
http://www.pint.nl/pint/nominatieform_GP.htm
http://www.pint.nl/pint/bierprijzen_regels.htm
http://www.pint.nl/pint/bierprijzen.htm

JeroenCV

Even deze mededeling een trap geven; hebben jullie allemaal al genomineerd?

janjansen

Mooi.
Dan nomineer ik hierbij NINOX.
Waarom?

Omdat NINOX de eerste fabrikant is die ik ken die betaalbare, fraai gefabriceerde thuisbrouwerij-spullen vervaardigt, die daarbij de moeite neemt zich in de ontwikkelfase van zijn produkten in contact te stellen met de eindgebruiker en zich daarbij bovendien van een een alleraardigst leuk soort van Nederlands bedient.

JeroenCV

Beste Jan Janssen,

Wil je dat de nominaties bij de jury aankomen graag even hier het formulier invullen.

Dank
Jeroen

janjansen


Citaat van: JeroenCV op 07-04-2011  15:52 uWil je dat de nominaties bij de jury aankomen graag even   hier het formulier invullen.

Jeroen,
kun je nog even naar die link kijken?
werkt bij mij niet namelijk..

erikgroothuis

Ik heb mijn (stem)plicht gedaan.
Op wie of wat zou ík nou gestemd hebben?

janjansen

NINOX genomineerd volgens de regelen der kunst.

Erik, nou op wie? Nou? Nou?

Jacques

Citaat van: janjansen op 07-04-2011  17:20 uJeroen,
kun je nog even naar die link kijken?
werkt bij mij niet namelijk..

Link in bericht van Jeroen door mij aangepast.

JeroenCV

Citaat van: Jacques op 07-04-2011  21:05 uLink in bericht van Jeroen door mij aangepast.

Dank je.  :biersmile:

JeroenCV

Citaat van: erikgroothuis op 07-04-2011  17:44 uIk heb mijn (stem)plicht gedaan.
Op wie of wat zou ík nou gestemd hebben?

Ik weet het. Dank voor de nominatie.

JeroenCV

mensen,

Onder tussen is de short-list bekend geworden.
zie www.pint.nl voor wie er op de short list staan.

Op 2 november is de uitreiking bij Breugems brouwerij in Zaandam
Wil je erbij zijn, mail dan voorzitter@pint.nl

Groet
Jeroen

EBC

Benieuwd wie er wint, maar ik denk het al te weten.  :-\

davadox

Citaat van: janjansen op 07-04-2011  19:26 uNINOX genomineerd volgens de regelen der kunst.

Erik, nou op wie? Nou? Nou?

Sta je nog steeds achter je nominatie?

JeroenCV

Citaat van: EBC op 19-10-2011  22:31 uBenieuwd wie er wint, maar ik denk het al te weten.  :-\

En wie denk jij?

William

Citaat van: EBC op 19-10-2011  22:31 uBenieuwd wie er wint, maar ik denk het al te weten.  :-\

Ik hoop dat je niet gelijk krijgt ;D

EBC

Citaat van: JeroenCV op 19-10-2011  22:36 uEn wie denk jij?

Ik vrees dat Jopen gaat winnen. En hoop dat ik ongelijk krijg.

Oscar

Als ik zou mogen beslissen zou fiona deze prijs krijgen....Die andere kandidaten vind ik qua redenatie toch een stuk minder....

Citaat van: EBC op 19-10-2011  22:43 uIk vrees dat Jopen gaat winnen. En hoop dat ik ongelijk krijg.

Dat hoop ik ook. Alle respect voor jopen, maar voor deze prijs niet waardig denk ik...

Hopmans

Eigenlijk is het sowieso kolder.
Iedereen werkt zich uit de naad toch?


Cees

De meeste genomineerden van de shortlist zijn te belachelijk voor woorden dat ze daarop staan. Vriendjes- en achterkamertjespolitiek. Belachelijk

Caspar

Citaat van: EBC op 19-10-2011  22:43 uIk vrees dat Jopen gaat winnen. En hoop dat ik ongelijk krijg.

Maar dan is het wel iemand anders dan Peter den Arend, volgens mij tikt hij ieder jaar een prijsje binnen ;) .

janjansen

Citaat van: davadox op 19-10-2011  22:31 uSta je nog steeds achter je nominatie?

Ach ja die nominatie van NiNox eerder dit jaar. Was ik al bijna vergeten.
Verdrongen zegmaar. Fijn dat je me er nog even aan herinnert.
Je bent een fijne gast Dava.

Wat kan ik zeggen?
Het was voorjaar, de wereld jong en mijn vertrouwen in de mensheid groot.

   *pinkt traan weg*

JeroenCV

Citaat van: Caspar op 20-10-2011  10:51 uMaar dan is het wel iemand anders dan Peter den Arend, volgens mij tikt hij ieder jaar een prijsje binnen ;) .

2005: Peter van de Arend
2007: Van Volenhoven stout
2009: Smaak van Echt
2011: ???

Dus Peter heeft maar 1 keer gewonnen..

JeroenCV

Citaat van: Cees op 20-10-2011  08:54 uDe meeste genomineerden van de shortlist zijn te belachelijk voor woorden dat ze daarop staan. Vriendjes- en achterkamertjespolitiek. Belachelijk

Leg dat eens uit. Schreeuwen zonder inhoud noem ik je opmerking.

Caspar

Citaat van: JeroenCV op 20-10-2011  14:26 uDus Peter heeft maar 1 keer gewonnen..

Mea Culpa, waarschijnlijk lees ik veel over zijn activiteiten en bijdrages aan de bierwereld in de Pint :biersmile: .

Cees

Citaat van: JeroenCV op 20-10-2011  14:27 uLeg dat eens uit. Schreeuwen zonder inhoud noem ik je opmerking.

Stibon: niks mis mee, maar als je als PINT dit zelf mede mogelijk maakt en er zoveel overduidelijke banden tussen de nominators en de genomineerde zitten, is dit natuurlijk preken voor eigen parochie.
Jopen: motivatie: "Na jarenlang als brouwerijhuurder geopereerd te hebben heeft Jopen in 2011 met de verbouwing van een oude kerk in Haarlem een unieke combinatie van brouwerij en café/restaurant tot stand gebracht." Ten eerste wordt er nog niks gebrouwen (uiteraard gaat dat hopelijk veranderen), en ten tweede lijkt me de combinatie van brouwerij en horeca niet bepaald uniek te noemen. Het is overigens wel een prachtig project.
Fiona de Lange: inhoudelijk bijzonder slecht, boordevol fouten en overduidelijk gekleurd door achterliggende sponsoring.
Houtens Brouw collectief: erg leuk dat ze zo'n festival hebben georganiseerd, hulde daarvoor. Maar er zijn wel meerdere en betere festivals georganiseerd de afgelopen jaren, die ook nog eens een innovatiever, interessanter of baanbrekender karakter hadden.

Moet ik nog meer inhoudelijke argumenten geven? Ik wil niet zeggen dat ik al deze initiatieven niet goed vind, maar een gouden PINT zou toch wel iets echt baanbrekends moeten zijn. Ik mis dat grandeur bij deze shortlist en het riekt naar vriendjespolitiek.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.