Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
maar een aluminium filterplaat zou dit veilig kunnen?
Inderdaad kost stukken goedkoper. Gewoon doen.
Is hout geen optie?
Hallo,Dacht dat aluminium niet goed was ivm de zuurgraad van wort...?Grt. JohnNuenen
Er lijkt een verband te zijn tussen teveel inname van aluminium met de ziekte van Alzheimer. Aluminium expositie via voeding is daarom het best te vermijden.
Er zouden inderdaad door de zuurgraad kleine hoeveelheden aluminium kunnen oplossen. Er lijkt een verband te zijn tussen teveel inname van aluminium met de ziekte van Alzheimer. Aluminium expositie via voeding is daarom het best te vermijden.
Heel veel jaren terug heb ik zelfs de kleine vakantie pannetjes vervangen door rvs.Ik zou zelf geen alu gebruiken; kijk maar eens hoe blinkend schoon je koperen buizen uit het wort komen...
Cleaning Stainless Steel and AluminumFor general cleaning, mild detergents or percarbonate-based cleaners are best for steel and aluminum. Bleach should be avoided because the high pH of a bleach solution can cause corrosion of aluminium and to a lessor degree of stainless steel. Do not clean aluminum shiny bright or use bleach to clean an aluminum brewpot because this removes the protective oxides and can result in a metallic taste. This taste-detectable level of aluminum is not hazardous. There is more aluminum in a common antacid tablet than would be present in a batch of beer made in an aluminum pot.
Uit How to Brew van John Palmer:
Op Alzheimer zit ik niet te wachten
Bij RVS is Alzheimer natuurlijk geen issue!
Duhh. Koper is geen aluminium.