La Trappe tripel

Gestart door toon van den broek, 13-02-2011 21:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toon van den broek

Wilde gisteren in het café een Witkap Tripel eens proeven, maar door de herrie werd ik verkeerd begrepen en kreeg ik een La Trappe tripel.
Vond het sneu voor de barkeeper en heb deze tripel ook maar eens een kans gegeven.

Helaas: uitgesproken zoet met een vervelend zuurtjes smaakje eraan. Schuim was ook snel weg, terwijl het bier het flesje al direct uitkroop nadat het dopje eraf was, dus in principe zat er wel genoeg koolzuur op., geen schuimstabiliteit dus.
Plakkerige nasmaak/ niet dorstlessend.
Vind het bier absoluut geen karakter hebben, en da's jammer voor een Trappist.
Zie uit naar de versie van Slaghmuylder....

Toon

janjansen

Ah! LaTrappe. . .
Fantastisch bier!

toon van den broek

Ja Jan, ik zag dat jij bij je tripel-proeverij dit bier als beste betitelde.
Zo kunnen smaken erg verschillen.
Ik vind zelf de Westmalle tot nog toe het beste, o.a. omdat die verrassend verschillend kan smaken.
Weet niet of dat door mij komt of door onregelmatigheden, maar het bevalt me wel.
Ook de Brugse tripel is wel goed, maar niet zo spannend want toch wel wat voorspelbaar.
Toon.

Jacques

Die verschillen in smaak vind ik ook zo spannend van Westmalle. En nooit valt de smaak van het bier mij tegen. Ongelofelijk knap vind ik dat.

De La Trappe drink ik niet zo vaak ondanks het feit dat deze brouwerij hemelsbreed niet verder dan zo´n 10 km van mij vandaan is. Het banaanachtige en fenolische afkomstig van de gebruikte gist staat ook mij een beetje tegen.

Tripel is eigenlijk een vreemd biertype. Je hebt er heel veel variaties in...

buitenbrouwer

Afgelopen weekend nog gedronken, de La Trappe, hij viel me tegen. De smaak was erg zoet.

Hopmans


Citaat van: buitenbrouwer op 01-03-2011  15:50 uDe smaak was erg zoet.

Wat is daar dan mis mee?
Jij vindt dit geen goed bier, maar een hele hoop mensen wel.




Oscar

Citaat van: Hopmans op 01-03-2011  18:05 uWat is daar dan mis mee?
Jij vindt dit geen goed bier, maar een hele hoop mensen wel.

Oh oh weer zijn onafhankelijke journalist.... ;D ;D ;D

Jacques

Citaat van: buitenbrouwer op 01-03-2011  15:50 uAfgelopen weekend nog gedronken, de La Trappe, hij viel me tegen. De smaak was erg zoet.

Smaken verschillen. Je mag zeggen wat je wilt van dit bier maar het heeft een constante kwaliteit en het is vrij van infecties of brouwfouten.

Thom

Gisteren eentje gedronken. Ik vond het erg veel weg hebben van een weizen. Komt misschien door de gist of de hoeveelheid tarwe?

seed7

Voornamelijk door de gist,

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.