(nog geen) fustproblemen

Gestart door Bob de Brouwer, 26-10-2004 18:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob de Brouwer

Mijn eerste biertje smaakte goed! Nu is mijn tweede (bok)bier bijna zover dat ie op fles kan.  :elifant:

Ik wil een deel van dit bier, ongeveer 10 liter, op fust te zetten! Kan ik hiervoor een 30 liter fust gebruiken, of wordt de smaak beinvloed door de ruimte die niet met bier gevuld wordt?

*/ Bob.

Herman

Ik zou zeggen: haal een 10 liter fustje van Heineken in huis! 10l in een 30l vat lijkt me geen strak plan.

Herman

rdorlandt

Hallo Bob de Brouwer,

Ik ben het met Herman eens dat dit geen strak plan is. Of het is je bedoeling om er een hoop CO2 bij te voegen. Als je dat niet doet, dan zal je bier heel weinig koolzuurgas bevatten, en dus direct doodslaan. Met een hoop CO2 is het wel mogelijk.

Heb je trouwens een installatie om af te vullen in fusten? En hoe maak je de fusten schoon?

Groet,
Rob de Brouwer
 :proost2:

Bob de Brouwer

Hallo Rob, hier Bob.

Ik kan je vragen (nog) niet beantwoorden; zaterdag zal ik samen met een gelouterde brouwer mijn bier op fust zetten. Ik maak dan gebruik van zijn kennis en gereedschappen.

Ik heb wel het advies van de anderen opgevolgd, en een 10 ltr fust gereserveerd.  :dansen:

Groet,
*/ Bob
 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.