Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Zelf bier brouwen  (gelezen 3964 keer)

Jori

• Gast
Zelf bier brouwen
« Gepost op: 19-09-2005 10:31 u »
Hallo iedereen, ik zit in vwo 6 en ik wilde voor mijn profiel werkstuk zelf bier brouwen. Het probleem is dat dit forum zo uitgebereid is dat dat ik als simpele leek er weinig wijs uit wordt. Dus mijn vraag, hoe kan ik zeer low profile toch drinkbaar bier maken? Geld speelt een grote rol natuurlijk, aangezien het een eenmalig project is.

Ik moet zelf een biersoort of 3 maken, dus heeft er iemand een simpele werkwijze en 3 simpele recepten?
Alvast bedankt!
Jori

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edwin

• Super lid
  • Land: nl
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
Re: Zelf bier brouwen
« Reactie #1 Gepost op: 19-09-2005 10:37 u »
Hoi Jori :proost:

Je bent niet de eerste VWO-er die voor zijn profielwerkstuk op dit forum te rade gaat. Ik adviseer je om de zoekfunctie te gebruiken voor meer informatie. Ook kan de online brouwcursus op deze site je verder helpen om inzicht te krijgen. Kun je je zoekopdrachten verfijnen.
Als je drie bieren wil brouwen, dan ben je wel even bezig (een voor een vergisten, lageren en dergelijke. Dan ben je niet in twee weken klaar). Ik zou de brouwcursus bestuderen, de zoekfunctie verder gebruiken en voor het brouwen maar uitgaan van brouwblikken. Dan sla je een aantal stappen in het brouwproces over (zoek op brouwblik of brouwpakket). Succes!

Edwin

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2005 13:08 u »

Offline zelfbierbrouwen.com

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 08-02-2011 18:05 u »
Hallo iedereen, ik zit in vwo 6 en ik wilde voor mijn profiel werkstuk zelf bier brouwen. Het probleem is dat dit forum zo uitgebereid is dat dat ik als simpele leek er weinig wijs uit wordt. Dus mijn vraag, hoe kan ik zeer low profile toch drinkbaar bier maken? Geld speelt een grote rol natuurlijk, aangezien het een eenmalig project is.

Ik moet zelf een biersoort of 3 maken, dus heeft er iemand een simpele werkwijze en 3 simpele recepten?
Alvast bedankt!
Jori
je kan bij ons een ste aan schaffen zie web sit zelfbierbrouwen.com en we geven je een gratis workshop er bij we hebben tot heden ruim 50 scholieren geholpen er meer

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #4 Gepost op: 08-02-2011 18:14 u »
je kan bij ons een ste aan schaffen zie web sit zelfbierbrouwen.com en we geven je een gratis workshop er bij we hebben tot heden ruim 50 scholieren geholpen er meer

En die scholieren helpen jullie dan weer met de Nederlandse Taal ?  ;D ;D ;D ;D  (Flauwe grap... :) )

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #5 Gepost op: 08-02-2011 18:18 u »

Auw, dat doet pijn aan de ogen.
Bovendien is het een reactie op een bericht van meer dan vijf jaar geleden.

Bert

Tags: profielwerkstuk