Grappige digitale weeglepel

Gestart door hilco, 25-01-2011 21:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hilco

Digitale weeglepel
Handig apparaatje voor het wegen van kleine hoeveelheden poeders en korrels.
Weegbereik: 0,1 tot 300 g (0.005 tot 10.5 oz). De gradaties zijn digitaal afleesbaar op de lepel. Batterijen inbegrepen.
http://link.marktplaats.nl/392017072


Vond dit op marktplaats vond het wel grappig ding voor de bierbrouwer wel wat prijzig maar zeker een hebbedingetje.

Jacques

Errrg duur!

Via e-bay zijn veel nauwkeurigere weegschalen te koop (ook geschikt voor het afwegen van brouwzouten) voor veel minder geld. Deze worden ook nog gratis verzonden.

Zie hier. De goedkoopste die ik zag kost iets meer dan € 5, dat is dus inclusief de verzendkosten. Je snapt gewoon niet dat het zo goedkoop kan!

guuz

Moi ( hallo, gegroet enz enz....) Jacques,

Laatst had je een tip geplaatst over een digitale thermometer, ook via e-bay dacht ik, kan deze tip echter niet terug vinden. Zou je deze tip nog een willen plaatsen?


vr grt,

Guus
(oet Grunn)

Jacques

Met betrekking tot digitale thermometers heb ik een nieuw topic gestart. Zie daar.

koffie

Citaat van: Jacques op 25-01-2011  22:47 uErrrg duur!

Via e-bay zijn veel nauwkeurigere weegschalen te koop (ook geschikt voor het afwegen van brouwzouten) voor veel minder geld. Deze worden ook nog gratis verzonden.

Zie hier. De goedkoopste die ik zag kost iets meer dan € 5, dat is dus inclusief de verzendkosten. Je snapt gewoon niet dat het zo goedkoop kan!
Dat is dan weer wel appels met peren vergelijken.
De hele truuk is juist dat je in 1 keer x aantal lepels met gewicht y kan doseren, in plaats van elke keer iets af te wegen en die totale hoeveelheid (al dan niet via een lepeltje) doseren.

Jacques

Citaat van: koffie op 26-01-2011  13:03 uDat is dan weer wel appels met peren vergelijken.
De hele truuk is juist dat je in 1 keer x aantal lepels met gewicht y kan doseren, in plaats van elke keer iets af te wegen en die totale hoeveelheid (al dan niet via een lepeltje) doseren.

Sorry dit snap ik niet helemaal. Wat is daar de handigheid van?

Zo te zien is de lepel vrij groot maar ook weer niet bijzonder groot. Voor een vaste hoeveelheid brouwzouten is hij veel te groot. Voor mout en hop te klein. Als het idee is dat je met deze lepel de hoeveelheid mout gaat afwegen zul je heel wat keren moeten lepelen, niet echt handig lijkt mij. Daarnaast loop je het risico dat je gaat knoeien met de mout.

Met één weegschaal kun je niet volstaan. Je hebt een weegschaal nodig voor het afwegen van mout (met een weegvermogen tussen de 5 en 10 kg) en een nauwkeurige weegschaal voor het afwegen van gedroogde gist, kruiden, brouwzouten en dergelijke. Je moet immers appels en peren wegen om in jouw beeldspraak te blijven.
Afhankelijk van de nauwkeurigheid van je weegschalen kun je hop met de grovere of nauwkeurigere weegschaal wegen.

Wat grovere weegschalen zijn overal te koop. Loop maar eens een Blokker of zo binnen.
Maar ook die zijn zeer goedkoop te koop via e-bay. Bijvoorbeeld deze die je voor iets meer dan € 5 in huis hebt. (Zoeken naar digital scale kg.)

RobinB

Citaat van: Jacques op 25-01-2011  22:47 uJe snapt gewoon niet dat het zo goedkoop kan!

Inderdaad! ;)

Broeder Tuk

Meestal als artikelen zo goedkoop zijn dan is de kans groot dat de mensen die het produceren er krom voor moeten liggen. Die werken de hele dag keihard voor 1 Euro.
Heel veel producten  die wij hier misschien wel duur vinden worden zo geproduceerd in 3e wereldlanden. Zoals bijv. een blikje tonijn.
Je hebt er geen weet van maar 9 van de 10 keer zit dat er wel achter.
Zelfs als ze niet goedkoop zijn.

hilco

Het ging dus over een leuk hebbedingetje die misschien totaal geen nut heeft maar gewoon een fraai apart ding die ik nog nooit gezien had. En inderdaad voor de mensen die de wat grotere hoeveelheden gebruiken totaal nutteloos is.

En dat dingen goedkoop zijn hoeft nog niet te betekenen dat het gelijk een slecht product is die mensen uitbuit. Ik heb veel ervaring met mensen die in fabrieken aan de lopende band een haakje aan een draadje binden voor een voor ons belachelijk laag salaris, helaas kan je ons niveau van welvaart niet op deze mensen projecteren want de maatschappij waar wij in leven is nu eenmaal niet eerlijk verdeeld.
En iedereen die zegt dat dat oneerlijk is moet zich afvragen of hijzelf zijn welvaart die hij nu geniet ik noem een auto een mobiel een huis een BIER BROUWhobby etc etc etc op zou geven om het eerlijker te kunnen verdelen over alle mensen. Ik denk dat weinig mensen dat er ECHT voor over hebben. Helaas maar we leven niet in een utopie :huilen:
Dus deze mensen zijn dan ook over het algemeen dankbaar dat ze geld verdienen om een huisje te huren en wat te kunnen eten elke dag anders is er niks en dus de straat en geen eten.
Dus is mijn idee gewoon kopen zo'n product maar let wel een klein beetje op wat je koopt.


Maar het ging dus over een leuk hebbedingetje hahahaha :nut:

Rich


LostBalloon

Die van de Aldi werkt erg fijn! Vorig jaar ergens gekocht.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.