Cornelius Keg CO2 charger stuk gedraaid

Gestart door skythinker, 12-03-2017 13:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skythinker

Ik heb even moeten wachten totdat gisteren de Cornelius Keg CO2 Charger van  Genuine Innovations bezorgd werd. De keg stond al een week te lageren met 4 g/L suiker op 5 graden. Er zou dus al CO2 ontwikkeld moeten zijn zodat mijn bier niet bederft.

In de gebruikshandleiding stond duidelijk dat als het patroon geperforeerd werd je de houder krachtig moest gaan draaien. In mijn geval is dit te krachtig geweest en de onderkant van de houder is hierdoor beschadigd. Als ik een 2de patroon wil gebruiken is de afstand te groot en wordt het niet geperforeerd. Heb ik in dit geval ook recht op de levenslange garantie?

Nu de charger niet werkt. Zal mijn bier nog goed blijven? Met de 4 g/l suiker in gedachten... Ik heb er nog een laatste restje CO2 in weten te krijgen. Niet veel



bierfan

Waarom 4 gr/l en dan op 5 graden? Op 5 graden zal er niet veel CO2 gevormd worden.

1 tip. Schaf een CO2 fles aan, en ga geforceerd carboneren. Ideaal.

Henielma

Citaat van: bierfan op 12-03-2017  17:26 u1 tip. Schaf een CO2 fles aan, en ga geforceerd carboneren. Ideaal.

Helemaal mee eens. Zo'n 16 grams vulling kan je naar mijn ervaring net een paar liter bier mee tappen. Laat staan van koolzuur voorzien.

skythinker

Citaat van: bierfan op 12-03-2017  17:26 uWaarom 4 gr/l en dan op 5 graden? Op 5 graden zal er niet veel CO2 gevormd worden.

1 tip. Schaf een CO2 fles aan, en ga geforceerd carboneren. Ideaal.

Heeft dat geen invloed op de smaak? Mijn doel nu was om op natuurlijke wijze te carboneren. Zoals op fles. Op 5 graden omdat een koelkast niet warmer in te stellen is. Maar dit in het vervolg dus niet meer doen?  Dit is de eerste keer dat ik met een cornelius keg werk. Zal over de CO2 fles nadenken. Eerst naar mijn volgende salaris afwachten :-p

Henielma

Om hergisting op fust te krijgen zal je bij een bovengistende gist moeten denken aan 21 ..22 ºC. Op 5 ºC gebeurd er niets. 

jeroendv

Geen bottelsuiker in keg steken en een fles kopen.
Die CO2 capsules werken meer niet dan wel...

Als je natuurlijke carbonisatie wil kan je nog altijd opteren voor een ''spundungsapparat" zoals ik doe met mijn pils

skythinker

Citaat van: Henielma op 12-03-2017  19:07 uOm hergisting op fust te krijgen zal je bij een bovengistende gist moeten denken aan 21 ..22 ºC. Op 5 ºC gebeurd er niets.

Op zich vrij logisch

skythinker

Ik heb de keg uit de koeling gehaald en houd hem even op kamertemperatuur (circa 20 graden) 2 weken aan zodat er op natuurlijke wijze gecarboneerd kan worden. Daarna zet ik de keg weer in de koeling. In die tussentijd kan ik nadenken over een CO2 fles. Heb er wel van geleerd in ieder geval. Ik hoop dat mijn bier nog goed is en blijft. Ik denk dat ik het nagisten (op fles of keg) en het lageren (wat ook nieuw voor me is) door elkaar gebruikt heb. Heb nog veel te leren. Maar dat is ook leuk.

Sander van Dijk

Voor een CO2 fles zou ik naar een slijter gaan die ook tapspullen verhuurd. Je betaalt wel € 120,- statiegeld, maar dan kun je gewoon de lege fles wegbrengen en weer een nieuwe meenemen. Zo'n vulling van een 6 kg fles kost dan iets van € 20,- à € 30,- Maar dan hoef je niet naar een vulstation toe of je fles op te sturen als je een eigen fles hebt.

Je moet dan uiteraard nog wel de reduceer en slangen kopen, maar ik zou dus niet zo'n setje nemen met een fles erbij.

hansHalberstadt

Citaat van: Sander van Dijk op 14-03-2017  05:21 uVoor een CO2 fles zou ik naar een slijter gaan die ook tapspullen verhuurd. Je betaalt wel € 120,- statiegeld, maar dan kun je gewoon de lege fles wegbrengen en weer een nieuwe meenemen. Zo'n vulling van een 6 kg fles kost dan iets van € 20,- à € 30,- Maar dan hoef je niet naar een vulstation toe of je fles op te sturen als je een eigen fles hebt.

Je moet dan uiteraard nog wel de reduceer en slangen kopen, maar ik zou dus niet zo'n setje nemen met een fles erbij.
En zorgen dat je je fles inlevert voordat het statiegeld system verloopt en blijkt dat je je fles toch niet meer in kunt leveren en je je 120 euro kwijt bent. (was bij mij het geval met 150 gulden statiegeldfles)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.