Recepten voor mislukt bier

Gestart door beats, 19-01-2011 20:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beats

Bon, dus als ik die Wyeast gebruik en verder Adrie's advies opvolg (hoge T beginnen, laten zakken), dan paar keer hevel, dan moet dat met die diacetyl wel in orde komen? Wat ik me nog afvroeg, gaat dat beluchten tegelijkertijd niet voor een oxidatiesmaak zorgen?

Adrie

Citaat van: beats op 21-01-2011  15:31 uBon, dus als ik die Wyeast gebruik en verder Adrie's advies opvolg (hoge T beginnen, laten zakken), dan paar keer hevel, dan moet dat met die diacetyl wel in orde komen? Wat ik me nog afvroeg, gaat dat beluchten tegelijkertijd niet voor een oxidatiesmaak zorgen?

Nee. Als het goed is belucht je het wort altijd aan het begin van de vergisting. De gist ruimt die zuurstof heel snel op.

Oscar

Ik zou na het koken, je wort door omgevingstemperatuur laten afkoelen, de volgende ochtend gist (te weinig) toevoegen, en deze laten verlopen bij 25°C. Je wort niet beluchten.

JWVG

Citaat van: erikgroothuis op 20-01-2011  11:33 uIk lach me dood! >:D

Een compleet forum over hoe het beste bier te brouwen,
en één draadje met hoe het zo beroerd mogelijk te doen, en dan is de conclusie van velen
dat dit wel eens erg moeilijk kan worden!

Het is eigenlijk heel simpel: het is heel moeilijk om precies het bier te brouwen dat je in je hoofd hebt. Goed of mislukt maakt niet uit, althans als het om een specifieke brouwfout gaat.

 :degroeten: JW

erikgroothuis

Citaat van: JWVG op 21-01-2011  17:16 uHet is eigenlijk heel simpel: het is heel moeilijk om precies het bier te brouwen dat je in je hoofd hebt. Goed of mislukt maakt niet uit, althans als het om een specifieke brouwfout gaat.

 :degroeten: JW
Daar zit ook wat in :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.