Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Recepten voor mislukt bier  (gelezen 11695 keer)

Offline beats

• Vol lid
  • Land: be
Re: Recepten voor mislukt bier
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2011 15:31 u »
Bon, dus als ik die Wyeast gebruik en verder Adrie's advies opvolg (hoge T beginnen, laten zakken), dan paar keer hevel, dan moet dat met die diacetyl wel in orde komen? Wat ik me nog afvroeg, gaat dat beluchten tegelijkertijd niet voor een oxidatiesmaak zorgen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2011 15:42 u »
Bon, dus als ik die Wyeast gebruik en verder Adrie's advies opvolg (hoge T beginnen, laten zakken), dan paar keer hevel, dan moet dat met die diacetyl wel in orde komen? Wat ik me nog afvroeg, gaat dat beluchten tegelijkertijd niet voor een oxidatiesmaak zorgen?

Nee. Als het goed is belucht je het wort altijd aan het begin van de vergisting. De gist ruimt die zuurstof heel snel op.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2011 15:53 u »
Ik zou na het koken, je wort door omgevingstemperatuur laten afkoelen, de volgende ochtend gist (te weinig) toevoegen, en deze laten verlopen bij 25°C. Je wort niet beluchten.

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2011 17:16 u »
Ik lach me dood! >:D

Een compleet forum over hoe het beste bier te brouwen,
en één draadje met hoe het zo beroerd mogelijk te doen, en dan is de conclusie van velen
dat dit wel eens erg moeilijk kan worden!

Het is eigenlijk heel simpel: het is heel moeilijk om precies het bier te brouwen dat je in je hoofd hebt. Goed of mislukt maakt niet uit, althans als het om een specifieke brouwfout gaat.

:degroeten: JW

Offline erikgroothuis

• Senior lid
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2011 18:00 u »
Het is eigenlijk heel simpel: het is heel moeilijk om precies het bier te brouwen dat je in je hoofd hebt. Goed of mislukt maakt niet uit, althans als het om een specifieke brouwfout gaat.

:degroeten: JW
Daar zit ook wat in :proost:

Tags: infectie DMS diacetyl