Even voorstellen: het JAVAL hevelfilter

Gestart door JAVAL, 16-01-2011 13:32 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans

Heb je de rubberen buitenmantel verwijderd van het vlechtwerk?

 ???

RobinB

Citaat van: Hopmans op 02-08-2011  21:57 uHeb je de rubberen buitenmantel verwijderd van het vlechtwerk?

 ???
eh, je bedoelt de rubberen binnenslang verwijderd uit de RVS-mantel? ;D
Dat mag je wel hopen inderdaad ;D

davadox

Dat heb ik een bericht of 20 geleden al gevraagd maar geen antwoord op gekregen.
Zou toch wat zijn zeg als dat het probleem is.

VEMP


Raymond293

Gisteren ook even een JAVAL filter in elkaar geknutseld.
2 meter 12 mm koper en een wasmachineslang bij de Gamma gehaald en begonnen met buigen.
Het strippen van het RVS vlechtwerk was een eitje, zonder hulpmiddelen of iets dergelijks kon ik het er vanaf pellen.

Met de Black en Decker een lading sleufjes gezaagd en het vlechtwerk eroverheen geschoven. T stukje in het midden en klaar.
Makkelijk schoon te maken, alleen het T stuk losmaken en de klemmen losschroeven.

Het lastigste van de hele klus was de prijsstickers te verwijderen die de Gamma (dat zeg ik...) erop had geplakt  ::)

Resultaat..


Hopmans


davadox

Hoe heb jij die 2 bochten zo kort,en mooi,achter elkaar gebogen ?

Hopmans


davadox

Citaat van: Hopmans op 03-08-2011  20:04 u45 graden knietjes?

Nee die niet,het bovenste gedeeltje wat over de rand van zijn (alu) :-\ pan hangt.
Ik ben loodgieter/cv monteur maar ik heb/ken geen buigtang waarmee je zo kort 2 bochten achter elkaar kan buigen.

Raymond293

Citaat van: davadox op 03-08-2011  20:03 uHoe heb jij die 2 bochten zo kort,en mooi,achter elkaar gebogen ?

Je bedoelt de bocht waar hij de pan uit gaat? Dat is gewoon 1 bocht van 180 graden met een pijpenbuiger. Aan 1 stuk buigen krijg je een beter resultaat dan met 2 afzonderlijke bochten van 90 graden.

Het buigen van 8 maal 45 graden hoekjes (het is een octagon vorm) was lastiger....vooral op het hevel plat te houden. De neiging van de pijpenbuiger die ik gebruik is dat hij de pijp als het ware "opkrult"waardoor het geheel niet meer plat op de bodem ligt. En dat betent dan weer wortverlies.

Maargoed, dat heb ik alles weer plat gekregen door mijn vrouw aan de ene, en ik aan de andere kant van het hevel te laten staan.....alles weer zo plat als een duppie (dit zeg niks over het gewicht van mijn vrouw trouwens ;) )

Overigens, het nadeel van het afschroefbare T stuk is wel dat het filter op die plek ietsjes hoger staat van de bodem, dus toch verlies van wort....maarja  :weetniet:

Jacques



Het is gewoon een flexibele waterleiding maar dan wat dikker dan normaal. Ze worden verkocht voor het aansluiten van een wasmachine.

Hai

Citaat van: davadox op 03-08-2011  20:07 uNee die niet,het bovenste gedeeltje wat over de rand van zijn (alu) :-\ pan hangt.
Ik ben loodgieter/cv monteur maar ik heb/ken geen buigtang waarmee je zo kort 2 bochten achter elkaar kan buigen.

Pijp met zout vullen, plakbandje erop. dan om bijv. om een fles heen buigen. ;)

Raymond293


BierHenk

Citaat van: Hai's op 04-08-2011  17:26 uPijp met zout vullen, plakbandje erop. dan om bijv. om een fles heen buigen. ;)
Op tijd het zout verwijderen, anders is je bier niet te hachelen :)

Henk

VEMP


hansm


BierHenk

Citaat van: VEMP op 04-08-2011  18:23 uOpgelost! Hij doet het.

Citaat van: hansm op 04-08-2011  18:27 uWat was het nou?

Had je er ook zout in....

William

Citaat van: BierHenk op 04-08-2011  18:33 uHad je er ook zout in....

Zout, het geheim voor een winnend bier ;D

guuz

Citaat van: VEMP op 04-08-2011  18:23 uOpgelost! Hij doet het.

Moi Rudy,

wat is nu de oplossing?  :weetniet:
De andere slang?

vr grt,

Peter

Hopmans

De binnenslang moest er nog tussenuit.


davadox


VEMP

Ja, een stom iets volgens mij. De pijp kwam niet onder het vloeistof niveau, dat was het. Niet goed opgelet bij natuurkunde!

Ronald_

Citaat van: VEMP op 05-08-2011  16:05 uJa, een stom iets volgens mij. De pijp kwam niet onder het vloeistof niveau, dat was het. Niet goed opgelet bij natuurkunde!

Dat hoeft ook niet.. als de slang die je eraan vast maakt maar onde het niveau komt :)

VEMP


Jacques

Citaat van: VEMP op 05-08-2011  16:05 uJa, een stom iets volgens mij. De pijp kwam niet onder het vloeistof niveau, dat was het. Niet goed opgelet bij natuurkunde!

Ok, het lag dus niet aan het vlechtwerk. Mijn vermoeden was dus juist. Ik wens je veel plezier met je filter nu het probleem opgelost is. Graag hoor ik van je of het resultaat is wat er van verwacht had.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.