Tournee Generale seizoen 2 vanaf 19-01-2011

Gestart door VEMP, 10-01-2011 18:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar


EBC

Ik heb het bier van Tournee Generale gedronken deze week, de 'Tripel Hop'.

Het is 7,5% met Magnum bitterhopgift, Amarillo aromahopgift en Cascade koudhopgift. De gist is geselecteerd op banaanfruitigheid. Zo staat het op het etiket.

En zo smaakt het bier ook. Het is herkenbaar. Maar voor een hobbybrouwer wel wat te lichtjes vind ik. Ik had het wat voller en uitbundiger verwacht.
Natuurlijk is het een commercieel bier, gemaakt voor een groot publiek. En daarin lijkt het me geslaagd, hoewel ik de zoetige afdronk op den duur tegen vind gaan staan.

Het is zeker geen vergelijk met de Chouffe Dobbelen IPA Tripel.

Hopmans

Klinkt op zich goed.
Zou het bier in Nederland te verkrijgen zijn?


EBC

Citaat van: Hopmans op 17-03-2011  19:19 uZou het bier in Nederland te verkrijgen zijn?

Bezoek je vriend Oscar, evalueer de OostWestGeuze... en spoel na met een fles Tripel Hop, hij heeft er een  ;)

EBC

Citaat van: Hopmans op 17-03-2011  19:19 uZou het bier in Nederland te verkrijgen zijn?

Ik wil het importeren voor je. Levering op de camping van het ONK.
Huidige prijs bij de Delhaize EUR 3,99. Daar doe ik het ook voor.

Hopmans

Dat is niet duur voor zo'n bier.
Ik ben zelf niet op het ONK, misschien dat iemand anders uit NH de fles voor me mee kan nemen.


Liemingbrouwer

Gelukkig vinden onze noorderburen het bier; niet te duur en willen ze het allemaal proeven dan geraakt de stock bij ons ook op...
Ik heb 'het' ook geproefd (een vriend had geld te veel en had een fles gekocht): persoonlijk vind ik het maar niks, Te flauw te zoet, te vlak, tripel hop heb ik niet terug gevonden en als je dan de episode van gisteren voorgeschoteld krijgt; een bier met karakter, een bier mat ballen en nog zo van die superlatieven die nergens in dit bier terug te vinden zijn.

Oscar

Citaat van: Liemingbrouwer op 17-03-2011  20:36 uGelukkig vinden onze noorderburen het bier; niet te duur

Ja ja, het is bekend dat jij niet meer dan € 1,- voor een grote fles bier wilt betalen... ;)   :proost2:  Maar dat is een vrij normale prijs. Maar laten we die discussie niet voeren hier... ;)

HuygenMeester

Thuisbrouwers,
Ik heb van de afleveringen genoten ;) simpelweg omdat de inzet van dit soort programma's bedoeld is om een groter publiek wat meer over speciaalbier te vertellen. In mijn omgeving wordt er voornamelijk positief gereageerd en het zijn allemaal "onwetenden op biergebied". Het heeft zelfs al enkelen over de streep getrokken om thuis wat meer speciaalbier te drinken. (Hebben mijn eigen brouwsels trouwens ook wel aan bijgedragen)  :proost:
Van mij mogen ze nog wel een serie maken.  Maar waarom heeft de Jean toch voortdurend zo'n raar hoedje op, zelfs binnen tijdens het degusteren draagt hij het. :weetniet:
Op naar de serie op Discovery
Huygenmeester

HuygenMeester

hm, ik zie dat de kleur voor mijn vraag niet goed overkomt:
mijn vraag is: waarom heeft die Jean eigenlijk constant dat hoedje op, zelfs binnen tijdens de degustatie
Huygenmeester

Oscar

Citaat van: HuygenMeester op 17-03-2011  20:58 uOp naar de serie op Discovery
Huygenmeester

BrouwTV op Discoverie !!  ;D ;D ;D

Liemingbrouwer

Citaat van: Oscar op 17-03-2011  20:41 uJa ja, het is bekend dat jij niet meer dan € 1,- voor een grote fles bier wilt betalen...Maar dat is een vrij normale prijs.
Natuurlijk is € 1 een normale prijs (en niet 4 euro) >:D

Maar ik had ook nog iets anders geschreven;
Citaat van: Liemingbrouwer op 17-03-2011  20:36 upersoonlijk vind ik het maar niks, Te flauw te zoet, te vlak, tripel hop heb ik niet terug gevonden en als je dan de episode van gisteren voorgeschoteld krijgt; een bier met karakter, een bier mat ballen en nog zo van die superlatieven die nergens in dit bier terug te vinden zijn.

Maar daar rept niemand over... is dit omdat de meesten het ook zo vinden???

Het enige citaat vind ik hier:
Citaat van: EBC op 17-03-2011  17:48 uEn zo smaakt het bier ook. Het is herkenbaar. Maar voor een hobbybrouwer wel wat te lichtjes vind ik. Ik had het wat voller en uitbundiger verwacht.


En ook dat is niet zo lovend...

Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  09:05 uNatuurlijk is € 1 een normale prijs (en niet 4 euro) >:D

Jij denkt zeker dat het bier in Taiwan is gebrouwen.
Alleen de fles is al 60-80 cent.


Liemingbrouwer

Citaat van: Hopmans op 19-03-2011  10:32 uJij denkt zeker dat het bier in Taiwan is gebrouwen.
Alleen de fles is al 60-80 cent.

Natuurlijk, natuurlijk maar het is alleen om Oscar een beetje te jennen... ;)
Maar niemand zegt dat je als brouwer geen retourfles kan nemen...(ook nog goed voor het milieu)

Maar jullie focussen altijd op die, ik geef toe misschien flauwe, zinspelingen terwijl er in elke posting toch wel belangrijke details staan waar niks over gezegd wordt...eigenaardig toch.

Oscar

V.w.b de smaak kan ik nog niet oordelen. Het bier is natuurlijk wel door Palm gebrouwen, dus verwacht dan niet een extreem bier. Het bier is duidelijk gebrouwen voor een breed publiek, die het misschien wel een bijzonder bier vinden. Onze smaak papillen zijn natuurlijk meer gewend.  :)

Hopmans

Citaat van: HuygenMeester op 17-03-2011  21:02 uhm, ik zie dat de kleur voor mijn vraag niet goed overkomt:
mijn vraag is: waarom heeft die Jean eigenlijk constant dat hoedje op, zelfs binnen tijdens de degustatie
Huygenmeester
Geen idee. Ik ken de man persoonlijk niet.

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  10:45 uMaar jullie focussen altijd op die, ik geef toe misschien flauwe, zinspelingen terwijl er in elke posting toch wel belangrijke details staan waar niks over gezegd wordt...eigenaardig toch.
Zoals dit?

Citaat van: Liemingbrouwer op 17-03-2011  20:36 upersoonlijk vind ik het maar niks, Te flauw te zoet, te vlak, tripel hop heb ik niet terug gevonden en als je dan de episode van gisteren voorgeschoteld krijgt; een bier met karakter, een bier mat ballen en nog zo van die superlatieven die nergens in dit bier terug te vinden zijn.

Veel hop in een bier is echt niet speciaal meer.
Sterker nog; dat is met de massa meelopen.

Een laaggehopt bier met karakter, dat is de uitdaging.


Liemingbrouwer

Citaat van: Hopmans op 19-03-2011  11:07 uVeel hop in een bier is echt niet speciaal meer.
Sterker nog; dat is met de massa meelopen.

Een laaggehopt bier met karakter, dat is de uitdaging.

Zo dat is al beter;
Maar zet dan op uw fles ook niet de benaming "tripel hop" want met deze benaming verwacht de drinker toch wel dat het geen laaggehopt bier zal zijn.  En ga dan ook niet in de uitzending van die superlatieven boven halen.  Maar zeg zoals het werkelijk is: een gewoon, niks speciaals, alledaags bier...maar dat is slechte marketing natuurlijk...

Citaat van: Oscar op 19-03-2011  11:03 uHet bier is natuurlijk wel door Palm gebrouwen, dus verwacht dan niet een extreem bier. Het bier is duidelijk gebrouwen voor een breed publiek, die het misschien wel een bijzonder bier vinden. Onze smaak papillen zijn natuurlijk meer gewend.  :)
Helemaal juist en mee akkoord.
Maar dan geven ze zoals ik hierboven schreef valse informatie en verwachting aan de koper.

Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  11:18 uZo dat is al beter;
Thanks.  :proost2:

Heb je trouwens de nieuwste De Konink gedronken?
Die schijnt verbeterd te zijn.


Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  11:18 uMaar zeg zoals het werkelijk is: een gewoon, niks speciaals, alledaags bier...maar dat is slechte marketing natuurlijk...

Tja, wat verwachten mensen eigenlijk...
Bier is bier, je kan er geen wijn van maken.
Je kan er wat mee spelen, maar het houdt ergens op.

Het hoeft ook niet altijd buiten de boot te vallen.
Ikzelf koop altijd bieren die ik lekker vind, en niet omdat ze anders zijn.
Meestal is dat blond bier van 7%.


EBC

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  11:18 uMaar zet dan op uw fles ook niet de benaming "tripel hop" want met deze benaming verwacht de drinker toch wel dat het geen laaggehopt bier zal zijn.

Nou... als je het etiket leest, dan halen ze heel duidelijk aan dat ze drie hopgiften hebben gedaan, met ruim beschreven waarom en hoe. Driemaal hop, tripel hop. Het klopt wel.

Jouw (en mijn) eerste indruk van zo een naam is natuurlijk anders, maar misleidend zijn ze zeker niet.

Oscar

Ter aflsuiting nog even de laatste aflevering :


Teuntje1992

Misschien een heel vreemd verzoek.
Ik heb seizoen 1 via Bol.com gekocht en gekeken
Seizoen 3 heb ik op internet gevonden via : http://www.bierbrouwersgilde.nl/?Uitzending_gemist

Ik mis dus seizoen 2. Ik kan hem nergens meer kopen en kan hem via internet ook niet meer vinden

Wellicht iemand die mij de dvd wilt verkopen of op internet wilt zetten?? Of weet waar ik deze kan krijgen?

Heel erg bedankt alvast

Ivo

Jerome

Netflix heeft alle seizoenen. Weet niet of je daarmee geholpen bent...

orangeloo

Citaat van: Teuntje1992 op 11-08-2015  15:15 uMisschien een heel vreemd verzoek.
Ik heb seizoen 1 via Bol.com gekocht en gekeken
Seizoen 3 heb ik op internet gevonden via : http://www.bierbrouwersgilde.nl/?Uitzending_gemist

Ik mis dus seizoen 2. Ik kan hem nergens meer kopen en kan hem via internet ook niet meer vinden

Wellicht iemand die mij de dvd wilt verkopen of op internet wilt zetten?? Of weet waar ik deze kan krijgen?

Heel erg bedankt alvast

Ivo

Je hebt een PB.

orangeloo

Als iemand Seizoen 1 nog heeft hou ik mij ook aanbevolen.  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.