Wil er ook wel iets over kwijt.
Seizoen 1 vond ik veel leuker, spontaner.
Seizoen 2 is zwaar gesponseerd, iedere brouwer betaald € 10.000 om in het programma te komen.
De hoppige bier proeverij op de Brusselse markt met objectieve bierproevers (De twee mannen ken ik en dat zijn geen gemiddelde bierproevers) is ook iets wat niet klopt.
Ze keurde een Orval, Caspar en een

? ( hommel ? XX bitter ? )
Drie mooie bieren, toch?
Maar in de winkel vroegen ze de verkopen naar zijn favoriete hoppige IPA.
En dat was de Brigand.
Dat bier (hoorde ik van een bevriende Belgische bierkenner) is in België compleet geflopt en is bijna onverkoopbaar en wordt niet meer gebrouwen. (maar Van Honsebroek is sponsor)
Ook het afzetten tegen de trend van hoppige/Amerikaanse bieren vind ik storend.
Maar... voor de rest kijk ik elke week naar tournee Generale.
Kees