Tournee Generale seizoen 2 vanaf 19-01-2011

Gestart door VEMP, 10-01-2011 18:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VEMP


Oscar

Herhaling?

[edit]
Nee, nieuwe serie dus... :)
[/edit]


MM

Gaaf, dit moet ik niet vergeten te kijken. :) Bedankt voor de informatie.

EBC

Ik zit in Hamburg. Maar met die geweldige service van Telenet, kan ik vanaf hier via internet mijn digicorder programmeren  :brouwen:

Oscar


Adrie

Citaat van: EBC op 11-01-2011  16:35 uIk zit in Hamburg. Maar met die geweldige service van Telenet, kan ik vanaf hier via internet mijn digicorder programmeren  :brouwen:

Volgens mij hoort dit in het onderwerp Gadgets.  ;)

aldo

Citaat van: jessenhofke nieuwsbrief jan 2011De nieuwe televisiereeks van  Tournee Generale gaat in de eerste aflevering op
bezoek bij onze biologische hopteler Joris Cambie in Poperinge langs.
Onze biologische hop wordt daar gekweekt en dit is de enige gecertificeerde
biologische hopplantage van België. Joris mag beschouwd worden als een autoriteit
op het gebied van biologische hopteelt, zelfs vanuit Nieuw-Zeeland wordt hij om
raad gevraagd.
Hij is nu bezig met het opstarten van een eigen brouwerij die biologische bieren op
de markt zal brengen en dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Vermits Joris nog geen eigen bieren heeft om te degusteren werd bij het afsluiten
van het bezoek gekozen om een Jessenhofke te drinken. De reeks verschuift van
Canvas naar één en van de zondagavond naar de woensdagavond. Geniet ervan!

Leuk! hier komt het grootste gedeelte van mijn hoptuin ook vandaan!

Derob

Hier is een interview te vinden met Ray Cokes en Jean Blaute:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=3K354S3K

Het lijkt me wat meer de culinaire toer op de te gaan. Hopelijk niet nog een kookprogramma. :o

William

Niet vergeten, over een uur (21.35 hr) op de Belgische zender Eén

toon van den broek

Leuk zeg, ik ga ook kijken.
Twee jaar geleden toen we in Poperinge waren ben ik samen met mijn vrouw zomaar een erf op gereden bij een hopboer, om gewoon eens met een hopboer te praten (ben zelf ook BD-boer geweest) en dit was heel toevallig Joris Cambie.
Een uiterst sympathieke man, die heel boeiend en ook realistisch over de mogelijkheden en zeker ook de moeilijkheden van de bioteelt kon vertellen. Hij verkocht me nog wat hopplantjes en een paar kilo hop die eigenlijk bestemd waren voor een eigen brouwsel, maar waar hij toen niet aan toe gekomen was. Nadien samen bij hem een Hommelbier gedronken (waar ook zijn hop inzat geloof ik).
Ben blij voor hem dat het nu zover is dat hij zelf van start gaat met zijn eigen bier!

Toon.

MO

Niet gek, leuke aflevering, wel een beetje opgezegd bij tijd en wijle. Eigenlijk ook heel irritant dat het meeste in het engels is. Konden ze nu geen 2 leuke sympathieke verrassende vlamingen vinden?
Proeven met vrouwen vond ik aan de saaie kant maar de hopvelden was een erg leuk item. Toch maar eens hopscheuten bereiden volgend jaar.

toon van den broek

Nog steeds erg leuk die Joris Cambie, maar verder een irritant kinderlijk niet grappig programma die Tournee Generale.
Beetje Top Gear en veel commercie. Iets voor kleuters.
Toon

Ronnie

Citaat van: toon van den broek op 19-01-2011  22:49 uNog steeds erg leuk die Joris Cambie, maar verder een irritant kinderlijk niet grappig programma die Tournee Generale. Beetje Top Gear en veel commercie. Iets voor kleuters. Toon

Proficiat voor uw reactie. Jullie Nederlanders doen zulke programma's beter zeker?   >:(

Adrie

Citaat van: Ronnie op 20-01-2011  10:05 uProficiat voor uw reactie. Jullie Nederlanders doen zulke programma's beter zeker?   >:(

 ??? Waarom wordt dit nou weer zo in het persoonlijke getrokken?

Ronnie

Citaat van: Adrie op 20-01-2011  10:11 u??? Waarom wordt dit nou weer zo in het persoonlijke getrokken?

Waarom niet Adrie? Wat voor een reactie geeft die Toon daar nu? Voor kleuters zegt ie, kom zeg. Kijk maar verder naar je RTL4, 5 enz.. Toon, daar geven ze pas goede TV!  >:D

Adrie

Maar hij zegt toch niet dat alle Belgische programma's voor kleuters zijn of dat programma's van RTL4 of 5 niet voor kleuters zijn?

Citaat van: Ronnie op 20-01-2011  10:28 uWaarom niet Adrie? Wat voor een reactie geeft die Toon daar nu? Voor kleuters zegt ie, kom zeg. Kijk maar verder naar je RTL4, 5 enz.. Toon, daar geven ze pas goede TV!  >:D

Ronnie

Ik stop mijn reactie. Ik blijf bij mijn standpunt en zal van velen gelijk krijgen dat toon z'n comment niet terecht is.
Het gaat hier over de manier waarbij Toon zich uitdrukt, kan niet is mijn mening, want daarmee lokt hij boze reacties uit, er zijn er die voor minder verontwaardigd zouden zijn mocht ik zo uitvallen...

toon van den broek

Beste Ronnie,
Je hebt volkomen gelijk dat er hier in Nederland minstens zo domme programma's zijn (kijk zelf zelden). Voorbeelden te over hier, maar ik had een beetje gehoopt op een serieuze aflevering waar nog wat bij te zien en vooral te leren viel.
Helaas alleen vooroordelen (kriek voor vrouwen), flauwe grapjes (altijd dezelfde/voorspelbaar), en wat macho-gedoe (vanavond kijken of hopscheuten een afrodicum zijn).
Maar misschien ben ik te serieus/ te veeleisend.
Toon.

Ronnie

OK, wat je moet weten:
één is de zender voor het grote publiek en de programma's ervan zijn niet te vergelijken met die van Canvas, waar de vorige Tournéé Générale serie liep.
De VRT wil inspelen op een nog groter publiek en heeft daarom enkele thema programma's overgesast van Canvas naar één.

We mogen daarom dit programma zeker niet zien als een program voor ons amateurbrouwers.

Edgar

Een paar dagen geleden stond er een stukje over dit programma in De Morgen. Daaruit kreeg ik de indruk dat de nadruk op het culinaire aspect van bier zou komen te liggen. Inderdaad vrees ik dat dat samenhangt met de verhuizing naar het meer populistische "één", want als we één ding weten, is het dat als je kijkers wilt, je iets moet koken.

In datzelfde stukje werd het utopisch idee van de bierwereld weer eens opgelepeld, namelijk dat Belgisch bier langzaamaan dezelfde status als wijn zou verdienen. In dat kader werd een 'topchef' opgevoerd die opgelucht was eindelijk zonder statusprobleem een Leffe in een gerecht zou kunnen gebruiken.

Een 'topchef' die de weinig geïnspireerde keuze van Leffe maakt voor z'n topgerechten ("gerechtjes" is het lingo trouwens, maar goed) is natuurlijk al tragisch. Maar ik zie de bui al hangen. Ik vrees dat we deze serie niet zullen kunnen ontsnappen aan, oh gruwel, food-pairing. Ik heb dus niet durven kijken.  :verbergen:

Dat ze veel Engels gebruiken heeft natuurlijk een even commerciële achtergrond. Daarmee is de serie gemakkelijker te verkopen naar het buitenland, wat een serieuze factor is in het budget. En daar heb ik dan weer geen bezwaar tegen (ik ben niet tegen alles). :D

MO

Het ging dus nauwelijks over bier bij het eten, dus tot op heden is je angst niet gegrond Edgar. Een Vlaams programma over een op en top Vlaams product en dan 80% als voertaal engels? Ik ben voor heel veel zaken maar deze logica ontgaat me. Ray Cokes is ook nog eens een VJ opa.

William

Een tweede serie volgens eenzelfde aanpak maar dan met kleinere brouwerijen zou waarschijnlijk veel van hetzelfde zijn en voor het gros van de kijkers niet meer interessant zijn.

Daarom is het denk ik wel aardig om een iets andere aanpak te kiezen met meer aandacht voor het culinaire waarbij je uiteindelijk toch veel aandacht aan bier kunt geven. Het samenspel tussen de twee presentatoren geeft het een wat kinderlijk humoristisch gehalte waar denk ik toch ook wel weer kijkers op afkomen.

De volgende keer kijk ik weer.

MM

Ik kreeg het idee, dat deze aflevering meer een opstart aflevering was en daarom redelijk luchtig. Ik verwacht dat de komende afleveringen wat dieper in zullen gaan over bier en eten.

Liemingbrouwer

Een paar bemerkingen bij dit programma:
Ten eerste is het zoals Ronny schrijft; het programma is van canvas naar één verhuist en moet dus aan andere "normen" voldoen, de grootste verandering zal nu zijn dat het programma moet opbrengen...dus er zal (sluik)reclame in voorkomen.  Wie heeft de reclameboodschappen bemerkt in de eerste aflevering??? Het programma zal achteraf waarschijnlijk ook worden doorverkocht... Dus moet er meer nagedacht worden hoe dit onopvallend ingeweven wordt in het programma. (automatisch is dan uw programma minder goed)
Ten tweede is het een programma met twee oud vj's of zoals u wil; twee muziekmakers van redelijk gezette leeftijd, dat die geen swingend programma over bier zullen maken kan je zo al raden...Beter ware geweest dat elke aflevering gepresenteerd werd door één van de jonge familliebrouwers.
Ten derde zijn de brouwerijen waar iedereen eens zou willen binnen piepen beperkter geworden door de eerste reeks (niet voor niks gingen ze toen direct naar Westvleteren).  Dus gooien ze het over een andere boeg en gaan het hebben over dat lelijk woord 'foodparing'...
Sofie Dumont zei dat bier nu ook een plaats inneemt op haar wijnkaart...alleen zijn het allemaal super commerciële bieren... De grote koks durven nog altijd geen 'kleine' en plaatselijke bieren op de kaart zetten...

Voor mij dus een avondvullend programma, als ik thuis ben zal ik kijken, maar het is geen must.

pincopallino

Jonge, jonge zeg... Neem het al niet te serieus, het is bedoelt als amusement, het is geen cursus en ook geen documentair. Ik heb met veel plezier naar gekeken.

Hopmans

Ik zit nu de fragmenten te kijken op canvas.be.
Op het begin dacht ik Vlaams en Engels door elkaar?
Maar ik vind het wel leuk om naar te kijken eigenlijk.
 :duimop:

EBC

Hoe was het ook al weer? Oja, 'Doe Maar', heette dat groepje: 'er zit een knop op je tv'.



Hmmm, ik kijk niet veel tv, maar Tournee Generale is opgenomen. Ik kijk misschien vanavond. Toch op zijn minst 1 keer  ;D.

Hopmans

Ik vind het trouwens een fantastische serie.
Leren brouwen doe je hier wel.
Ik vind het leuk om naar te kijken.

Ik let dan bijvoorbeeld op details van de productielijn.
Ik pik er altijd wat uit.


aldo

.....ik blijf genieten van hopmans' avatras ;-)
Zijn de afleveringen ook online te bekijken? Hier in de rimboe is het voor een kabelboer niet interessant om een kabel in de grond te doen en onze bejaarde schotel kan geen Belgische zenders ontvangen.....

Hopmans

Citaat van: aldo op 20-01-2011  21:47 u.....ik blijf genieten van hopmans' avatras ;-)
Thanks.  :biersmile:

CiteerZijn de afleveringen ook online te bekijken?

Allez...
Althans, de hoogtepunten.

http://video.canvas.be/category/programmas/tourneegenerale


Penners

Gisteren per ongeluk er achter gekomen dat Tournee Generale weer op TV was.
en ik moet zeggen ook ik heb ervan genoten.

Edgar

Okok, de echte reden da'k niet gekeken heb is dat mijn antenne het niet deed :D Als ik de gelegenheid heb, kijk ik er zeker naar. Als ze food gaan pairen haal ik chips.

EBC

Zojuist gekeken, heerlijke ontspanning na een dag hard werken.

Commerciëler dan de vorige serie, dat zeker, maar toch een prima entertainment programma. Ik kijk volgende keer weer.

Wees gerust Edgar, geen foodpairings. Daar haak ik ook bij af  samenvol.

Ik dacht dat ook boer Temmermans bij Aalst bio hop teelde, maar allez...

MO

Jaja, Edgar, boef: "we hebben wel een verrekijk staan maar hij doet het eigenlijk niet." En je dacht dat hij het toch zou doen?

Edgar

Hij doet het echt niet. Maar sinds gisteren hebben we verrekijk 2, enkel als videospeler van nut, vanuit logeerkamer 1 naar een verdieping hoger gesleurd. Daar doet het hypermoderne (nu vervangen, vandaar) antenne (Eén, Canvas, soms Eén+ en Canvas+, jottem) het wel! De grote bak staat nu beneden gans nutteloos te wezen. Ter info :)

aldo

Citaat van: Edgar op 20-01-2011  23:21 uOkok, de echte reden da'k niet gekeken heb is dat mijn antenne het niet deed :D Als ik de gelegenheid heb, kijk ik er zeker naar. Als ze food gaan pairen haal ik chips.


Heb je in België nog televisie via uhf-atenne?
Had vroeger ook zo'n spriet/hark op het dak(met daar weer een campingattenne aan im ook op me slaapkamer tv te hebben  ;D ) maar helaas zijn ze hier gestopt met die uitzendingen en ben ik gedoemd alles via uitzendinggemist ed te bekijken of naar beneden te gaan waar de schotelaansluiting met ontvanger staat.
(zoja ben jalours!, had zelfs ooit een mini-tv in de auto als vervanging van de autoradio..)

Edgar

Je hebt hier, en ook in NL (daar natuurlijk veel uitgebreider) DAB of zoiets. Ben de naam vergeten maar het is Terrestriëel Digitaal. Geen satelliet dus, en door de lucht. DVB? Google weet raad.

De enige catch is dat je een extra tunertje moet hebben om chocola te maken van het digitaal vernesquickte signaal. Alom verkrijgbaar voor een paar tientjes.

aldo

Dat heet hier signaal digitaal of zo.... maar daar zitten abonnementskosten aan.... en betalen hebben we een hekel aan ;-)
(ondanks dat ik me als Drenth absoluut geen Hollander voel ben ik natuurlijk wel zo'n zuinige Hollander ;D ;D ;D )

Edgar

Citaat van: aldo op 21-01-2011  01:03 uDat heet hier signaal digitaal of zo.... maar daar zitten abonnementskosten aan.... en betalen hebben we een hekel aan ;-)
(ondanks dat ik me als Drenth absoluut geen Hollander voel ben ik natuurlijk wel zo'n zuinige Hollander  ;D ;D ;D )

DVB-T, is het. Gratis NL 1,2,3 en lokaal. Anders is 't Digitenne (€€).

MO

Haha. Geen tv maar er wel 1 verstopt op zolder. Ik lach me een kriek.

Ronnie

Citaat van: EBC op 20-01-2011  23:34 uIk dacht dat ook boer Temmermans bij Aalst bio hop teelde, maar allez...
Fonske Temmerman doet het al enkele jaren niet meer biologisch. Omzet te klein in fie van controle en hulpmiddelen kosten. Hij had ook problemen met het gebruik van tabaksaftreksel  (z'n gezondheid !!! ) tegen de hopkevers. Dat "biologische erkende" goedje is zeer aggressief en de gewone bestrijdingsmiddelen blijken minder schade aan te richten, zo zie je maar...

Ronnie

Citaat van: Edgar op 21-01-2011  00:41 uJe hebt hier, en ook in NL (daar natuurlijk veel uitgebreider) DAB of zoiets. Ben de naam vergeten maar het is Terrestriëel Digitaal.

Eventjes off topic:
Dat is DVB-T, Edgar  ;) , De VRT's en RTBF nog op MPEG2 zoals in NL, zeer sterke ontvangst in uw kontreien via St-Pietersleeuw  (Hor) en Egem (Vertikaal). De andere (Norkring kanalen) worden via Telenet beheerd en zitten op Mpeg4, een nieuwere standaard die ook HD aankan en minder bandbreedte inneemt. (7 kanalen SD i.p.v. 4)

Oscar


djeetn

Echt fijn om naar te kijken! Ik ga dat ook eens doen... proeven van enerzijds de abt 12 en anderzijds de WVL 12, eens kijken welke verschillen ik er kan uithalen... eerst maar nog eens zien aan een bak WVL te geraken hé :huilen:

djeetn

Verdorie zeg, die professor en die Ray zijn amper uit elkaar te halen!!!  :proost:

Oscar


pincopallino

Ik registreer ze alle afl. en maak ik er een dvd van. Leuk en ook een bron van informatie.

Hopmans

Ha ha ha LOL !

Kasteelbier uit 1989.
Allez, doe mij nog een beetje meer.
Rustig vader, rustig vader.


Oscar

Aflevering van Gisteren staat online!




Bierpresident

Weet iemand ook of jaargang/seizoen 1 op DVD te verkrijgen is??? En jaargang/seizoen 2 zou ik ook best op dvd willen hebben..

Oscar

Citaat van: Bierpresident op 12-02-2011  13:10 uWeet iemand ook of jaargang/seizoen 1 op DVD te verkrijgen is???

Ja  :)

koffie

Citaat van: Bierpresident op 12-02-2011  13:10 uWeet iemand ook of jaargang/seizoen 1 op DVD te verkrijgen is??? En jaargang/seizoen 2 zou ik ook best op dvd willen hebben..

Zie hier

en

hier.


Links aangepast om ze er beter uit te laten zien. Jacques

Oscar

€ 27,99   Dat kan goedkoper..... ;)

goom

Wat een humor, € 27,99 er voor vragen.
Dat wordt downloaden

Oscar

Of een kopie'tje trekken van iemand anders.... :)

koffie

Volgens mij heeft het heel lang geduurd voordat het op DVD uitkwam.
Nog niet zo lang geleden heb ik van de nieuwsgroepen een zelfgemaakte DVD gehaald op basis van digitaal opgenomen uitzendingen. Was prima te doen.

Oscar

Weer een aflevering op internet !!  :hoera:




Oscar

Vanavond weer op een ! om 21.40! Niet vergeten!  :)

Sjaak_Deventer

Citaat van: Oscar op 23-02-2011  20:46 uVanavond weer op een ! om 21.40! Niet vergeten!  :)

Zit er klaar voor!!  ;)

MO

Wel leuk al die bittere bieren maar ook weer veel onzin. Oa veel verwarring over Engelse pale ales, speciale belges en IPA's. Maar ja, een zwitser in Brussel die het uit moet leggen, wat wil je.

Oscar

Citaat van: MO op 23-02-2011  22:12 uWel leuk al die bittere bieren maar ook weer veel onzin.

Zie het als vermaak, aandacht voor bier in de media....en nog meer positiefs... :biersmile: Voor de nerds is de info natuurlijk maar matig.

Oscar


Hopmans

Fantastisch!

Citaat van: MO op 23-02-2011  22:12 uWel leuk al die bittere bieren maar ook weer veel onzin.

De rage is behoorlijk streekgebonden.


Oscar

Zometeen, om 21.35 weer ff afstemmen op Een!  :)

Jacques

Citaat van: Oscar op 02-03-2011  21:15 uZometeen, om 21.35 weer ff afstemmen op Een!  :)

Goed dat je het zegt. Ik was het bijna vergeten!

MO

Ik dacht eerst: bedankt voor de tip, maar nu ik het gezien heb: een redelijke saaie aflevering met oeh aah jekkes bier en vreten. Verbied het!

Oscar

Citaat van: MO op 02-03-2011  22:08 uoeh aah jekkes bier en vreten. Verbied het!

Jij drink nooit bier bij je eten?

Jacques

Citaat van: MO op 02-03-2011  22:08 uIk dacht eerst: bedankt voor de tip, maar nu ik het gezien heb: een redelijke saaie aflevering

Ook ik vond deze aflevering niet zo aansprekend. Echte keuze was er niet bij het begeleiden van de gerechten. De Koninck, De Koninck of De Koninck.

Hopmans

Citaat van: MO op 02-03-2011  22:08 uIk dacht eerst: bedankt voor de tip, maar nu ik het gezien heb: een redelijke saaie aflevering met oeh aah jekkes bier en vreten. Verbied het!

Mee eens:
Avond-eten is een verstoring van je zuip-momentje.
Altijd weer balen als je moet eten als je net met met je overbuurman aan een pot bier zit.

 :duimonder:

MO

Ik eet inderdaad nooit bier bij het eten want dan proef ik het bier niet meer. Ik bier-barbaar, maar wel vanuit het hart.

Erick


dennis

Gisteravond het laatste kwartiertje gezien, was het eerste wat ik van deze serie gezien heb en misschien wel het laatste. Het ging voor mij wat te snel van onderwerp naar onderwerp. 

Het deed me ook denken aan de podcast van Basic brewing waarin James iedere keer als ze een biertje open trekken zeggen: 'het slaat eigenlijk nergens om op de radio te luisteren naar mensen die bier drinken..'. 
In zo'n serie als deze ontkom je natuurlijk niet aan bierproeverijen maar als die dan gepaard gaan met wat meer informatie vind ik dat wel dragelijker denk ik.

Ronnie

De aflevering was voor ons amateurbrouwers misschien wat minder, heb je in alle series trouwens. Maar ik was best tevreden, leuke serie.
Hoe culturen kunnen verschillen hé.

Oscar


RGeraads

Ook ik heb gekeken en vind tot nu toe alle afleveringen van Tournee Generale de moeite waard om te kijken. Niet elk onderwerp is misschien even boeiend, maar ze brengen het leuk en dat is ook al iets waard vind ik!

buitenbrouwer

Haha, wat een leuke show. Waarom doen we niet zoiets in Nederland?

Albertus

Citaat van: buitenbrouwer op 03-03-2011  18:25 uHaha, wat een leuke show. Waarom doen we niet zoiets in Nederland?

Wij hebben BrouwTV.
Maar dat is een one-man show. ;D

Bert

Liemingbrouwer

Al iemand het bier dat ze in deze reeks uiteindelijk gaan brouwen geproefd???
Het bier is sedert deze week te koop.
Ik zal niet zo direct het bier proeven...4 euro voor een flesje!!! Dat geef ik niet...
De naam is ook niet zo direct speciaal: "Tournee generale tripel hop"
Maar ja zoals al van bij het begin bleek: reclame, reclame en nog eens reclame; en vooral het moet opbrengen...

Oscar

Citaat van: Liemingbrouwer op 03-03-2011  19:19 uIk zal niet zo direct het bier proeven...4 euro voor een flesje!!! Dat geef ik niet...

Wel een fles van 0,75 L dus dat valt wel mee toch...

Liemingbrouwer

Citaat van: Oscar op 03-03-2011  19:25 uWel een fles van 0,75 L dus dat valt wel mee toch...
Jij vindt dat nog wel meevallen???
Ik brouw zo'n fles voor ongeveer 75 cent!
Dan moet het toch al zo'n vijf keer zo lekker zijn als mijn bier. En dat zal wel niet.

Maar eigenlijk heb ik mij voorgenomen om geen commercieel bier meer te kopen. (te dikwijls bedrogen: lees slechte bieren voor te veel geld).

Oscar

Citaat van: Liemingbrouwer op 03-03-2011  19:42 uIk brouw zo'n fles voor ongeveer 75 cent!!!

Duh... ikke ook, maar voor een commercieel bier is dat een redelijk normale prijs.


Citaat van: Liemingbrouwer op 03-03-2011  19:42 uMaar eigenlijk heb ik mij voorgenomen om geen commercieel bier meer te kopen. (te dikwijls bedrogen: lees slechte bieren voor te veel geld).

Dat is een keuze...

Oscar


MO


Oscar


JeroenCV

Beste Belgische Hobbybrouwers, Wat is de algemene mening over dit programma in Belgie? Hoe wordt door de "gewone" Belg dit programma beoordeeld?

EBC

Citaat van: JeroenCV op 10-03-2011  12:31 uBeste Belgische Hobbybrouwers, Wat is de algemene mening over dit programma in België? Hoe wordt door de "gewone" Belg dit programma beoordeeld?

Laatst sprak ik er een paar die het een amusant en leerzaam programma vonden.

En dat vind ik eigenlijk ook...

pincopallino

En dat vind ik eigenlijk ook...
[/quote]

en ik ook, al ben ik geen Belg...

Ronnie

Citaat van: JeroenCV op 10-03-2011  12:31 uBeste Belgische Hobbybrouwers, Wat is de algemene mening over dit programma in België? Hoe wordt door de "gewone" Belg dit programma beoordeeld?

Heeft vrij positieve beoordeling. Ook goede kijkcijfers, maar net niet in de top-10, omdat het zowat z'n eigen publiek heeft.
De gewone (Belg) Vlaming die TV-één kijker is, kijkt daar minder naar. Dit programma wordt eigenlijk eerder gesmaakt door het Canvas publiek, trouwens de eerste reeks was op Canvas.
Jammer genoeg zitten s' avonds een groot pak mensen op die idiote reklamezenders  af te stemmen, waar dezelfde programma's als bij jullie reklamezenders bollen.  :(

Je mag dat programma natuurlijk niet gaan bekijken door de bril van een hobbybrouwer, want daarvoor maken ze het niet.
Het is gewoon één van de (veel te vele) culinaire programma's waar men raakpunten tussen eten en bier wat accentueert.

JeroenCV


Tsjerk

Als Fries vind ik het een heel plezant programma. Ik hoop dat er nog heel wat afleveringen volgen.

William

Citaat van: Tsjerk op 12-03-2011  02:19 uAls Fries vind ik het een heel plezant programma.


Gelukkig vind je het het niet gewoon leuk ;)

Herman


BuBS

Wil er ook wel iets over kwijt.
Seizoen 1 vond ik veel leuker, spontaner.
Seizoen 2 is zwaar gesponseerd, iedere brouwer betaald € 10.000 om in het programma te komen.
De hoppige bier proeverij op de Brusselse markt met objectieve bierproevers (De twee mannen ken ik en dat zijn geen gemiddelde bierproevers) is ook iets wat niet klopt.
Ze keurde een Orval, Caspar en een ???? ( hommel ? XX bitter ? )
Drie mooie bieren, toch?
Maar in de winkel vroegen ze de verkopen naar zijn favoriete hoppige IPA.
En dat was de Brigand.
Dat bier (hoorde ik van een bevriende Belgische bierkenner) is in België compleet geflopt en is bijna onverkoopbaar en wordt niet meer gebrouwen. (maar Van Honsebroek is sponsor)
Ook het afzetten tegen de trend van hoppige/Amerikaanse bieren vind ik storend.
Maar... voor de rest kijk ik elke week naar tournee Generale.

Kees

EBC

De afkeur van de trend van hoppige Amerikaanse bieren is natuurlijk ook ingegeven door diezelfde sponsors.
En ook wel met recht, want in onze contreien worden die bieren alleen door biernerds (lees ook hobbybrouwers) gewaardeerd. Het grote publiek wil er niet aan.

En ik moet zeggen dat ik na al mijn Amerikabezoeken ook behoorlijk ben teruggekomen van de IPAs en zo meer. Het draait daar slechts nog het hoogste IBU getal, balans is reeds lang verdwenen.

En zelfs hier, als ik een APA aan een hobbybrouwer voorschotel, dan is de eerste reactie dat het bier niet bitter genoeg is en te weinig is gedryhopped. De APA norm wordt hier al verward met IPA. Eigenlijk zijn we hier nog extremer dan in Amerika.

MO

Ah mai. 10.000 euro om in het program te komen. Heftige info.

Jacques

Citaat van: MO op 13-03-2011  22:46 uAh mai. 10.000 euro om in het program te komen. Heftige info.

Ja, dat is best veel. Een paar maanden geleden kreeg ik het volgende bericht:
CiteerGraag vragen wij uw aandacht voor het volgende:

Wij maken een groot TV programma over het internet "InternetZapp.TV".
Dit programma zenden wij uit bijna alle regionale commerciele zenders van Nederland en Belgie.
Totaal meer dan 2 miljoen aansluitingen. Voor een overzicht van de zenders zie: http://www.internetzapp.tv/uitzendgebied/

Via dit TV programma is het mogelijk om met uw website en/of webshop op TV te komen.
En hiermee voor uw website of webshop landelijk de naamsbekendheid te vergroten.

Het TV programma "InternetZapp.TV" heeft elke week de rubriek: "WebsiteXperience".
In de rubriek "WebsiteXperience" worden elke week websites en/of webshops uitgelicht en getoond aan de kijkers.

De kijker krijgt onder andere te zien:
- Het product of de dienst van de website/webshop.
- De diverse functies van de website/webshop.
- Het gebruikers-gemak van de website/webshop.

Ook uw website en/of webshop kan op deze manier getoond worden aan de kijkers.

Wij vragen hiervoor alleen een bijdrage in de productie-kosten. De bijdrage is 870 euro.

Zo werkt dat dus... Voor mij is een bedrag van € 870 te hoog maar voor anderen is het goedkope reclame.

Oscar

Citaat van: BuBS op 13-03-2011  09:40 uSeizoen 2 is zwaar gesponseerd, iedere brouwer betaald € 10.000 om in het programma te komen.
Zijn dat reële getallen? (Bron?) Dat is wel erg veel...

Citaat van: BuBS op 13-03-2011  09:40 uOok het afzetten tegen de trend van hoppige/Amerikaanse bieren vind ik storend.

Het is natuurlijk wel een programma ter promotie van de Belgische bier cultuur, dan moet je je niet gaan focussen op buitenlandse biertypen. Dus wat dat betreft zie ik niet dat ze zich "afzetten" tegen deze trend.

johnshadows

Citaat van: Jacques op 13-03-2011  23:00 uJa, dat is best veel. Een paar maanden geleden kreeg ik het volgende bericht:
Zo werkt dat dus... Voor mij is een bedrag van € 870 te hoog maar voor anderen is het goedkope reclame.


@Jacques Ik vind dit ronduit schandalig. Het draait allang niet meer om het produkt, alleen nog de centen.

Oscar

Citaat van: johnshadows op 14-03-2011  14:56 uIk vind dit ronduit schandalig. Het draait allang niet meer om het produkt, alleen nog de centen.

Ja, waar gewerkt wordt moet geld verdienen. Ook productie maatschappijen moeten leven en geld verdienen. En natuurlijk 't liefst zo veel mogelijk.

johnshadows

Citaat van: Oscar op 14-03-2011  15:12 uJa, waar gewerkt wordt moet geld verdienen. Ook productie maatschappijen moeten leven en geld verdienen. En natuurlijk 't liefst zo veel mogelijk.

Dus... Oscar maakt BrouwTV met zijn eigen productiemaatschappij... Geld verdienen... 't liefst zo veel mogelijk...

En zo kwam de ware aap uit de mouw. :biersmile:

Oscar


EBC

Ik heb het bier van Tournee Generale gedronken deze week, de 'Tripel Hop'.

Het is 7,5% met Magnum bitterhopgift, Amarillo aromahopgift en Cascade koudhopgift. De gist is geselecteerd op banaanfruitigheid. Zo staat het op het etiket.

En zo smaakt het bier ook. Het is herkenbaar. Maar voor een hobbybrouwer wel wat te lichtjes vind ik. Ik had het wat voller en uitbundiger verwacht.
Natuurlijk is het een commercieel bier, gemaakt voor een groot publiek. En daarin lijkt het me geslaagd, hoewel ik de zoetige afdronk op den duur tegen vind gaan staan.

Het is zeker geen vergelijk met de Chouffe Dobbelen IPA Tripel.

Hopmans

Klinkt op zich goed.
Zou het bier in Nederland te verkrijgen zijn?


EBC

Citaat van: Hopmans op 17-03-2011  19:19 uZou het bier in Nederland te verkrijgen zijn?

Bezoek je vriend Oscar, evalueer de OostWestGeuze... en spoel na met een fles Tripel Hop, hij heeft er een  ;)

EBC

Citaat van: Hopmans op 17-03-2011  19:19 uZou het bier in Nederland te verkrijgen zijn?

Ik wil het importeren voor je. Levering op de camping van het ONK.
Huidige prijs bij de Delhaize EUR 3,99. Daar doe ik het ook voor.

Hopmans

Dat is niet duur voor zo'n bier.
Ik ben zelf niet op het ONK, misschien dat iemand anders uit NH de fles voor me mee kan nemen.


Liemingbrouwer

Gelukkig vinden onze noorderburen het bier; niet te duur en willen ze het allemaal proeven dan geraakt de stock bij ons ook op...
Ik heb 'het' ook geproefd (een vriend had geld te veel en had een fles gekocht): persoonlijk vind ik het maar niks, Te flauw te zoet, te vlak, tripel hop heb ik niet terug gevonden en als je dan de episode van gisteren voorgeschoteld krijgt; een bier met karakter, een bier mat ballen en nog zo van die superlatieven die nergens in dit bier terug te vinden zijn.

Oscar

Citaat van: Liemingbrouwer op 17-03-2011  20:36 uGelukkig vinden onze noorderburen het bier; niet te duur

Ja ja, het is bekend dat jij niet meer dan € 1,- voor een grote fles bier wilt betalen... ;)   :proost2:  Maar dat is een vrij normale prijs. Maar laten we die discussie niet voeren hier... ;)

HuygenMeester

Thuisbrouwers,
Ik heb van de afleveringen genoten ;) simpelweg omdat de inzet van dit soort programma's bedoeld is om een groter publiek wat meer over speciaalbier te vertellen. In mijn omgeving wordt er voornamelijk positief gereageerd en het zijn allemaal "onwetenden op biergebied". Het heeft zelfs al enkelen over de streep getrokken om thuis wat meer speciaalbier te drinken. (Hebben mijn eigen brouwsels trouwens ook wel aan bijgedragen)  :proost:
Van mij mogen ze nog wel een serie maken.  Maar waarom heeft de Jean toch voortdurend zo'n raar hoedje op, zelfs binnen tijdens het degusteren draagt hij het. :weetniet:
Op naar de serie op Discovery
Huygenmeester

HuygenMeester

hm, ik zie dat de kleur voor mijn vraag niet goed overkomt:
mijn vraag is: waarom heeft die Jean eigenlijk constant dat hoedje op, zelfs binnen tijdens de degustatie
Huygenmeester

Oscar

Citaat van: HuygenMeester op 17-03-2011  20:58 uOp naar de serie op Discovery
Huygenmeester

BrouwTV op Discoverie !!  ;D ;D ;D

Liemingbrouwer

Citaat van: Oscar op 17-03-2011  20:41 uJa ja, het is bekend dat jij niet meer dan € 1,- voor een grote fles bier wilt betalen...Maar dat is een vrij normale prijs.
Natuurlijk is € 1 een normale prijs (en niet 4 euro) >:D

Maar ik had ook nog iets anders geschreven;
Citaat van: Liemingbrouwer op 17-03-2011  20:36 upersoonlijk vind ik het maar niks, Te flauw te zoet, te vlak, tripel hop heb ik niet terug gevonden en als je dan de episode van gisteren voorgeschoteld krijgt; een bier met karakter, een bier mat ballen en nog zo van die superlatieven die nergens in dit bier terug te vinden zijn.

Maar daar rept niemand over... is dit omdat de meesten het ook zo vinden???

Het enige citaat vind ik hier:
Citaat van: EBC op 17-03-2011  17:48 uEn zo smaakt het bier ook. Het is herkenbaar. Maar voor een hobbybrouwer wel wat te lichtjes vind ik. Ik had het wat voller en uitbundiger verwacht.


En ook dat is niet zo lovend...

Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  09:05 uNatuurlijk is € 1 een normale prijs (en niet 4 euro) >:D

Jij denkt zeker dat het bier in Taiwan is gebrouwen.
Alleen de fles is al 60-80 cent.


Liemingbrouwer

Citaat van: Hopmans op 19-03-2011  10:32 uJij denkt zeker dat het bier in Taiwan is gebrouwen.
Alleen de fles is al 60-80 cent.

Natuurlijk, natuurlijk maar het is alleen om Oscar een beetje te jennen... ;)
Maar niemand zegt dat je als brouwer geen retourfles kan nemen...(ook nog goed voor het milieu)

Maar jullie focussen altijd op die, ik geef toe misschien flauwe, zinspelingen terwijl er in elke posting toch wel belangrijke details staan waar niks over gezegd wordt...eigenaardig toch.

Oscar

V.w.b de smaak kan ik nog niet oordelen. Het bier is natuurlijk wel door Palm gebrouwen, dus verwacht dan niet een extreem bier. Het bier is duidelijk gebrouwen voor een breed publiek, die het misschien wel een bijzonder bier vinden. Onze smaak papillen zijn natuurlijk meer gewend.  :)

Hopmans

Citaat van: HuygenMeester op 17-03-2011  21:02 uhm, ik zie dat de kleur voor mijn vraag niet goed overkomt:
mijn vraag is: waarom heeft die Jean eigenlijk constant dat hoedje op, zelfs binnen tijdens de degustatie
Huygenmeester
Geen idee. Ik ken de man persoonlijk niet.

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  10:45 uMaar jullie focussen altijd op die, ik geef toe misschien flauwe, zinspelingen terwijl er in elke posting toch wel belangrijke details staan waar niks over gezegd wordt...eigenaardig toch.
Zoals dit?

Citaat van: Liemingbrouwer op 17-03-2011  20:36 upersoonlijk vind ik het maar niks, Te flauw te zoet, te vlak, tripel hop heb ik niet terug gevonden en als je dan de episode van gisteren voorgeschoteld krijgt; een bier met karakter, een bier mat ballen en nog zo van die superlatieven die nergens in dit bier terug te vinden zijn.

Veel hop in een bier is echt niet speciaal meer.
Sterker nog; dat is met de massa meelopen.

Een laaggehopt bier met karakter, dat is de uitdaging.


Liemingbrouwer

Citaat van: Hopmans op 19-03-2011  11:07 uVeel hop in een bier is echt niet speciaal meer.
Sterker nog; dat is met de massa meelopen.

Een laaggehopt bier met karakter, dat is de uitdaging.

Zo dat is al beter;
Maar zet dan op uw fles ook niet de benaming "tripel hop" want met deze benaming verwacht de drinker toch wel dat het geen laaggehopt bier zal zijn.  En ga dan ook niet in de uitzending van die superlatieven boven halen.  Maar zeg zoals het werkelijk is: een gewoon, niks speciaals, alledaags bier...maar dat is slechte marketing natuurlijk...

Citaat van: Oscar op 19-03-2011  11:03 uHet bier is natuurlijk wel door Palm gebrouwen, dus verwacht dan niet een extreem bier. Het bier is duidelijk gebrouwen voor een breed publiek, die het misschien wel een bijzonder bier vinden. Onze smaak papillen zijn natuurlijk meer gewend.  :)
Helemaal juist en mee akkoord.
Maar dan geven ze zoals ik hierboven schreef valse informatie en verwachting aan de koper.

Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  11:18 uZo dat is al beter;
Thanks.  :proost2:

Heb je trouwens de nieuwste De Konink gedronken?
Die schijnt verbeterd te zijn.


Hopmans

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  11:18 uMaar zeg zoals het werkelijk is: een gewoon, niks speciaals, alledaags bier...maar dat is slechte marketing natuurlijk...

Tja, wat verwachten mensen eigenlijk...
Bier is bier, je kan er geen wijn van maken.
Je kan er wat mee spelen, maar het houdt ergens op.

Het hoeft ook niet altijd buiten de boot te vallen.
Ikzelf koop altijd bieren die ik lekker vind, en niet omdat ze anders zijn.
Meestal is dat blond bier van 7%.


EBC

Citaat van: Liemingbrouwer op 19-03-2011  11:18 uMaar zet dan op uw fles ook niet de benaming "tripel hop" want met deze benaming verwacht de drinker toch wel dat het geen laaggehopt bier zal zijn.

Nou... als je het etiket leest, dan halen ze heel duidelijk aan dat ze drie hopgiften hebben gedaan, met ruim beschreven waarom en hoe. Driemaal hop, tripel hop. Het klopt wel.

Jouw (en mijn) eerste indruk van zo een naam is natuurlijk anders, maar misleidend zijn ze zeker niet.

Oscar


Teuntje1992

Misschien een heel vreemd verzoek.
Ik heb seizoen 1 via Bol.com gekocht en gekeken
Seizoen 3 heb ik op internet gevonden via : http://www.bierbrouwersgilde.nl/?Uitzending_gemist

Ik mis dus seizoen 2. Ik kan hem nergens meer kopen en kan hem via internet ook niet meer vinden

Wellicht iemand die mij de dvd wilt verkopen of op internet wilt zetten?? Of weet waar ik deze kan krijgen?

Heel erg bedankt alvast

Ivo

Jerome

Netflix heeft alle seizoenen. Weet niet of je daarmee geholpen bent...

orangeloo

Citaat van: Teuntje1992 op 11-08-2015  15:15 uMisschien een heel vreemd verzoek.
Ik heb seizoen 1 via Bol.com gekocht en gekeken
Seizoen 3 heb ik op internet gevonden via : http://www.bierbrouwersgilde.nl/?Uitzending_gemist

Ik mis dus seizoen 2. Ik kan hem nergens meer kopen en kan hem via internet ook niet meer vinden

Wellicht iemand die mij de dvd wilt verkopen of op internet wilt zetten?? Of weet waar ik deze kan krijgen?

Heel erg bedankt alvast

Ivo

Je hebt een PB.

orangeloo

Als iemand Seizoen 1 nog heeft hou ik mij ook aanbevolen.  :brouwen:

Teuntje1992

Citaat van: Orangeloo op 11-08-2015  17:11 uAls iemand Seizoen 1 nog heeft hou ik mij ook aanbevolen.  :brouwen:

Ik heb seizoen 1 wel voor je. Heb je een PB Gestuurd

joosting87

Citaat van: Jerome op 11-08-2015  16:52 uNetflix heeft alle seizoenen. Weet niet of je daarmee geholpen bent...
Ik kan ze niet vinden op netflix... vreemd[emoji16]

HuygenMeester

Citaat van: joosting87 op 11-08-2015  19:31 uIk kan ze niet vinden op netflix... vreemd[emoji16]
Ik heb deel 1,2 en 3 van tv op dvd gezet. ik hoor wel of je interesse hebt of ik een kopie ervan maak. (tegen kostprijs van dvd en verzending/of eigen bier)
 :degroeten:
Huygenmeester

mvdhiele

Ik heb hier ook nog seizoen 1 liggen op DVD, dus mocht er nog iemand zijn die interesse heeft?
 :P

Jerome

Citaat van: joosting87 op 11-08-2015  19:31 uIk kan ze niet vinden op netflix... vreemd[emoji16]

Ik ben ze aan het herbekijken op Netflix. Heb wel een Belgische account.

_M_M_

Ik heb het ook geprobeerd maar in Nederland is het niet beschikbaar[emoji24]

Johannesdeloper

Er staan wat afleveringen van seizoen 2 op youtube en met een beetje verder googlen met keywords xvid tourneegenerale vind je er meer.

joosting87

Citaat van: Jerome op 12-08-2015  09:54 uIk ben ze aan het herbekijken op Netflix. Heb wel een Belgische account.
Ah dat zal het zijn. In Nederland zijn ze er niet[emoji16]

biertje

Als iemand mij aan de eerste twee seizoenen zou kunnen helpen zou dat geweldig zijn!

EDIT: Ik weet dat het op YouTube staat, maar die kwaliteit maakt mij horendol.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.