Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bo(c)kbieren 2004  (gelezen 10309 keer)

Offline Jeroen - Soest

• Vol lid
  • Bier brouwen is leuk, bier drinken nog leuker!
Re: Bo(c)kbieren 2004
« Reactie #25 Gepost op: 21-11-2004 00:19 u »
Na lange tijd eindelijk weer eens tijd om wat te plaatsen op het forum. Een nieuw huis kost naats erg veel geld ook erg veel tijd. Geen tijd om te brouwen, gelukkig nog wel om te drinken.

Wat betreft de bokken dit jaar is mijn favoriet ook de Amstel (mede omdat ze die ook bij ons in de voetbalkantine schenken). Ook de La Trappe is goed te doen, al prefereer ik ondergist. Hertog Jan heb ik niet helemaal opgedronken. Op het Utregs Bokbierfestival oroefde ik ook Budels, bij ons in de buurt helaas niet te krijgen want prima te drinken.

Heineken heb ik nog niet eens geproefd en zal ik ook niet doen.

Hopelijk binnenkort weer eens tijd om te brouwen.

Groeten,
Jeroen  ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Caspar

• Super lid
  • Land: nl
  • Back in business!
« Reactie #26 Gepost op: 21-11-2004 16:07 u »
Hoi allemaal,

Volgens mij heb ik hem alleen nog maar uit de tap geproefd... maar ik ben heel erg te spreken over het Leeuw Bokbier. Eigenlijk vind ik hem de lekkerste tot nu toe. Nog andere proevers met ervaring?

Groetjes Cas

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #27 Gepost op: 22-11-2004 09:45 u »
Afgelopen vrijdagavond hebben De Vier Broeders een totaal onzinnige proeverij van 18 bokbieren gehouden. Dat wij niet met een alcoholvergiftiging zijn opgenomen in het Zwolse ziekehuis was te danken aan het feit dat het overgrote deel van de bokbieren linea recta de gootsteen in kon. Zo kwam er drukinkt langs, diverse chemische oplosmiddelen, bierazijn en vooral veel suikerwater.

Gelukkig viel er ook nog wat te genieten.

Als beste uit de (blinde) test kwamen naar voren de La Trappe bok en de Texelse bok. Andere goede bokken waren Amstel en Alfa. Dieptepunten waren de Huttenkloas (die ik eerder heel lekker vond, maar die nu naar zeefdrukinkt rook en smaakte) , de Ossebok (oplosmiddelen in azijn) en Leute (zuur en dun).

Groeten,

A3

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2004 22:33 u »
Vandaag een Jopen gedronken,

Nix mis met het zuurtje. Het heeft in de verte wel wat weg van een.......................... :laugh:
Tja wilde gist.
Ik hou daar wel van.

Mijn hemel, begin ik weer over zuur.  :D

samenvol

Tags: bockbier