Jopen Chocoladebier

Gestart door Jacques, 02-07-2004 23:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

CiteerIk krijg dit weekeinde van vrienden het chocoladebier van Jopen, gebrouwen ter gelegenheid van de Haarlemse stripdagen. Heeft iemand die al geproefd?

Afgelopen week kocht ik een fles van dit bier bij een Mitra slijterij in Den Bosch.

Informatie van het etiket:
Dit chocoladebier is gebrouwen door Jopen BV uit Haarlem voor Barbara Stok uit Groningen ter gelegenheid van de stripdagen Haarlem 2004. In deze fles zit 75 cl bier, met 5% alcohol, dat tenminste houdbaar is tot mei 2006.

Het is een bleek tarwebier dat gebrouwen is met witte chocolade. Bij mij spoot het bier de fles uit zodat ik het ijzertje van de kurken champagnestop van de fles losmaakte. Het inschenken werd sterk gehinderd door hevige schuimvorming.
De geur van dit bier is bijzonder vreemd te noemen. Geparfumeerd, rozenachtig, bloemig, zeepachtig en in de verte de geur van witte chocolade. Geen geur die je bij een bier verwacht en ik heb deze geursensatie nog nooit waargenomen.
De smaak van het bier is gelukkig veel minder uitgesproken dan je op grond van de geur zou verwachten. Licht zurig, licht zoetig, fruitig. De chocoladesmaak vind ik niet geprononceerd genoeg. Het bloemige overheerst ook in de smaak. Het is een vrij fris bier met een vrij stevige body.

Eerlijk gezegd vind ik dit bier zijn geld (€ 5,95) niet waard. Met de leuke tekeningen op de fles van Barbara Stok is de fles een collectorsitem. Ik ben echter geen bierverzamelaar maar een bierliefhebber. Dit bier heeft naar mijn smaak een veel te sterk geparfumeerde smaak om er van te kunnen genieten.
Witte chocolade heeft een zoete smaak en de geur en smaak van het bier zijn niet zoet. Het bier is wel verrassend fris.

:degroeten: Jacques

Johannes

Een vriend van mij had ook een fles gekocht, en ook bij hem spoot het bier er uit.

 :duimonder:

Johannes

Jacques

Hoi Martin,

Ik had begrepen dat jij een fles Jopen Chocoladebier cadeau hebt gekregen. Heb je hem al geproefd? En zo ja, wat vond je er van?

:degroeten: Jacques

MO

Nee helaas, hij staat nog ergens voor mij klaar in Alkmaar, de vorige keer waren mijn vrienden vergeten de fles mede te nemen. Dat wordt dus pas na de vakantie. Ik hoop niet dat de smaken snel vervliegen en dat hij wat ouder ook nog goed smaakt.

Dj Gerco.

ik heb dit spul geproefd tijden de open dag in Ermelo bij hoe hoe het dat ook al weer..... ???  :weetniet:
What ever.
En ik vond niet echt lekker.
Het was echt troebel en het was zuur. :nut: :shelp: :pasop: :huilen:
Nee niet om nog een keer te proeven.

Niet echt echt goeie promotie voor Jopen. :police:

MO

Eindelijk heb ik dan mijn Chocolade bier kunnen degusteren. Ik had nagenoeg exact dezelfde ervaringen als Jacques. Het bier was overgesatureerd en spoot de fles uit. De geur is heftiger dan de smaak. Maar vooral in de nasmaak komt het parfummige erg sterk naar voren. Ik heb de fles toch opgedronken, en dat doe ik nooit als ik bier niet lekker vind, maar de eindconclusie was toch: het is geen bier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.