Wort koken

Gestart door guuz, 08-01-2011 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guuz

Moi,

Ben inmiddels bezig het wort naar kookpunt te brengen. Las in een reactie, dacht van Oscar, als je kookt met een emaillepan, niet roeren. Kon echter niet vinden waarom niet, kan iemand mij antwoord geven?

vr grt,

Guuz

Oscar

Citaat van: guuz op 08-01-2011  15:09 uKon echter niet vinden waarom niet, kan iemand mij antwoord geven?

Kans op overkoken.....i.v.m kookvertraging...

guuz

Moi Oscar,

bedankt voor snelle antwoord. Mijn pan is echter gevuld met 17 liter, terwijl het een 27 liter pan is. Ik zal voorzichtig doen, maar volgens mij kan ik nu wel af en toe voorzichtig roeren denk je niet?


vr grt,

Guuz

Oscar

Gewoon proberen, ervaring is de beste leerschool... :brouwen:

guuz

Citaat van: Oscar op 08-01-2011  15:55 uGewoon proberen, ervaring is de beste leerschool... :brouwen:

Bedankt, met die opmerking van je ben ik toch maar heeeeel voorzichtig gaan roeren, neem liever geen risico met kokende vloeistof.

vr grt,

Guuz.

Hopmans

Je moet al beginnen te roeren voor het koken.
Niet wachten tot het moment dat het wort al een paar minuten over de 100 graden is,
want als je dan je roerstok erin steekt...

Let op de vloer...



 :D

jelle

Citaat van: Hopmans op 08-01-2011  19:17 uJe moet al beginnen te roeren voor het koken.
Niet wachten tot het moment dat het wort al een paar minuten over de 100 graden is,
want als je dan je roerstok erin steekt...

Let op de vloer...



 :D
wie doet dat dan >:D

Hopmans

Citaat van: jelle op 08-01-2011  19:30 uwie doet dat dan >:D

Make an educated guess...

 :D

Jacques

Citaat van: guuz op 08-01-2011  15:09 uBen inmiddels bezig het wort naar kookpunt te brengen. Las in een reactie, dacht van Oscar, als je kookt met een emaillepan, niet roeren. Kon echter niet vinden waarom niet, kan iemand mij antwoord geven?

Dit probleem is eenvoudig op te lossen door een klein beetje hop in de kookketel te doen voorafgaande aan het koken. Je doet dan een First Wort Hopping.

guuz

Citaat van: Hopmans op 08-01-2011  19:17 uJe moet al beginnen te roeren voor het koken.
Niet wachten tot het moment dat het wort al een paar minuten over de 100 graden is,
want als je dan je roerstok erin steekt...

Let op de vloer...


Gelukkig kook in ook wel eens en was inderdaad reeds ver voor het bereiken van het kookpunt gewoon voorzichtig gaan roeren en gelukkig is mij niet overkomen wat jij meegemaakt hebt.

bedankt,

Guuz.

guuz

Moi Hopmans,

Heb ik zo'n soort pan, inhoud max 27 liter.
Hoeveel brouw jij maximaal? 15 of 20 liter?

vr grt,

Guuz

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.