ShowerPower spuitfles wordt Star San spuitfles

Gestart door Jacques, 03-01-2011 16:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Hier op het forum is al een paar keer geschreven over de voordelen van het desinfecteermiddel Star San. Je kunt dit middel aanleggen met gedemineraliseerd water (de oplossing blijft dan maanden houdbaar) en in een spuitfles doen. Je kunt dan de te desinfecteren spullen gewoon even sprayen, een 30 seconden wachten en dan gebruiken. Uiteraard moeten de spullen wel van te voren goed huishoudelijk schoon zijn gemaakt.

Voor de spuitfles kun je een plantenspuit gebruiken. Die kost niet veel. Nog goedkoper is een lege spuitfles met badkamerspray te gebruiken. In mijn geval Ajax ShowerPower. Goed uitspoelen met heet water en diverse keren schoon water door het spuitmechanisme jagen. De etiketten kun je met wat water en poetsen en krabben er af krijgen. Met een watervaste stift kun je het plastic beschrijven "Star San". Goedkoper kan niet. 

Caspar

Ik doe ook zo iets met Chemipro Acid, ik gebruik alleen een soort knijpflesje.

Oscar

Citaat van: Caspar op 03-01-2011  17:09 uIk doe ook zo iets met Chemipro Acid, ik gebruik alleen een soort knijpflesje.

Hmmm, reageren in dit board is nog mogelijk. :denken:

Jacques

Citaat van: Oscar op 03-01-2011  17:23 uHmmm, reageren in dit board is nog mogelijk. :denken:

Klopt! Het bleek wat lastiger om dit uit te sluiten. Achteraf bedacht ik dat ik de mogelijk open wil houden maar wel iedereen verzoek de reacties alleen te beperken tot aanvullingen en geen volledige discussies aan te gaan. Dat kan op de andere boards.

dennis

Ik heb het idee dat ik nooit de 'schoonmaak' lucht uit zo'n spuitfles zou krijgen, ben een beetje overgevoelig voor dat soort luchtjes.

Jacques

Citaat van: dennis op 03-01-2011  20:03 uIk heb het idee dat ik nooit de 'schoonmaak' lucht uit zo'n spuitfles zou krijgen, ben een beetje overgevoelig voor dat soort luchtjes.

Bij de fles die ik heb ruik ik het niet (meer). Ik heb net zo lang gespoeld met heet water totdat de geur verdwenen was. Dat was trouwens redelijk snel. Ook ik was bang dat het geurtje zou blijven hangen. Gelukkig is dat niet het geval.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.