Hobbybrouwen > Tips

ShowerPower spuitfles wordt Star San spuitfles

(1/2) > >>

Jacques:
Hier op het forum is al een paar keer geschreven over de voordelen van het desinfecteermiddel Star San. Je kunt dit middel aanleggen met gedemineraliseerd water (de oplossing blijft dan maanden houdbaar) en in een spuitfles doen. Je kunt dan de te desinfecteren spullen gewoon even sprayen, een 30 seconden wachten en dan gebruiken. Uiteraard moeten de spullen wel van te voren goed huishoudelijk schoon zijn gemaakt.

Voor de spuitfles kun je een plantenspuit gebruiken. Die kost niet veel. Nog goedkoper is een lege spuitfles met badkamerspray te gebruiken. In mijn geval Ajax ShowerPower. Goed uitspoelen met heet water en diverse keren schoon water door het spuitmechanisme jagen. De etiketten kun je met wat water en poetsen en krabben er af krijgen. Met een watervaste stift kun je het plastic beschrijven "Star San". Goedkoper kan niet. 

Caspar:
Ik doe ook zo iets met Chemipro Acid, ik gebruik alleen een soort knijpflesje.

Oscar:

--- Citaat van: Caspar op 03-01-2011  17:09 u ---Ik doe ook zo iets met Chemipro Acid, ik gebruik alleen een soort knijpflesje.

--- Einde van citaat ---

Hmmm, reageren in dit board is nog mogelijk. :denken:

Jacques:

--- Citaat van: Oscar op 03-01-2011  17:23 u ---Hmmm, reageren in dit board is nog mogelijk. :denken:

--- Einde van citaat ---

Klopt! Het bleek wat lastiger om dit uit te sluiten. Achteraf bedacht ik dat ik de mogelijk open wil houden maar wel iedereen verzoek de reacties alleen te beperken tot aanvullingen en geen volledige discussies aan te gaan. Dat kan op de andere boards.

dennis:
Ik heb het idee dat ik nooit de 'schoonmaak' lucht uit zo'n spuitfles zou krijgen, ben een beetje overgevoelig voor dat soort luchtjes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie