Drooghoppen / voor- en tegenstanders

Gestart door thibolleke, 14-10-2008 23:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Ik ga volgende week een redelijk neutraal blond bier drooghoppen met Saaz. Ik hoop dat het past maar ik beschouw het ook wel als een gok.

MM

Ik heb één keer bij de lagering hop toegevoegd voor een week lang. Het bier (een IPA) is heel lang flink hoppig gebleven. Ik ben van plan om dit nog vaker te proberen. Ik zit dan te denken aan Pale Ales / Bitters (Engels, Amerikaans) en misschien een Barley Wine.

VEMP

Citaat van: Caspar op 17-01-2011  20:35 uIk denk dat het meer met je verwachtingspatroon te maken heeft, in een Quadrupel verwacht je gewoon niet echt hoppigheid... zeker niet als er erg sterke gist gerelateerde smaken in het bier zitten. Of komt de gekke smaak uit de Summit zelf?

Zover ik kan proeven komt het uit de Summit. Het bier zonder de drooghop smaakt prima. Nou, met het verwachtingspatroon heeft het niet te maken. De smaak van drooghop in een IPA smaakt totaal anders dan bij de quadrupel. Wellicht speelt er zich een reactie af met de gist.

Het Alfazuurmannetje

Gedrooghopt bier of met zeer late hopgift(vooral bij IPA)vind ik doorgaans slecht doordrinkbaar. Na 1 flesje heb ik de buik al vol en kijk uit naar een ander soort biertje. Geen voorstander geen tegenstander. Gelukkig zat andere keus.
Ik dacht trouwens ook eens gehoord te hebben dat het vroeger uit nood geboren was om bizar veel hop toe te voegen vanwege de slechtere hygiëne en opslag en dus houdbaarheid.

MM

Citaat van: Zatlap op 18-01-2011  10:33 uGedrooghopt bier of met zeer late hopgift(vooral bij IPA)vind ik doorgaans slecht doordrinkbaar. Na 1 flesje heb ik de buik al vol en kijk uit naar een ander soort biertje. Geen voorstander geen tegenstander. Gelukkig zat andere keus.
Ik dacht trouwens ook eens gehoord te hebben dat het vroeger uit nood geboren was om bizar veel hop toe te voegen vanwege de slechtere hygiëne en opslag en dus houdbaarheid.

Nog steeds zorgt meer hop  voor een langere houdbaarheid van het bier. Ik weet niet of koudhop hier nog invloed op heeft.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.