Inderdaad...je tapt handmatig 3 keer wat vloeistof af en giet dat er boven weer op...terwijl je daarna gaat rondpompen...Hans en ik zager er, bij het monteren, het nut niet van in... Dit kun je volgens mij achterwegen laten en direct gaan rondpompen.
Wat heb ik nou gewonnen?
Nou... nou...

Beloofd is beloofd...
Ik zou zeggen waarom!
Nou is eigenlijk best simpel,
ik heb zoals gezegd deze brouw installatie tweedehands gekocht,
hier heb ik een zeer duidelijk beschrijving bij gekregen... waarvoor nogmaals mijn dank aan de verkoper

Hij deed standaard twee tot drie maal de rommel uit de leiding halen voordat hij begon te pompen.
zodat er minder vuil in het systeem komt. Want als het filterbed klaar is komt er bijna niets meer aan vliesjes uit.
Letterlijk overgenomen:
De pomp nog even niet aanzetten! de geschroten mout aan het water toevoegen. Met een roerstok het
mout rustig vermengen met het water, totdat er een papje is ontstaan. Deksel op de ketel doen.
Laat het papje even 15 minuten met rust (niet roeren)
De vezels (vliesjes van het mout) krijgen dan de gelegenheid neer te zakken naar de filterplaat. Maak
de slang die met de afsluiter verbonden zit aan het controlepaneel los. Er kan nu wat water vrijkomen (zowel uit de slang als uit het pijpje op het controlepaneel) De slang even in een grote maatbeker doen. Zet de kraan van de maischketel voorzichtig open en laat het vloeistof in de maatbeker stromen. De vloeistof zal er troebel uitzien. sluit de afsluiter. Gooi de vloeistof niet weg maar gooi deze voorzichtig in de maischketel. Herhaal deze stap totdat de opgevangen vloeistof enigszins helder is. Sluit de slang weer aan op het systeem (vergeet de slangenklem niet!)
Beloofd is beloofd hierbij dus de uitleg!!
groet,
DP