Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Duvelgist op quadrupel  (gelezen 1499 keer)

Offline pieterwannes

• Vol lid
  • Land: be
Duvelgist op quadrupel
« Gepost op: 21-12-2010 12:12 u »
hallo,

Ik heb en duvekgist opgekweekt die niet klaar is geraakt tegen de brouwdag. ik heb dan ipv duvel een Wyeast pack gebruikt hetwelke op 2dagen in orde was. is het mogelijk die duvel gist te gebruiken voor een quadrupel. ik kweek hem op tot 5 liter.

Alvast bedankt

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: duvelgist op quadrupel
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2010 15:17 u »
Hoi. 'T is hier je eerste bericht, dus welkom. Heb je al rondgeneusd op het forum?

Een heel kort antwoord kan zijn: Ja. Ik begrijp dat je nu een kweek over hebt. Probeer het gewoon, die Duvel flessengist is een hardnekkige jongen. Maar als je eerste bier niet te zwaar was, en de Wyeast van een passend type, zou ik eerder de gistkoek adviseren.

Als je voor de kweek gaat, giet hem dan af, want 5 liter starter is veel voor een gemiddeld thuisbrouwsel. Maar misschien brouw je wel batches van 200 liter, en dan is 't anders (en waarschijnlijk nogal krap).

Tags: