29-1-2011: Forumuitje naar Jopen, Haarlem

Gestart door Caspar, 15-12-2010 13:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

Dag allemaal,

Het duurt nog anderhalve maand, maar we hebben ondertussen een optie genomen op een rondleiding en proeverij in de Jopen brouwerij te Haarlem.

We zijn er nog niet helemaal uit hoe de invulling van de rondleiding er uit gaat zien, maar in grove lijnen is dit het schema:

1) Begin van de middag gaan we naar het Archeologisch museum in Haarlem waar de tentoonstelling PROOST! plaats vindt (gratis). We verzamelen om 14:00 voor het museum.

2) In de loop van de middag gaan we naar de Jopen brouwerij waar we een presentatie / rondleiding krijgen, de presentatie wordt afgesloten met een proeverij inclusief bijpassende hapjes die worden bereid in de keuken van Jopen (kosten 20,- pp).

3) Omdat we weten dat de menukaart van Jopen niet voor ieders budget toereikend is, willen we het even aan de deelnemers overlaten waar we eten. Desnoods dineert een deel van de groep bij Jopen en een deel ergens anders.

4) Na het eten samen weer even uitbuiken in één van de biercafe's die Haarlem rijk is!

--------------------

Aangemeld
* Eet eventueel bij Jopen
# Zoekt een eetcafe'tje

De-Geert
JeroenCV
Caspar * #
Alchemist
VEMP #
Henielma
Jacques #
Piele
Oscar #
Herman #
Martin (MO)
Rowan en Ingrid #
Big Willem * #
Niels
Erikgroothuis
Dennis en vriendin
Basterd-brewer
Kleine_Schriek #
Jurgenfd #
William en Jeanine
Ed-Arnhem
Hein
Pincopallino + 5 vrienden
Hans en Janneke
PrinsReinier
Zigurana
Aldo
Sjaak

De-Geert


Adrie

Nou, na € 20 voor de rondleiding is er al een aardig gat geslagen in het budget.

JeroenCV


Caspar


Albertus

Goed plan.
Ik ga mee. :dansen:
Optie 4 zal voor sommigen gezien de reisafstand wat moeilijk worden.

Bert

toon van den broek

Het wordt wel steeds commerciëeler zeg: E 20,-- voor een proeverij van (waarschijnlijk)  Lochristie bieren.
Excursies en proeverijen werden eerder altijd gezien als een vorm van reklame maken, nu is het gewoon een zakelijke poot geworden.
Toon.

VEMP


RobinB

Ziet er goed uit, niet goedkoop daar bij Jopen overigens.
Ik ga er zéker voor zorgen dat ik erbij kan zijn!
:duimop:

pincopallino

 Ik zou  er moeten zijn, ik speel een thuis wedstrijd, maar...ik heb al twee afspraken lopen bij Jopen in januari, een derde is  thuis moeilijk te verkopen  :( maar ok ik zal het proberen te combineren.

Henielma

Ziet er goed uit. Ik heb de 29e alvast in mijn agenda gereserveerd. Normaal gesproken ga ik mee.

Met een beetje geluk komt er en nog een NS kaartjes actie via de Blokker of zo. Dat scheelt dan weer in het budget.

Kleine_Schriek

Citaat van: Henielma op 15-12-2010  20:03 uZiet er goed uit. Ik heb de 29e alvast in mijn agenda gereserveerd. Normaal gesproken ga ik mee.

Met een beetje geluk komt er en nog een NS kaartjes actie via de Blokker of zo. Dat scheelt dan weer in het budget.
....weet het nog niet...38 euro is alleen het NS kaartje al....

Caspar

Ik zal in de eerste post even opsommen wie heeft bevestigd om mee te gaan.

Jopen profileert zich meer als een wat boven gemiddeld segment restaurant / brouwerij en dat zie je inderdaad in de prijsstelling... vandaar dat ik ook 3) zo specifiek heb benoemd. Ik denk wel dat het een bijzondere locatie is, anders dan andere brouwerijen en ik heb er zeker zin in!

Eindelijk weer knuffelen met mijn mede-forummers ;D

Caspar

Citaat van: Kleine_Schriek op 15-12-2010  20:18 u....weet het nog niet...38 euro is alleen het NS kaartje al....

Niet bij de Blokker of Kruidvat... goed in de gaten houden, vaak kan je voor 15,- al de hele dag reizen!

Jacques

Natuurlijk ben ook ik van de partij. Mee-eten weet ik nog niet.

piele

Ook ik zal van de partij zijn.

:degroeten:
Peter

Oscar


Herman

Ha mooi, ik meld me (onder voorbehoud) aan. Zodra ik weet dat ik oppas heb voor de koters, meld ik me terug.

MO

Zet mij ook maar op de lijst (onder voorbehoud).

Rowan Huigen

Ik meld me aan en mijn vriendin Ingrid wil ook wel mee MAAR dan alleen als kleine_schriek ook mee gaat.
Twee kippen in een hanenhok is te doen.
Wij blijven echter niet eten.
Wie in de buurt woont mag met ons meerijden, er kunnen 7 man/vrouw in onze bolide.

Gr. Rowan en Ingrid

Oscar

Citaat van: Rowan Huigen op 15-12-2010  23:30 uIk meld me aan en mijn vriendin Ingrid wil ook wel mee MAAR dan alleen als kleine_schriek ook mee gaat.

Dat moet lukken toch?  :duimop: :duimop:

Big Willem


Niels

Graag wil ik ook gebruik maken van de gelegenheid om jullie te ontmoeten en een leuke rondleiding te volgen.
lijkt me leuk,

Kleine_Schriek


Citaat van: Rowan Huigen op 15-12-2010  23:30 uIk meld me aan en mijn vriendin Ingrid wil ook wel mee MAAR dan alleen als kleine_schriek ook mee gaat.
Twee kippen in een hanenhok is te doen.
Wij blijven echter niet eten.
Wie in de buurt woont mag met ons meerijden, er kunnen 7 man/vrouw in onze bolide.

Gr. Rowan en Ingrid
Citaat van: Oscar op 15-12-2010  23:31 uDat moet lukken toch?  :duimop: :duimop:
ik ga mijn best doen, want tegen zoveel sociale druk bezwijk ik al snel. Even met manlief overleggen ;-), tenslotte moet toch iemand op de kinderen passen en iemand het zware werk doen  :biersmile: :proost: En inderdaad is 1 kip in een hanenhok minder leuk dan twee kippen ha ha.  ;D

erikgroothuis

Graag wil ik me ook aanmelden.
Ik kom samen met (brouw)maat mee, als derde dus.
Blijf ook niet eten.

Hopenlijk is ons brouwsel dan tot een goed einde gebracht.


Citaat van: Rowan Huigen op 15-12-2010  23:30 uIk meld me aan en mijn vriendin Ingrid wil ook wel mee MAAR dan alleen als kleine_schriek ook mee gaat.
Twee kippen in een hanenhok is te doen.
Wij blijven echter niet eten.
Wie in de buurt woont mag met ons meerijden, er kunnen 7 man/vrouw in onze bolide.

Gr. Rowan en Ingrid

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.