Commentaar installatie VEMP

Gestart door Tsjerk, 11-12-2010 19:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tsjerk

Citaat van: VEMP op 11-12-2010  15:01 uMijn nieuwe installatie. Moet hem wel nog onder de knie krijgen merk ik.


Is die brander niet te groot. Op hoog vuur slaat de vlam toch buiten de pan, of niet?

SeekingBeer

Ja die brander is wel giga groot, maar ja dan hoeft ie ook niet op vol aan.

Best gave pannen trouwens...

RobinB

Erg mooie pannen inderdaad!

Jacques

Zijn het Brouwland pannen?


Johannes

Citaat van: Tsjerk op 11-12-2010  19:29 uIs die brander niet te groot. Op hoog vuur slaat de vlam toch buiten de pan, of niet?

Zo te zien is het een dubbelringsbrander waarvan je beide ringen kunt regelen. De buitenste ring verwarmt zo te zien niet echt efficiënt inderdaad.

VEMP

Dank jullie wel. De vlammen zijn niet zo groot en op de hoogste stand komen ze niet langs de pannen. Het is een brander met een dubbele ring en beide ringen zijn regelbaar. Ben er erg tevreden mee. Nee, die pannen heb ik gekocht bij iemand in Belgie voor inkoopsprijs. Daar heeft hij ook een hevelfilter bij gemaakt.

orangeloo

Prachtige pannen, daar kan ik niet tegen op met mijn vaten.
Ook al poets ik tot ik een ons weeg. :biersmile:

Huub Krekels

Paar prachtige ketels heb je VEMP. De rest ziet ook goed uit. Veel succes ermee.  :proost:

Hopmans


VEMP


Kleine_Schriek

Wow, die pannen zijn super (ik heb een RVS voorliefde....) en zo heerlijk groot! Als mijn weckketel voor het hopkoken versleten is, dan wil ik graag het adres van dat mannetje in Belgie ;-)

VEMP

Prima, stuur dan maar een PM.

VEMP

Een vraagje. Ik heb een hevelfilter (spiraal op de bodem) van RVS. Dit is buigzaam. Vanmorgen bij het schoonmaken zag ik dat hij niet goed op de bodem ligt, probeer hem te buigen, maar geen super resultaat. Iemand een ideetje hoe ik dat kan verhelpen?

Graag zou ik de hevel al in de pan hangen voor het maischen, maar dan brand het aan. Zou ik er nog een filterplaat op kunnen leggen?

Albertus

Citaat van: VEMP op 08-04-2011  15:54 uGraag zou ik de hevel al in de pan hangen voor het maischen, maar dan brand het aan. Zou ik er nog een filterplaat op kunnen leggen?

Een filterplaat is een pan die direct wordt verhit geeft veel ellende. Het wort onder de plaat wordt te heet en brandt aan.

Bert

RobinB

Citaat van: VEMP op 08-04-2011  15:54 uGraag zou ik de hevel al in de pan hangen voor het maischen, maar dan brand het aan.

Heb je het al wel eens geprobeerd?
Probeer het eens en je zult merken dat, indien je goed blijft roeren, dat het best gaat.
Ik heb >1,5 jaar met een hevelfilter geRIMSd. :)

Jacques

Dit weekend ga ik en variant van de JAVAL filter maken. Is dat niet een idee voor jou?

Ook had namelijk last van het opbollen van het filter. Tot nu toe heb ik dat opgelost door de klemmen los te malen en te draaien met het vlechtwerk. Maar desondanks had ik last van dat het vlechtwerl niet mooi plat op de bodem lag. Door nu een koperen pijp met sleufjes door het vlechtwerk te halen zal dat probleem opgelost worden.

EBC

Citaat van: VEMP op 08-04-2011  15:54 uGraag zou ik de hevel al in de pan hangen voor het maischen, maar dan brand het aan. Zou ik er nog een filterplaat op kunnen leggen?

Mijn filter zit altijd in de pan tijdens het maischen. Zo:


Geen problemen.

RobinB

Waar staat Javal eigenlijk voor? Is het een acroniem?

VEMP

Merci voor de tips. Ziet er goed uit. Eens overleggen met een handig iemand.

EBC, hij brandt niet niet aan? Daar ben ik dus zo bang voor.

erikgroothuis

Citaat van: RobinB op 09-04-2011  15:55 uWaar staat Javal eigenlijk voor? Is het een acroniem?
Hier meer info.

Groet,

Erik :brouwen:

RobinB

Ja, dát wist ik ook, dat is namelijk dezelfde link als die van Jacques.
Maar daar staat nog steeds niet waar JAVAL voor staat? (behalve een inlognaam)
Ik noem mijn hevelfilter ook geen RobinB filter...?

Javal heet in ieder geval Jaap, en z'n achternaam zal wel beginnen met "val..." denk ik dan maar! ;)

Jacques

Citaat van: RobinB op 09-04-2011  15:55 uWaar staat Javal eigenlijk voor? Is het een acroniem?

Javal = Jaap van Alphen.
De hevelfilter heette trouwens in het begin de Tripel W hevelfilter.

Vandaag ben ik bezig geweest om zo'n filter te maken. Viel niet mee. Ik had een dikke slang met een rvs vlechtwerk mantel die gebruikt wordt voor wasmachines. De binnenslang was er bijna niet uit te halen. Verder had ik de stukken vlechtwerk net iets de lang afgezaagd. Waarschijnlijk doe ik dit nog een keer over.

broeder

Citaat van: VEMP op 11-12-2010  15:01 uMijn nieuwe installatie. Moet hem wel nog onder de knie krijgen merk ik.




Voor opmerkingen over deze installatie zie hier.

Hoi...
Met je eerste plaats bij het ONK 2011
is dus bewezen dat je je nieuwe installatie
intussen goed onder de knie hebt.
Gefeliciteerd :groots:
broeder Willem

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.