Laat je taphendels zien

Gestart door Adrie, 01-05-2009 09:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Heb je van die mooie tapstangen, dan is zo'n plastic bol met een logo van Oranjeboom of een ander biermerk natuurlijk geen gezicht. Ook een gewoon saai zwart stuk plastic is je eer als hobbybrouwer natuurlijk te na. Dus maak je zelf wat. In dit onderwerp kun je laten zien wat je gefabriceerd hebt.

Hier die van mij.





De paardenkop heb ik gisteren op de Koninginnemarkt gescoord. Geinig, hè?

William

Citaat van: Adrie op 01-05-2009  09:37 uDe paardenkop heb ik gisteren op de Koninginnemarkt gescoord. Geinig, hè?

Heel geinig Adrie. Is het wel echt een paard? Mijn eerste associatie was een ezelkop  :pan:

Adrie

Citaat van: William op 01-05-2009  09:53 uHeel geinig Adrie. Is het wel echt een paard? Mijn eerste associatie was een ezelkop  :pan:

Ze komen uit een schaakspel en naar mijn beste weten komt daar geen ezel in voor.

Jacques

Citaat van: Adrie op 01-05-2009  09:37 uHeb je van die mooie tapstangen, dan is zo'n plastic bol met een logo van Oranjeboom of een ander biermerk natuurlijk geen gezicht. Ook een gewoon saai zwart stuk plastic is je eer als hobbybrouwer natuurlijk te na. Dus maak je zelf wat. In dit onderwerp kun je laten zien wat je gefabriceerd hebt.

Hier die van mij.

De paardenkop heb ik gisteren op de Koninginnemarkt gescoord. Geinig, hè?


Zo Adrie,

Dat ziet er goed uit. Je tapinstallatie krijgt hierdoor heel wat meer persoonlijkheid.  :biersmile:

Brouwbedrijf

Ze zijn mooi geworden Adrie. Ook handig dat je het etiket gemakkelijk kan verwisselen. Ik ben benieuwd of er nog foto's van andere brouwers volgen.

Jeroen

René K

Kun je misschien een beschrijving geven hoe je deze taphendels gemaakt hebt Adrie?
Ik ben ook van plan om mijn eigen taphendels te maken, dus een beetje hulp is welkom!
Nu heb ik van die saaie zwarte bollen aan de kraan.
In Amerika verkopen ze zogenaamde 'threaded inserts':

Deze draai je in je taphendel en klaar. Deze heb ik hier nog niet gezien?

Adrie

Citaat van: René K op 17-11-2010  17:57 uKun je misschien een beschrijving geven hoe je deze taphendels gemaakt hebt Adrie?

Gewoon, heel simpel met behulp van de houtdraaitafel van mijn schoonvader. Onderin een gat boren waar de stang van de handel in kan en klaar.

Herman

René,  je kan ook gat boren in de hendel en hierin een op de tapkraan passend moertje vastlijmen. Dan schroef je hem er ook zo op.

René K

Hier mijn nieuwe zelfgemaakte taphendels. Ze zijn gemaakt van een grote tak, deze lag vanmorgen nog in het bos.
Even de juiste maat afzagen, beetje bijschuren en klaar zijn ze! Gaatje boren en een draadtapper erop los laten en je draait ze er zo op!
Misschien dat ik ze nog ga lakken of verven, ik zie het wel. Mocht het niet mooi worden dan pak ik gewoon even een nieuwe tak!
Hieronder het resultaat:



RobinB

Ghè!
Das ook wel weer wat anders! :duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.