Star San

Gestart door Oscar, 18-10-2010 19:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: guuz op 26-12-2011  15:09 uMoi, Heb gedemineraliseerd water gekocht bij de plaatselijke DA drogist om Star San te verdunnen. Nu zie ik op deze fles staan "niet voor inwendig gebruik"

Daarmee willen ze waarschuwen dat het veel drinken van Demi-water niet goed is, i.v.m het afvoeren van zouten uit je lichaam. Maar dan moet je erg veel drinken (2 liter dagelijks). En dat doe je niet... :) Verder kun je het overal voor gebruiken

guuz

Citaat van: Oscar op 26-12-2011  15:21 uDaarmee willen ze waarschuwen dat het veel drinken van Demi-water niet goed is, i.v.m het afvoeren van zouten uit je lichaam. Maar dan moet je erg veel drinken (2 liter dagelijks). En dat doe je niet... :) Verder kun je het overal voor gebruiken

Nee, klopt, daar brouw ik toch bier voor..... >:D
1.6 ml per liter?

hans100w

Citaat van: guuz op 26-12-2011  15:09 uMoi, Heb gedemineraliseerd water gekocht bij de plaatselijke DA drogist om Star San te verdunnen. Nu zie ik op deze fles staan "niet voor inwendig gebruik" Hmmm is dit dan wel bij de bereiding van biet te gebruiken? Of spoelen jullie altijd na het gebruik van Star San? ???
Daar gebruik ik een omgekeerd osmosefilter voor, met dat osmosewater brouw ik, zet er koffie mee, zet er thee van, lap ik (of mijn vrouw dan  :D) er de ramen mee, en verdun er de Star San mee. Voor de duidelijkheid: voor het brouwen alleen als er zacht water nodig is.

Jacques

Citaat van: guuz op 26-12-2011  15:09 uMoi, Heb gedemineraliseerd water gekocht bij de plaatselijke DA drogist om Star San te verdunnen. Nu zie ik op deze fles staan "niet voor inwendig gebruik" Hmmm is dit dan wel bij de bereiding van bier te gebruiken? Of spoelen jullie altijd na het gebruik van Star San? ???

Nee, is nergens voor nodig. Dat je gedemineraliseerd water niet mag opdrinken heeft zeker niet te te maken met de aanwezigheid van schadelijk stoffen. Die zitten er namelijk niet in!

guuz

Klopt het, dat je 1.6 ml mengt met 1 liter water? ???

Jacques

Ja. Het spul is super zuinig gebruik. Zeker als je het ook nog ergens op spuit.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.