Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Star San  (gelezen 31035 keer)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Star San
« Reactie #75 Gepost op: 26-12-2011 15:21 u »
Moi, Heb gedemineraliseerd water gekocht bij de plaatselijke DA drogist om Star San te verdunnen. Nu zie ik op deze fles staan "niet voor inwendig gebruik"

Daarmee willen ze waarschuwen dat het veel drinken van Demi-water niet goed is, i.v.m het afvoeren van zouten uit je lichaam. Maar dan moet je erg veel drinken (2 liter dagelijks). En dat doe je niet... :) Verder kun je het overal voor gebruiken

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline guuz

• Groningsch Bier- en Wijnmakersgilde
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
« Reactie #76 Gepost op: 26-12-2011 15:27 u »
Daarmee willen ze waarschuwen dat het veel drinken van Demi-water niet goed is, i.v.m het afvoeren van zouten uit je lichaam. Maar dan moet je erg veel drinken (2 liter dagelijks). En dat doe je niet... :) Verder kun je het overal voor gebruiken

Nee, klopt, daar brouw ik toch bier voor..... >:D
1.6 ml per liter?

Offline hans100w

• Vol lid
  • Brouwerij Hengeloo
« Reactie #77 Gepost op: 26-12-2011 15:47 u »
Moi, Heb gedemineraliseerd water gekocht bij de plaatselijke DA drogist om Star San te verdunnen. Nu zie ik op deze fles staan "niet voor inwendig gebruik" Hmmm is dit dan wel bij de bereiding van biet te gebruiken? Of spoelen jullie altijd na het gebruik van Star San? ???
Daar gebruik ik een omgekeerd osmosefilter voor, met dat osmosewater brouw ik, zet er koffie mee, zet er thee van, lap ik (of mijn vrouw dan  :D) er de ramen mee, en verdun er de Star San mee. Voor de duidelijkheid: voor het brouwen alleen als er zacht water nodig is.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #78 Gepost op: 26-12-2011 22:13 u »
Moi, Heb gedemineraliseerd water gekocht bij de plaatselijke DA drogist om Star San te verdunnen. Nu zie ik op deze fles staan "niet voor inwendig gebruik" Hmmm is dit dan wel bij de bereiding van bier te gebruiken? Of spoelen jullie altijd na het gebruik van Star San? ???

Nee, is nergens voor nodig. Dat je gedemineraliseerd water niet mag opdrinken heeft zeker niet te te maken met de aanwezigheid van schadelijk stoffen. Die zitten er namelijk niet in!

Offline guuz

• Groningsch Bier- en Wijnmakersgilde
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
« Reactie #79 Gepost op: 27-12-2011 10:57 u »
Klopt het, dat je 1.6 ml mengt met 1 liter water? ???

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #80 Gepost op: 27-12-2011 11:33 u »
Ja. Het spul is super zuinig gebruik. Zeker als je het ook nog ergens op spuit.