Alex stelt zich voor

Gestart door krek zat, 08-10-2010 14:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

krek zat

Hoi,

Misschien de verkeerde volgorde, omdat ik vanmorgen al eerst een vraag gesteld heb over te hoog SG, maar toch even mezelf wat verder voorstellen.
Mijn naam is Alex en ben 39 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 dochters van 4 en 2 jaar oud. Aangezien zij veel tijd vergen komt het er slechts enkele malen per jaar van om bier te brouwen, maar dat vind ik niet erg. Ik heb levensmiddelentechnologie gestudeerd aan de HAS in Den Bosch en zo ben ik dus ook in aanraking gekomen met het mooie brouwersvak.
Eigenlijk brouw ik al vanaf 1992, maar dat was een enkele keer met een brouwpakket. Daarna heb ik nog een eendaagse cursus hobbybrouwen gevolgd. Maar thuis werd het niet altijd gewaardeerd dat de keuken tot brouwhuis werd omgetoverd. Vandaar dat ik lange tijd niet meer gebrouwen heb. Echter in 2003 zag ik mijn kans schoon met het kopen van een nieuw huis om in de garage een apart hok te bouwen voor het brouwen van bier met dank aan mijn schoonvader.  Nu brouw ik dus eenmaal in het najaar bier en eenmaal in het voorjaar.  Het nadeel is dat het gebrouwen bier eerder op is dan dat er weer een nieuwe in de maak is.
Mijn voorliefde gaat uit naar de Belgische tripels, waarbij Westmalle Tripel en Tripel Karmeliet wel mijn favorieten zijn, maar een Hopus gaat er bij mij ook wel goed in.
Naast de tripels staat de Westvleteren 12 ook hoog in mijn favorietenlijst.
In november ga ik weer opnieuw brouwen en ga ik eens proberen een Westvleteren 12 na te maken.

Adrie

Welkom op dit forum, Alex. Eerst een vraag stellen en dan voorstellen komt vaker voor, dus maak je niet druk.

En nu weet je in ieder geval wat je voor die Westvleteren te doen staat: een flinke giststarter maken.  ;)

krek zat

Nou dat gaat helemaal goed komen

JeroenCV

Alex,

Welkom hier en succes met de Westvleteren 12 te maken.

Groet
Jeroen

rumour

Alex, welkom.

Ik heb meteen al weer iets nieuws kunnen leren van je vraag (of zijn het de antwoorden?), dus ga gerust door met vragen hier  ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.