Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wie kan/ wil een bierproeverij geven bij ons in het hotel??  (gelezen 11295 keer)

Offline jan G

• Junior lid
  • **
  • ik hou van lekker eten en lekker drinken
    • Jan Gerritsen Catering
Ik ben op zoek naar iemand die een proeverij wil geven van hun eigen bier voor 28 oktober in het best western parkhotel putten in putten.

Wie kan en wil een proeverij geven voor maximaal 40 personen met  5 a 6 soorten van hun eigen bier en hierop uitleg geven met betrekking over het brouwen. Uiteraard worden de onkosten vergoed.

Voor de gene die hier intresse in hebben graag z.s.m. een berichten sturen

Alvast bedankt,

Jan

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Wie kan/ wil een bierproeverij geven bij ons in het hotel??
« Reactie #1 Gepost op: 01-10-2010 14:33 u »
Wie kan en wil een proeverij geven voor maximaal 40 personen met  5 a 6 soorten van hun eigen bier

Zo je vraagt nogal wat. Een proeverij voor 40 personen is tot daaraan toe, maar dan ook nog 5 a 6 bieren uit eigen voorraad. Dat is dus wel Ī 16 flesjes per bier....dat is wel veel. Ik denk dat je beter uit kunt gaan van commerciŽle bieren en als het kan 1 eigenbrouw erbij (Optioneel dus). Maar dat is mijn eigen mening....

Ook met commerciŽle bieren kun je wat vertellen m.b.t. het brouwproces. Helaas is putten wat te ver weg voor mij....

Offline biersmurf

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 01-10-2010 16:31 u »
Nou, nou Oscar,er wordt gevraagd om en proeverijen geen zuippartij. ;D
Bij onze gildeavonden zijn er ook ongeveer 40 personen en dus echt geen 16 flesjes nodig hoor.
3 personen met een flesje is voor een proeverij meer dan genoeg dus maar 13 flesjes per soort te schenken bier.
Heel de proeverij komt maar neer op 2 flesjes de man bij 6 te proeven bieren.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 01-10-2010 16:46 u »
Heel de proeverij komt maar neer op 2 flesjes de man bij 6 te proeven bieren.

Dat zijn dan toch 80 flesjes uit eigen voorraad. En je ook maar 5 a 6 bieren in die hoeveelheid op voorraad hebben, vandaar dat ik opperde om toch een aantal commerciŽle bieren te kiezen. en 1 flesje per 3 personen is slechts 100 ml..zou kunnen maar ik gok altijd op 100-120/130 ml per bier per persoon... :)

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #4 Gepost op: 01-10-2010 16:52 u »
Zou je zo'n proeverij niet met een of twee medebrouwers kunnen bemannen? Je hebt minder bieren nodig en je zou in kleinere groepen kunnen proeven, dat communiceert een stuk makkelijker.

Bert

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #5 Gepost op: 01-10-2010 16:53 u »
Oscar, astenblief, als het niet voor jou is, laat het dan met rust en laat anderen eerst antwoorden. De topicstarter stelt een vraag en zonder iets van de context te weten gaan we daar helemaal niks op afdingen.

Het lijkt me een bijzonder leuke gelegenheid voor een enthousiaste zelfbrouwer, en daarvan hebben we er hier genoeg.

Offline jan G

• Junior lid
  • **
    • Jan Gerritsen Catering
« Reactie #6 Gepost op: 01-10-2010 18:15 u »
Nou, nou Oscar,er wordt gevraagd om en proeverijen geen zuippartij. ;D

Het is inderdaad geen zuippartij. Wij winden het leuk in ons hotel om een bierproeverij te houden juist niet met de commerciŽle bieren. We hebben dit al eens gedaan met Hertog Jan. Het lijkt ons leuk om juist de andere kant van bier te laten proeven aan onze gasten, omdat ik zo nu en dan op dit forum ben leek het me de ideale plek om mensen met passie en kennis voor bieren te vinden.

Het mogen ook meerdere brouwers zijn waardoor we ook het verschil kunnen laten proeven.

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #7 Gepost op: 01-10-2010 18:30 u »
Kan je ook eens aangeven wie ' we'  zijn. Wat voor soort mensen zijn, het? Horeca? Liefhebbers? Bejaarden?

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #8 Gepost op: 01-10-2010 19:29 u »
Wel eens met Oscar, want welke hobbybrouwer stelt zijn duur gebrouwen voorraad beschikbaar voor zoiets. Ik kan me bedenken dat voor bv een B-day je je hart uit het lijf brouwt, maar voor de  promotie van een of andere pub of bar van een hotel zou ik het zeker niet doen. :police:

Offline jan G

• Junior lid
  • **
    • Jan Gerritsen Catering
« Reactie #9 Gepost op: 01-10-2010 19:41 u »
Kan je ook eens aangeven wie ' we'  zijn. Wat voor soort mensen zijn, het? Horeca? Liefhebbers? Bejaarden?
We zijn de liefhebbers die graag meer over een aantal soorten bier willen weten en het verschil willen proeven met de commerciele bieren.
Ook met commerciŽle bieren kun je wat vertellen m.b.t. het brouwproces. Helaas is putten wat te ver weg voor mij....
Als je het te ver vind Oscar krijg je van ons een gratis overnachting met je vrouw!

Offline jan G

• Junior lid
  • **
    • Jan Gerritsen Catering
« Reactie #10 Gepost op: 01-10-2010 19:44 u »
Ik kan me bedenken dat voor bv een B-day je je hart uit het lijf brouwt, maar voor de  promotie van een of andere pub of bar van een hotel zou ik het zeker niet doen. :police:
Het is ook niet bedoeld als promotie voor ons hotel, want de gasten die hiervoor uitgenodigd worden zijn al gasten van ons waarvan we weten dat ze hierin geÔnteresseerd zijn.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 01-10-2010 19:47 u »
Dan, beste korek, vraag je eerst waarvoor het is lijkt me. En zoals al aangegeven hoef je helemaal niet vEEl bier te schenken om te proeven.

Het gebeurt regelmatig dat mensen al gaten schieten in een vraagstelling voordat die ook maar beantwoord is of verduidelijkt is.

Het lijkt me logisch dat er best een hobbybrouwer te vinden zou kunnen zijn die hier graag aan zou meewerken. De topicstarter vraagt misschien heel doelbewust om zelfbrouwbieren. Of het voor een promotie van a, b of c is weten we niet. Misschien eerst gewoon vriendelijk de vraag van deze mieuwkomer beantwoorden in plaats van er gelijk gaten in te schieten.

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
« Reactie #12 Gepost op: 01-10-2010 19:53 u »
En dan wordt het een zuipfestijn... TS geeft toch aan dat de kosten vergoed worden?
Schenk je bier, doe je verhaal en tik de kosten met de organisator af.

Heb je een kans om zieltjes te winnen en misschien nog een beetje kostendekkend met je hobby bezig te zijn .. gaan we zitten miepen en op de cl uit zitten rekenen  :weetniet:

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #13 Gepost op: 01-10-2010 20:00 u »
Dan, beste korek, vraag je eerst waarvoor het is lijkt me. En zoals al aangegeven hoef je helemaal niet vEEl bier te schenken om te proeven.

Het gebeurt regelmatig dat mensen al gaten schieten in een vraagstelling voordat die ook maar beantwoord is of verduidelijkt is.

Het lijkt me logisch dat er best een hobbybrouwer te vinden zou kunnen zijn die hier graag aan zou meewerken. De topicstarter vraagt misschien heel doelbewust om zelfbrouwbieren. Of het voor een promotie van a, b of c is weten we niet. Misschien eerst gewoon vriendelijk de vraag van deze mieuwkomer beantwoorden in plaats van er gelijk gaten in te schieten.

OK maar dat neemt niet weg dat het een zogenaamde onvoorbereide actie is van een commerciŽle instelling en als rechtgeaarde hobbybrouwer krab ik me hierbij toch even achter het oor! Hopmans zeik je af als hij naar jouw insziens te veel reclame maakt.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 01-10-2010 20:08 u »
Ik verbaas me over al die conclusies en ik laat ze graag voor jouw rekening. Graag terug on topic. Dank u.

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #15 Gepost op: 01-10-2010 20:24 u »
Ik verbaas me over al die conclusies en ik laat ze graag voor jouw rekening. Graag terug on topic. Dank u.

Leuk, dus jij gaat daar je beste biertjes schenken aan een onvoorbereid publiek ter meerdere glorie van het hotel?

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
« Reactie #16 Gepost op: 01-10-2010 20:28 u »
Want het is alleen voor de elite of zo :P

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 01-10-2010 20:31 u »
Leuk, dus jij gaat daar je beste biertjes schenken aan een onvoorbereid publiek ter meerdere glorie van het hotel?

Nee, ik heb er geen 5 en nee, dat is ook niet de bedoeling zoals je kunt lezen. Wie het niet wil doen gelieve zich nu uit deze draad te begeven.

Want het is alleen voor de elite of zo :P

WAAT? Komaan zeg.

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #18 Gepost op: 01-10-2010 20:35 u »
OK, ik ben weg.

Offline kleine Minstreel

• Super lid
  • Gedenk gisteren, droom van morgen en leef vandaag
« Reactie #19 Gepost op: 01-10-2010 20:43 u »
Wat een leuk initiatief om hobbybrouwers te promoten. Alleen jammer dat Putten te ver weg is voor mij anders zou ik graag een aantal van mijn brouwsels laten proeven en uitleg geven. Misschien een optie om dan ook gelijk bier te brouwen tijdens het degusteren. Jammer dat er op dit forum soms negatieve invloeden heersen die gelijk de hele rambam erbij halen inclusief hun afkeer van commercie waar hoe dan ook de wereld wel mee te maken heeft. Jammer jammer succes met het vinden van een aantal brouwers die de reis wel kunnen maken

Offline DP

• Super lid
  • HERMS zelfbrouwer
    • DP Koeriers
« Reactie #20 Gepost op: 01-10-2010 21:26 u »
 ;D

Ook ik vind het een leuk idee.
Zelf ook gedacht aan een webwinkel voor hobbybieren.

Maar ik denk dat we vaderstaat vergeten. En haar regels.
Deze regels zijn zeker van toepassing als u hobbygebrouwen bier schenkt.
(schenkt van tappen)

Ik weet niet hoe het met de regels is als u schenkt (schenkt van cadeau)

In ieder geval heb ik niet zo veel bier op voorraad.
Doe er u voordeel mee, wel vind ik het een super leuk idee.

groet, DP  :degroeten:

Offline Tsjerk

• Super lid
« Reactie #21 Gepost op: 01-10-2010 21:45 u »
Wat!!....  Geen bier??

Er zijn staan zeker wel tien bieren op het vat die in Oss getapt zouden worden. Nu dit festijn niet doorgaat kan dit prima gedoneerd worden ter promotie van onze hobby.

Dus brouwers kom op. Laat je horen!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #22 Gepost op: 01-10-2010 21:51 u »
Ik heb twee vaatjes staan. En niet meer. Dat zal denk ik voor de meesten van ons gelden.

Deze vaatjes heb ik gereserveerd voor een zeer kritisch publiek. Ik denk dat ik het bier bij De Roerstok ga tappen om er optimaal feedback op te krijgen. Heel bewust heb ik over ťťn van de bieren tot nu toe niets verteld op het forum.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #23 Gepost op: 01-10-2010 21:52 u »
Wat!!....  Geen bier??

Er zijn staan zeker wel tien bieren op het vat die in Oss getapt zouden worden.

Ha ha..ja dat is wel waar....als ze in het hotel 5 of 6 tappunten hebben zou dat kunnen natuurlijk.

Als je het te ver vind Oscar krijg je van ons een gratis overnachting met je vrouw!

Dat is een aardig aanbod. Echter heb ik niet voldoende bier op voorraad om deze proeverij te geven in de vorm zoals jij voorsteld. Een proeverij verzorgen vind ik wel leuk en heb ik vaker gedaan.

[edit]
Op zich zou ik op deze datum (Na werktijd) wel kunnen, maar dan zou ik uit mijn werk moeten komen.....Wel lastig allemaal, want 28 Oktober is op een donderdag avond....
[/edit]

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #24 Gepost op: 01-10-2010 21:53 u »
Ik vind het een leuk initiatief, maar Putten is iets te ver weg voor mij en ik heb ook geen 5 bieren op voorraad en dan ook nog eens niet op fles.

Tags: bierproeven