Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hoe lang blijft een gesmackt smackpack goed  (gelezen 1554 keer)

Offline gerbenH

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: aq
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hoe lang blijft een gesmackt smackpack goed
« Gepost op: 03-06-2011 22:13 u »
Ik heb 5 week geleden het verkeerde smackpack van Wyeast gesmackt(tja al die pakjes lijken pp elkaar en ik sloeg net op de verkeerde). Heb hem snel weer in de koelkast gedaan maar na 2 week of zo stond ķe toch wel bol. Hij staat nog steeds bol en mijn vraag is nu kan ik die zo nog gebruiken. Het is een activetor british ale 11 waar ik eigelijk gewoon 20l Engelse ale mee wil maken met een begin SG dat niet hoger gaat worden dan 1050. In principe moet je die zo uit het pakje toe kunnen voegen, Of kan ik nu beter een gist starter maken om te kijken of de gist het nog wel doet? Hij staat nog steeds mooi blo.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Hoe lang blijft een gesmackt smackpack goed
« Reactie #1 Gepost op: 03-06-2011 22:19 u »
Ik zou voor de zekerheid een starter maken van een liter oid, omdat je nu niet meer de controlemogelijkheid van het smacken hebt (meer is het niet).
Beter dan het zekere voor het onzekere! :)

Offline hansm

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 03-06-2011 22:21 u »
Ik zou in dit geval een starter maken. De gist zal het nog wel doen, maar de vitaliteit zal best wel teruggelopen zijn. Gewoon even reactiveren in een litertje wort.

:degroeten:

Offline gerbenH

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: aq
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 03-06-2011 22:23 u »
Ach ja dat dacht ik zelf eigelijk ook al, maar ja als ervaren brouwers zeggen gooi het er maar in ben ik toch liever lui dan moe :D Ga ik maar een starter meken

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #4 Gepost op: 03-06-2011 22:36 u »
Inderdaad een starter mee maken Dan kun je het heel goed bewaren in een weckfles/pot...(mits deze is uitvergist) heb ik al goede ervaringen mee

Tags: