Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grimbergen Tripel als eerste brouwsel?  (gelezen 4620 keer)

Offline Nils

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: no
  • Skl!
Grimbergen Tripel als eerste brouwsel?
« Gepost op: 26-09-2010 22:24 u »
Hallo allemaal,

Ik ben steeds meer materiaal aan het verzamelen om binnenkort voor de eerste keer "echt" te gaan brouwen.
Nu is mijn kennis van biersoorten nog redelijk beperkt maar mijn favoriete bier is op dit moment de Grimbergen Tripel.
Het lijkt me dan ook leuk om als eerste brouwsel een bier te (proberen te) brouwen dat hier op lijkt.
Nu kan ik hier op de site geen recept vinden van een Grimbergen Tripel, wellicht heb ik niet goed genoeg gezocht of staat het er echt niet?
Maar zoals gezegd, ik ben een absolute beginner, stap net af van het moutextract en ben de brouwapparatuur nog bij elkaar aan het sprokkelen dus ieder advies is welkom.

Groeten,
Nils.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Grimbergen Tripel als eerste brouwsel?
« Reactie #1 Gepost op: 26-09-2010 22:35 u »
Nu is mijn kennis van biersoorten nog redelijk beperkt maar mijn favoriete bier is op dit moment de Grimbergen Tripel.
Het lijkt me dan ook leuk om als eerste brouwsel een bier te (proberen te) brouwen dat hier op lijkt.

Brouw gewoon een lekkere tripel en richt je niet op een "kloon".

Offline Jacques