Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BeerAlchemy (voor de Mac) geupdate ivm BrouwVisie!  (gelezen 2882 keer)

Offline Zaphod_B

• Senior lid
  • Land: nl
    • IT Consultant
BeerAlchemy (voor de Mac) geupdate ivm BrouwVisie!
« Gepost op: 24-09-2010 23:40 u »
Wilde van de week eens BeerAlchemy proberen. Tot nu toe gebruik ik BrouwVisie, wat ik super vind. Maar, ik werk op een mac, en om nu iedere keer een Windows virtuele machine op te starten... Dus toch eens kijken naar die Mac software.

Om gelijk goed te kunnen testen dacht ik twee recepten uit BrouwVisie te exporteren naar BeerXML, en deze in te laden. Met als gevolg dat BA niks deed... bleef oneindig lang converteren..

De maker gemaild. Na wat discussie, opsturen van de XML bestanden, binnen een paar uur een nieuwe versie van BA! Het probleem zat 'm bij de <notes> velden die BV gebruikt bij hop etc. BA kon dit niet aan.

En het leuke is dit zinnetje uit de release notes:

- Fixed BeerXML import for files produced by BrouwVisie.

:)

Ben verder nog niet helemaal overtuigd van het programma, wat onoverzichtelijk. Maar eens kijken of ik er ook geld aan ga uitgeven maar voel me nu wel bijna verplicht na deze razendsnelle service...!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: BeerAlchemy (voor de Mac) geupdate ivm BrouwVisie!
« Reactie #1 Gepost op: 25-09-2010 15:38 u »
Ik gebruik CodeWeavers' CrossOver om Windows apps te draaien op mijn Mac.

Promash staat gewoon in het dock, evenals MS Office.

Ik heb een officiele versie voor EUR 18,50. Je kunt een trial versie downloaden. Na een paar dagen krijg je een email met een aanbod voor halve prijs.  ;)

Nog mooier is ParallelsDesktop 6. Maar ook weer wat duurder.

Offline Joran

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2010 16:37 u »
Ik heb ook een Mac en gebruik BrouwVisie in een VM op Sun VirtuaBox, werkt goed. Heb eens wat dingen zitten lezen over programmeren in Xcode om een soort ConfoMash achtig iets te maken. Maar dat ligt een beetje stil nu  :)

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2010 20:26 u »
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij met BrouwVisie. Maar om nu elke keer een VM op te starten... vind ik traag en een beetje zonde. Heb liever een echte Mac app. En aangezien deze developer echt razendsnel was, denk ik er wel over om 't aan te schaffen. Zo duur is het niet.

Offline EBC

• Super lid
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #4 Gepost op: 26-09-2010 00:29 u »
Nogmaals, ik start geen VM op. Ik klik gewoon op Promash (of BrouwVisie) in het dock. Het start op als elke andere Mac app.

CrossOver..

Hier een plaatje van het forum, Promash en Word. Gewoon vanuit het dock. Promash is het bierglaasje5e van links.

[img width= height=]http://lh6.ggpht.com/_wu5AH3Oy0TU/TJ53louJsAI/AAAAAAAACLc/hUuX7HCpl6Q/s400/Screen%20shot%202010-09-26%20at%2000.27.56.jpg[/img]

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
« Reactie #5 Gepost op: 26-09-2010 00:50 u »
Ahaaa. Crossover, is dat een uitgebrouwde  :biersmile: versie van Wine??

Wat is dat ProMash trouwens lelijk......  :-X

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 26-09-2010 06:35 u »
Wat is dat ProMash trouwens lelijk......  :-X

Pas op, Promash is niet lelijk, Promash is oud! Er is al jaren -10 of zo? Langer?- niets meer aan gedaan, versie 2.0 is al even lang 'bijna klaar' echter de schrijver lijdt aan enerzijds een zieke vrouw en anderzijds aan uitstelleritis/zeverziekte/perfectionisme. Het mag ongelofelijk genoemd worden dat die software na al die tijd nog zo perfect werkt en eigenlijk niets te wensen overlaat. De looks: ach ja. Nog een paar jaar wachten en het is hippe retro.

Tags: