Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Maasland brouwerij  (gelezen 37125 keer)

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: Maasland brouwerij
« Reactie #50 Gepost op: 24-09-2010 23:16 u »
Ik vind het natuurlijk heel triest voor Frans. Maar ik was geen financiŽle sponsor van de Maasland brouwerij. Ik woon niet in de buurt, heb geen leveranciers van zijn bieren en koop sowieso weinig bier, want ik brouw zelf. Ik heb Frans ook nooit ontmoet.

Ik vraag me toch af hoeveel van jullie regelmatig een kratje Schele Os tripel kochten...zonder dat is wel het wel erg makkelijk om mee te huilen. Ik snap wel dat ik zo geen vrienden maak, maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog niks gelezen van iemand die de bieren van de Maasland brouwerij gaat missen...een brouwerij kan niet bestaan van emoties.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Caspar

• Super lid
  • Land: nl
  • Back in business!
« Reactie #51 Gepost op: 24-09-2010 23:25 u »
Een confronterend, maar zeer terecht punt EBC... Het grootste probleem voor de kleine Nederlandse brouwers is niet kwaliteit, maar de beperkte afzetmarkt. Er zijn verdomde weinig Nederlanders die een ambachtelijk Nederlands bier kopen, ik moet toegeven dat ik ook praktisch geen bier van eigen bodem aanschaf. 80% van wat ik consumeer komt uberhaubt uit eigen brouwketel.

Ik vind het nog steeds K# voor de Maasland Brouwerij, zij waren echt op een leuke manier betrokken bij de hobbybrouw scene. Het zijn echter (bedrijfs) economische factoren die deze branche uitdagend maken...

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #52 Gepost op: 24-09-2010 23:29 u »
Volgens mij is het andersom. Het probleem voor een hoop Nederlandse brouwer is niet (alleen) de afzetmarkt maar vooral de kwaliteit.
En ik heb het niet over smaakverschillen van batch tot batch, maar over afwijkingen zoals verzuring.

Ik vind het heel vervelend om te zeggen, maar kwaliteit was niet hetgeen waarin De Maaslandbrouwerij in uitblonk.
Wel in vriendelijkheid, en gastvrijheid. Maar daar kan je, zoals Jasper al zegt, niet van leven.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #53 Gepost op: 25-09-2010 08:54 u »
Helemaal geen terecht punt. Wij hobbybrouwers kopen maar heel weinig commercieel bier omdat wij het zelf brouwen. Daar is niets mis mee. De markt van kleine brouwerijen is veel groter dan alleen hobbybrouwers. Wij waardeerden Frans vooral om zijn betrokkenheid bij de hobbybrouwers. Bovendien verdiende hij daar nog wat mee bij door hobbybrouwbenodigdheden te verkopen.

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #54 Gepost op: 25-09-2010 09:33 u »
Dat is waar. Veel hobbybrouwers hadden wel een financiele band met de Maaslandbrouwerij via de grondstoffen.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #55 Gepost op: 25-09-2010 10:24 u »
Ik "voer" mijn vrienden en familie al jaren speciaal bier... bij mij drinken ze het met veel plezier. Maar altijd als ik bij hun ben staat er toch weer een Grolschje klaar. Ook al brouwen wij het zelf, dan nog consumeren wij zeer hoog boven gemiddeld veel speciaal bier. Nederlanders zijn echt gewoontedieren die moeite hebben met het aanschaffen van "vreemde" locale producten!

Offline j3r03nq

• Senior lid
  • Q-Brew
« Reactie #56 Gepost op: 25-09-2010 15:45 u »
Ben net terug van vakantie en had deze draad nog niet gelezen.
Ik stond dus ook voor een gesloten brouwerij vanmiddag :huilen:
G.v.d. Frans, wat een pech! Hopelijk keert het tij nog.

Offline piele

• Vol lid
    • KWBG
« Reactie #57 Gepost op: 26-09-2010 01:53 u »
Damn......

ik kan niet anders zeggen.... Frans, heel veel sterkte!

Offline Twonky

• Senior lid
« Reactie #58 Gepost op: 26-09-2010 20:10 u »
Dit is de derde keer dat ik het edit window leeg gemaakt heb, ik weet gewoon niet goed wat ik moet zeggen...

Frans Sterkte!
Ook al heb ik je nooit ontmoet, ik zou dit jaar voor het eerst naar de brouwdag komen, en keek er erg naar uit om iedereen eens te ontmoeten, leef ik toch met je mee!
Het is altijd naar als je ergens 15 jaar aan gewerkt hebt vaak met hart en ziel, en als dan de bodem eruit zakt is het gewoon heel vervelend!

Sterkte

Offline DP

• Super lid
  • HERMS zelfbrouwer
    • DP Koeriers
« Reactie #59 Gepost op: 27-09-2010 10:19 u »
Ik vind het natuurlijk heel triest voor Frans. Maar ik was geen financiŽle sponsor van de Maasland brouwerij. Ik woon niet in de buurt, heb geen leveranciers van zijn bieren en koop sowieso weinig bier, want ik brouw zelf. Ik heb Frans ook nooit ontmoet.

Ik vraag me toch af hoeveel van jullie regelmatig een kratje Schele Os tripel kochten...zonder dat is wel het wel erg makkelijk om mee te huilen. Ik snap wel dat ik zo geen vrienden maak, maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog niks gelezen van iemand die de bieren van de Maasland brouwerij gaat missen...een brouwerij kan niet bestaan van emoties.

60 liter in twee jaar gekocht, wie volgt?
DP  :weetniet:

Offline heijligers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Brouwerij HeijligGerst - HolyBarley Brewery
« Reactie #60 Gepost op: 27-09-2010 11:27 u »
Had ook niet de mogelijkheid om het hier eerder te lezen. Stond zaterdag met mijn oudste zoon ook aan een dichte deur. Erg balen dat het zo moet gaan met de kleinschalige brouwers  :huilen:.

Ik was er nog niet eerder geweest, maar wens alle betrokkene veel sterkte in moeilijke tijden.

Offline RoodeLeeuwVenlo

• Super lid
  • Ik brouw geen BierTJES maar BierEN!
    • Preuf & Praotlokaal de Klep
« Reactie #61 Gepost op: 27-09-2010 16:26 u »

Wijze woorden! Maar als de Schele Os door kwaliteits problemen minder lekker is dan de gemiddelde tripel in de supermarkt, dan gaat ook niemand een ommetje maken voor zo'n bier. Dan ben je tevreden met de Westmalle, Leffe, Grimbergen en La Trappe. Laat staan dat Frans het dan spits krijgt om zijn tripel op het schap in de super zien staan. Die supermarkt wil 'm wel elke week kunnen bestellen.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #62 Gepost op: 27-09-2010 18:10 u »
Jeetje, wat een tegenslag voor Frans en (hobby)brouwend Nederland!
Ook (voor mij in ieder geval) erg onverwacht?

Sterkte...

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #63 Gepost op: 27-09-2010 23:02 u »
Zojuist een bericht van Caspar ontvangen over de Maasland. Mijn hemel, ik ben geschokt!  :o

Frans, ik wens je alle sterkte toe. Wijze woorden heb ik niet voor je, wel leven mijn vrouw en ik intens met jou en je gezin mee.

Offline Jerry

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Bleurhut
« Reactie #64 Gepost op: 29-09-2010 21:23 u »
Wat maar weer duidelijk maakt dat kwaliteit heel belangrijk is voor Nederlands speciaal bier... even niet opletten en je brouwerij is overleden.

Frans ook namens mij enorme sterkte in deze zware tijden.

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Brasserie le Grillon
« Reactie #65 Gepost op: 30-09-2010 00:01 u »
Frans en familie, heel veel sterkte. Ik hoop dat je ergens anders weer snel aan de bak kunt. Bedankt voor alles wat je voor hobbybrouwend Nederland gedaan hebt. :brouwen:

Offline Kleine_Schriek

• Super lid
  • Keggen die hap!
« Reactie #66 Gepost op: 30-09-2010 09:42 u »
Wat een rotnieuws. Frans, heel veel sterkte!

Offline bazje

• Entre Les Collines
  • Super lid
    • Bazelbrouwerij
« Reactie #67 Gepost op: 04-10-2010 13:41 u »

Wat een onzin !

Als je als brouwerij moet overleven van een paar consumerende hobbybrouwers heb je vanaf het begin al een probleem!

Als je als brouwmeester al 15 jaar kunt brouwen, is het waarschijnlijk ook al 15 jaar lang verkocht!

Als je dan ook nog meer dan gemiddeld belangstelling hebt voor hobbybrouwend Nederland en daar goede contacten hebt, plaats je het medeleven hier toch in een ander daglicht.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #68 Gepost op: 04-10-2010 15:41 u »
Wat een onzin om te zeggen; "Wat een onzin !".
Natuurlijk is een mening of uitspraak nooit 100% waar of niet waar.
Het leven is geen binair ťťntje of nulletje. Het is iets complexer dan dat gelukkig.
Als het aantal consumenten afneemt, dan heb je wel degelijk een probleem.
Rondleidingen etc. brengen geld in het laatje, maar bier-afzet ook.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #69 Gepost op: 04-10-2010 16:46 u »
Wat een onzin. Ik ben het wel eens met bazje: hobbybrouwers zijn bepaald niet de beste klanten van een brouwerij. Ze weten het altijd beter en ze brouwen het liever zelf.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #70 Gepost op: 04-10-2010 17:08 u »
Wat kletsen jullie nou weer in godsnaam.
Lezen stelletje mis-communicatie-freaks!
EBC heeft het over consumenten in het algemeen, en niet specifiek over hobbybrouwers.
Kortom; geen onzin.

Leer een keertje lezen en interpreteren voordat je gaat posten dat iets onzin is!

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #71 Gepost op: 04-10-2010 17:20 u »
Nee hoor Hoppie, lees maar na: hij spreekt ons expliciet aan. Hobbybrouwers dus. Niet de mensen in het algemeen.

En het woordje 'onzin' niet gebruiken is inderdaad een goed voornemen  :brouwen:

:degroeten: JW.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #72 Gepost op: 04-10-2010 17:28 u »
Ik vraag me toch af hoeveel van jullie regelmatig een kratje Schele Os tripel kochten...
Wij als afspiegeling van de consument in het algemeen zijnde natuurlijk.
Als ťťn persoon op dit forum een kratje kocht, dan zouden er statistisch gezien een meervoud
daarvan verkocht worden met een bepaalde vermenigvuldigingsfactor.

Citaat
maar eerlijk is eerlijk, ik heb nog niks gelezen van iemand die de bieren van de Maasland brouwerij gaat missen...een brouwerij kan niet bestaan van emoties.
Dat hoeft dus niet per se dit forum te zijn.
Dat kan ook de krant of een ander nieuwsforum zijn.

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #73 Gepost op: 04-10-2010 17:31 u »
Hmmm... jouw exegese is wel erg aardig voor Jasper. Nou ja, laten we het daar dan maar op houden  :).

:degroeten: JW

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #74 Gepost op: 04-10-2010 20:31 u »
Jemig wat is die Hopmans serieus overdag. 's Nachts de lolligste, maar een geintje gaat er nuchter niet in.

Tags: biernieuws