Geheel nieuwe ledenkaart beschikbaar

Gestart door Jacques, 19-09-2010 16:48 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

Er is een geheel nieuwe ledenkaart beschikbaar die ondersteunt wordt vanuit Google Maps.

Je kunt via je profiel een pin plaatsen. Dat kan heel precies maar dat hoeft niet. Je kunt zelf bepalen waar je de pin plaatst.

Johannes

Dat is weer een hele verbetering ten opzichte van de vorige kaart. Ik heb 'm erop gezet.

Albertus

Dit is een heel mooie verbetering. Prima Jacques. :duimop:

Bert

Anton

Heel mooi Jaques, :duimop: de pin is geplaatst.

Hopmans

Ik sta er ook op.
Uiteraard niet exact, maar lekker op het forteiland.

http://www.forteiland.nl

:brouwen:

Joran

Ook ik sta er op. Op het Biermuseum vlak bij mijn huis  :)

De-Geert

Ik heb een willekeurige plek in Wageningen gekozen. Vind het wel handig om te kunnen zien of er brouwers in je buurt zitten.

Big Willem

Citaat van: Joran op 20-09-2010  11:57 uOok ik sta er op. Op het Biermuseum vlak bij mijn huis  :)

Da's niet eens zo'n gek idee; pinnetje zetten op een publiek toegankelijk gebouw :P Ik had mijn pin gewoon ergens in langedijk gedumpt, zet hem nu op de broekerveiling :)

Kleine_Schriek

Een grote verbetering deze kaart! Mooi werk!

JWVG

Dit bericht is verplaatst.

Even totaal on-topic dan: ik probeer mijn vlaggetje te verwijderen van de kaart, maar elke keer popt ie weer up ergens bij de westkust van Afrika. Hoe krijg ik hem weg?

:degroeten: JW

Jacques

Citaat van: JWVG op 29-09-2010  21:17 uEven totaal on-topic dan: ik probeer mijn vlaggetje te verwijderen van de kaart, maar elke keer popt ie weer up ergens bij de westkust van Afrika. Hoe krijg ik hem weg?

Het vlaggetje en de ledenkaart hebben niets meer met elkaar van doen zoals dat eerst wel het geval.
Maar even praktisch te zijn geef ik hier antwoord.

Het lijkt er op dat als je de ledenkaart bezoekt en geen pin geplaatst hebt er toch automatisch een pin geplaatst wordt op 0º lengtegraad en 0º breedtegraad geplaatst wordt. Je lost dit op door op de pin te klikken en vervolgens de pin ergens binnen een staal van 25 km van je huis te zetten als je niet wilt hebben dat iedereen precies weet waar je woont.

JWVG

Citaat van: Jacques op 29-09-2010  21:25 uHet vlaggetje en de ledenkaart hebben niets meer met elkaar van doen zoals dat eerst wel het geval.

Uhhh.... je hebt gelijk  :verbergen:

Citaat van: Jacques op 29-09-2010  21:25 u. Je lost dit op door op de pin te klikken en vervolgens de pin ergens binnen een staal van 25 km van je huis te zetten als je niet wilt hebben dat iedereen precies weet waar je woont.

Ja, dat weet ik wel, maar ik wilde het vlaggetje gewoon helemaal weg hebben. Gewoon, omdat ik dat wil. Elke keer lijkt het te lukken, maar dan verschijnt het vlaggetje weer op deze 0,0 plek....

:degroeten: JW.

Jacques

Citaat van: JWVG op 29-09-2010  21:29 uJa, dat weet ik wel, maar ik wilde het vlaggetje gewoon helemaal weg hebben. Gewoon, omdat ik dat wil. Elke keer lijkt het te lukken, maar dan verschijnt het vlaggetje weer op deze 0,0 plek....

Het is geen vlaggetje het is een een pin.

De 0,0 plek is kennelijk de plek voor degene die geen pin wil plaatsen...

JWVG

OK, de Pin  :P.

Ik leg me erbij neer, en ga leren zwemmen en Guineleriaans praten.

Jacques

Citaat van: JWVG op 29-09-2010  22:09 uOK, de Pin  :P.

Ik leg me erbij neer, en ga leren zwemmen en Guineleriaans praten.

Ik zou het graag anders willen maar kan dat niet instellen.
Je pin op een redelijke afstand zetten van je woning is denk ik een aardig alternatief.

JWVG

Jaja, dat weet ik wel. Maar ik wilde hem gewoon weg hebben.

Huub Krekels

Nou ik geef het op. Al tig keer veranderd sta echter nog steeds in de Golf of Guinea :weetniet:

Jacques

Citaat van: Huub Krekels op 29-09-2010  23:45 uNou ik geef het op. Al tig keer veranderd sta echter nog steeds in de Golf of Guinea :weetniet:

Hoi Huub,

Klik eerst op je naam in de lijst. Klik vervolgens op de pin om deze te verwijderen. (Er staan nu meerdere prikkers op deze plek. Door eerst op jouw naam te klikken komt de jouwe naar voren). Zet vervolgens de pin op de juiste plek,

Huub Krekels

Jacques

Het blijkt dat het voor diverse leden lastig is om de pin op een gewenste plaats te krijgen.
Diverse leden staan met hun pin ergens in de oceaan. Op 0 lengtegraad en 0 breedtegraad om precies te zijn.
Vandaar de volgende aanwijzingen.

Ga naar de ledenkaart. Klik op je naam in de rechterkolom. Je ziet nu waar je pin staat op de ledenkaart.
Klik vervolgens op je naam. Je krijgt nu je profielinfo te zien.
Klik daarna op Profiel wijzigen en daarna op forumprofiel in het menuutje dat je te zien krijgt.
Scrol naar beneden tot je bij het kaartje van de ledenkaart bent waarop alleen jouw pin te zien is.
Klik in het kaartje op de pin om deze op de huidige plaats te verwijderen.
Klik vervolgens met de muis op de plaats waar je de pin wilt hebben. Als je dat laatste niet doet komt de pin weer op dezelfde plek in de oceaan waar hij nu staat.
Voor het snel vinden van je woonplaats kun je het zoekvenster gebruiken dat op de kaart weergegeven wordt. Als je dat zoekvenster niet ziet in de kaart ben je niet op de plek van het forum aanbeland waar je de plaats van je pin kunt veranderen.

Ter controle kun je in de ledenkaart weer op je naam klikken om te zien dat deze nu wel op de juiste plaats staat.

RobinB

Citaat van: Jacques op 07-10-2010  07:51 uHet blijkt dat het voor diverse leden lastig is om de pin op een gewenste plaats te krijgen.

Het pin-plaatsen was dan ook niet geheel iPhone-compatible. ;)
Als een mobiel platform (tijdelijk) je enige optie is, lukt het niet om fatsoenlijk een pin te plaatsen. :)

Jacques

Citaat van: RobinB op 24-11-2010  21:56 uHet pin-plaatsen was dan ook niet geheel iPhone-compatible. ;)
Als een mobiel platform (tijdelijk) je enige optie is, lukt het niet om fatsoenlijk een pin te plaatsen. :)

Er is een handig hulpmiddel voor het plaatsen van de pin. Je kunt de naam van je woonplaats intypen in een zoekvenstertje. Je krijgt vervolgens de betreffende woonplaats te zien. Vervolgens kun je ergens je pin plaatsen. Ik neem aan dat dit ook zo werkt op een iPhone.

RobinB

Geloof me, ik heb het heel vaak geprobeerd... ;)

Maar ook dat hielp niet. Mobiele browsers kunnen er kennelijk niet goed mee overweg.
Uiteindelijk is het pas gelukt toen ik weer met mijn laptop op 't forum kon.

EBC

Citaat van: RobinB op 24-11-2010  22:15 uUiteindelijk is het pas gelukt toen ik weer met mijn laptop op 't forum kon.

Woon jij nu onder die moderne loopbrug, dan?

RobinB

Nee, wel in de buurt, maar ga daar niet mijn exacte adres op zetten.
De speld stond eerst ergens in de atlantische oceaan als ik het me goed herinner.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.