Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Beginnersvraag: afsluiten waterslot  (gelezen 2562 keer)

Offline AvonW

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Beginnersvraag: afsluiten waterslot
« Gepost op: 04-09-2010 20:06 u »
Gegroet!

Ik ben zojuist begonnen van het brouwen van mijn eerste bier. Ik heb mijn starterspakket van een bekende Belgische 'ferm' nu gevuld met een blik Diabolo. Bij het waterslot heb ik een rode afsluitdop gekregen. Moet ik deze erop doen of niet?
Het lijkt mij namelijk dat de werking van het waterslot geblokkeerd wordt op deze manier.

Help!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: Beginnersvraag
« Reactie #1 Gepost op: 04-09-2010 21:11 u »
Ik gebruik die dopjes niet, al zijn ze handig om fruitvliegjes buiten te houden. Ze sluiten niet af hoor, als je er in kijkt zie je streepjes/puntjes die afsluiten verhinderen.

Gebruik is kwestie van smaak, kan met en het kan zonder.

Offline AvonW

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 04-09-2010 21:35 u »
Ah, ik begrijp het. Ik heb hem maar opgedaan maar niet aangedrukt. Dat zal wel goed moeten zijn dan.
Bedankt voor je hulp

Offline SeekingBeer

• Super lid
  • Land: nl
« Reactie #3 Gepost op: 04-09-2010 23:41 u »
Die dopjes zijn om fruitfliegjes uit je waterslot te houden, nu moet je ze nog wel gebruiken (of een propje droge watten of zo) maar straks als het weer heerlijk winter is hoeft dat niet.

(Ik had, geheel terzijde, dit jaar zelfs een echt vlieg in één van mijn handgeblazen communistische DDR watersloten. Toen was het duidelijk weer watjestijd...  :) )

Tags: beginner waterslot