Better Bottle

Gestart door De-Geert, 02-09-2010 21:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De-Geert

Het is op dit forum wel eens voorbij gekomen, en ik heb onlangs elders aangegeven dat ik wel eens wilde informeren wat het kost om die dingen uit Engeland te laten komen.
Bij The Hop Shop kost het 50 pond om 5 van die dingen te verzenden, dus in totaal (ze kosten 15 pond per stuk) 25 pond~30 euro per stuk.

Ik wil zelf graag 2 stuks van 11,7 L zodat ik makkelijker vergistingen kan splitsen, maar weet nog niet helemaal of ik daar 60 euro voor over heb. Het zijn wel mooie vergistingsflessen (hier meer info). Ze gaan waarschijnlijk een stuk langer mee dan glazen bolflessen (ik heb er al zeker 3 stuk gekregen), dus wat dat betreft een goede investering.

Ik ben er nog niet helemaal uit.

 

dennis

Ik zou wel wat over hebben voor handzame flessen maar moet ook even dubben over de prijs..

dennis

Ik krijg net door dat mijn wederhelft de glazen flessen mooier vindt... (of ze vindt dat ik genoeg spullen heb)

Frenky

Lijken wel van die waterzuil flessen die je op kantoor ziet.

Erick

Ik heb dezelfde vraag neergelegd bij vd Kooij...
Zij zwijgen in alle toonaarden...
Zal morgen nog eens een mailtje eraan wagen.

Ben wel geïnteresseerd.

rumour

Ik heb eens gekeken wat er op de bodem staat van onze waterfles op kantoor: een #7 (in een driehoekje) en de aanduiding PC (polycarbonate). Bij deze website (link) kun je d'r meer over lezen en of ze veilig zijn en wat het betekent. Better Bottle claimt geen B PA (nee, geen Belgische pale ale) te hebben en het PET wat gebruikt wordt laat daarnaast ook geen zuurstof door.

Ik heb een tijdje vergist in kleinere vaten (5,10 en 20 liter) maar die waren altijd van glas. Je kunt een nieuwe PET fles wel schoonmaken maar de geur blijft er altijd wel een beetje in hangen. Met glas is dat meteen weg. Met een krasje hier en daar aan de binnenkant is dat ook een mooie gelegenheid voor bacteriën om zich te nestelen.

De PET bottles zullen best een tijd meegaan, maar als ze 'gebruikt' zijn en krassen hebben zul je waarschijnlijk vroeg of laat een infectie of geurrestanten krijgen die niet te verwijderen zullen zijn, vrees ik. En dan zijn het toch dure flessen om als semi-wegwerp materiaal in je brouwuitrusting te hebben.

Als je ze dan toch wilt gebruiken dan zou ik er gewoon een paar kopen van een bedrijf dat in waterzuilen handelt. Ik gebruik deze watercontainers om water uit de bergbron naar mijn brouwerij te sjouwen, daarvoor zijn ze natuurlijk meer dan geschikt en ik kon ze voor 6 euro per stuk mee nemen.


Adrie

Citaat van: rumour op 03-09-2010  05:26 uAls je ze dan toch wilt gebruiken dan zou ik er gewoon een paar kopen van een bedrijf dat in waterzuilen handelt. Ik gebruik deze watercontainers om water uit de bergbron naar mijn brouwerij te sjouwen, daarvoor zijn ze natuurlijk meer dan geschikt en ik kon ze voor 6 euro per stuk mee nemen.

Die flessen zijn behoorlijk zuurstofdoorlatend. Waarschijnlijk kan het wel als je je bier niet te lang in deze flessen laat staan, maar een paar weken nagisten in deze flessen kan denk ik wel een versnelde oxidatie tot gevolg hebben. Je bent toch beter af met better bottles of gewoon glazen flessen.

RobinB

Ik heb onlangs via een gildelid 2 flessen van 20 L met vlakke bodem gekregen!
Ook nog van pyrex achtig materiaal (jena-glas), mooi spul.

Daar kan te zijner tijd wel een mooi magneetroerder tijdens de hoofdvergisting-experimentje mee gedaan worden!

De-Geert

Zo te zien is er niet veel animo. Dat maakt mijn beslissing wel een stuk makkelijker.

Geen reactie van Kooy, Erick?

Erick

Nog steeds helemaal niets,na 2x een mail...
Vind het vrij schandalig eigenlijk.

ypenga

Dat is jammer, ik had ook wel interesse.

Kleine_Schriek

Nog steeds niemand die ze heeft?
Ik denk erover nu mijn 25 liter glazen fles geklapt is. Maar ja, 22,7 liter is net te weinig inderdaad.

Erick

Ik heb http://www.hamstead-brewing-centre.co.uk/itm01274.htm benaderd voor een prijs (met verzendkosten).
Ik laat het weten als ik meer hoor.

Wybe

Ik heb net via een ander draadje laten weten interesse te hebben. Toen had ik dit topic nog niet gezien.Ook ik kijk met belangstelling uit naar de prijs. (Ook van alle losse bijbehoren.)

Erick

fles 5 gallon kost 17,50 pond,
Verzendkosten:   15,50 pond (tot 30 KG)
Dusss:
Samen 1 fles = 17,50 + 15,50= 32 pond = 38 euro
            2 fles = 17,50 +   7,25= 24,75 = 30 Euro
            3 fles = 17,50 +   5,15= 22,65  = 27 euro
(kan er een dubbeltje naast zitten, prijzen zijn circa...)
 
4 of 5 flessen moeten ook nog wel onder de 30 kG blijven denk ik (vraag staat uit bij leverancier, ook of er nog andere inhoudsmaten zijn)
 
Ik heb ook nog een andere 'enquiry' (sorry Jack, kom ff niet op het Hollandsche woord) uitstaan bij een andere leverancier, dus die wacht ik ook nog even af.

Jacques

Citaat van: Erick op 10-01-2012  15:55 uIk heb ook nog een andere 'enquiry' (sorry Jack, kom ff niet op het Hollandsche woord) uitstaan bij een andere leverancier, dus die wacht ik ook nog even af.

Oei, gaat het zo snel met jouw Nederlands achter uit! Dat belooft niet veel goeds komende decennia.
Wat dacht je van prijsopgaaf?

Erick

Tja, soms zit je even met je hoofd in de  Engelse 'mode' doordat je net in die taal hebt zitten mailen en telefoneren, sorry hoor Jacques.

Citaat van: Jacques op 10-01-2012  16:47 uOei, gaat het zo snel met jouw Nederlands achter uit!
'Achter uit' is, in dit geval, natuurlijk eigenlijk aan elkaar 'achteruit'.
(maar goed, we dwalen af)

Iemand nog een fles?
 

Erick

Update:
Er kunnen, voor die verzendkosten, 8 flessen worden verzonden.
De flessen zijn er maar in 1 maat: 6 Gallon (23 liter).
 :degroeten: 
(het lijkt mij het simpelst als iedereen die er interesse in heeft er zelf 1 besteld, voor een paar euro prijsverschil heb je er dan gewoon 1 thuisbezorgt)

Jacques

Citaat van: Erick op 10-01-2012  17:35 u'Achter uit' is, in dit geval, natuurlijk eigenlijk aan elkaar 'achteruit'.

Klopt. Ook ik maak wel eens fouten. En een fout van een ander zie je altijd sneller dan die van jezelf.

Erick

Helemaal waar.  :degroeten:

EBC

Ik ga nooit op reis zonder een souvenir te kopen... ;D

Mijn Kent reisje heeft twee PET carboys opgeleverd. Better Bottles, maar dan van The Vintage Shop. Een concurrerend model.

1x 3 US gallon en 1x 6 US gallon. Prachtige flessen moet ik zeggen. Een genot om schoon te maken, vederlicht.

Ik ga er eerst 11 liter icewine in maken, daarna zijn ze voor de brouwerij. Precies pas voor een 9,5 liter cornelius experiment.

Ik heb nog meer (bling) souvenirs gekocht... daarover wellicht later meer.

Oja, op een magneetroerder gaan ze helaas niet werken. Daarvoor is een glazen exemplaar vereist.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.