Algemeen > Algemeen

Krantenbericht

<< < (2/26) > >>

De-Geert:
Ik vind het helemaal prima. Kroegen met hun eigen bier, lijkt me positief voor de diversiteit.  Ik vermoed wel dat ze vooral Belgische smaakjes hebben, dat vind ik dan wel weer jammer.

Adrie:
Het moeten dan wel ůf heel kleine brouwerijen zijn (want wat is nu de bieromzet in een kroeg?) ůf de bieren zijn ordinaire etiketbieren ůf de klanten in de kroeg zitten na verloop van tijd bier te drinken van een jaar oud.

Hopmans:

--- Citaat van: De-Geert op 02-09-2010  13:19 u ---Ik vind het helemaal prima. Kroegen met hun eigen bier, lijkt me positief voor de diversiteit.  Ik vermoed wel dat ze vooral Belgische smaakjes hebben, dat vind ik dan wel weer jammer.

--- Einde van citaat ---

Ik weet niet of het goed is voor de diversiteit.
Slijterijen en kroegen met hun eigen bier geven hun eigen bier
voorrang vermoed ik, maar dat zal moeten blijken.
In mijn opinie zou een kroeg of slijter merk-neutraal moeten zijn.
MAW: laat klanten maar bepalen wat ze willen drinken.

Offtopic:

--- Citaat ---Belgische smaakjes hebben, dat vind ik dan wel weer jammer.

--- Einde van citaat ---
Het valt me op dat dit jouw stokpaardje is.
Wat is in jouw ogen een echt speciaalbier?

De-Geert:

--- Citaat van: Hopmans op 02-09-2010  13:26 u ---Ifftopic:Het valt me op dat dit jouw stokpaardje is.
Wat is in jouw ogen een echt speciaalbier?

--- Einde van citaat ---
Misschien wel ja.
Ten eerste: ik geloof niet in de term speciaalbier zoals die in Nederland gebruikt wordt. Speciaalbier staat dan voor alles behalve Pils.  Pils kan ook heel speciaal zijn (Budvar, Urquell etc. ) en een niet-pils hoeft helemaal niet speciaal te zijn (ik laat hier de voorbeelden maar ff weg  :D ).
Dat terzijde.
Ik ben inderdaad geen enorme fan van de meeste Belgische bieren (blond, dubbel, tripel, uitzondering daargelaten). Wel van Saisons en Vlaamse Bruine.
Maar ik vind het jammer dat er bij de gemiddelde bierwinkel/kroeg nauwelijks iets anders dan Pils of Belgische bieren te krijgen is. Zelfs in de meeste supermarkten heb je enorme keus in Belgische bieren, maar voor Engels/Duits kom je niet veel verder dan Guinness of Warsteiner. Dat vind ik jammer.

Eerlijk is eerlijk: het wordt beter.

--- Citaat van: Hopmans op 02-09-2010  13:26 u ---Ik weet niet of het goed is voor de diversiteit.
Slijterijen en kroegen met hun eigen bier geven hun eigen bier
voorrang vermoed ik,

--- Einde van citaat ---
Is dat erg? Iedere kroeg een ander bier. Lijkt me prima.
Al ben ik hier niet bang voor, de pils zal de komende tijd niet verdrongen worden. En dat hoeft ook niet.

pincopallino:
Ik vind het meer een commerciŽle bombarie dan een werkelijke doorbraak in bier assortiment
Door een beetje meer of minder van dit en/of dat, creŽer je niet een originele/special bier.
Het zou geŽxperimenteerd moeten worden met non-standaard ingrediŽnten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie