Een goedendag allen!
Excuus wederom voor dit late bericht. Ben met van alles en nog wat tegelijk bezig en loop mezelf soms iets voorbij. Daardoor was ik genoodzaakt dit op een laag pitje te zetten, maar ik heb de draad weer opgepakt!
Ik heb me inmiddels per 1-1-2020 ingeschreven als groothandel in bier bij het KVK.
Als huurbrouwer is dit de juiste benaming, aangezien je een kant en klaar product koopt en dit door verhandeld. Een kleine tegenvaller was dat de naam die ik wil gebruiken al in gebruik was. Op internet was hier niks van te vinden, maar ik ben zo dom geweest om niet het KVK register te raadplegen voordat ik de etiketten heb laten maken. Mooie fuckzooi dus, maar ik denk dat ik met een kleine aanpassing wel uit de voeten kan. Ik dacht eerst de gok te wagen om gewoon door te gaan maar het risico was mij te groot, dus toch maar besloten dit bedrijf met dezelfde naam te bellen, en deze meneer had er wel wat moeite mee als ik dezelfde naam ging gebruiken. Wel moet ik erbij vermelden dat dit alleen een probleem is als je in dezelfde branche zit. Als ik tapijt legger of zo had willen worden was dit prima geweest onder deze naam. Maar omdat ik ook iets met bier doe was het niet ok. Maar goed, zoals net gezegd, met een kleine aanpassing moet dit lukken. Mijn vormgever was ook niet heel blij zeg maar. Verder heb ik het recept spik en span en kan niet wachten wat men ervan zegt.
Ik heb wel het gevoel dat de verwachtingen van mijn omgeving wat aan de grote kant zijn. Maar we zullen zien. Brouwdag ga ik binnenkort plannen, ik ga toch beginnen met 0,5 hl omdat dit de eerste kosten wat drukken en ik meer geld over hou voor overige zaken zoals glazen, filtjes etc.
Als er iets nieuws te melden is laat ik van me horen!