Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vacuüm sealers

Gestart door VEMP, 23-08-2010 18:48 u

Vorige topic - Volgende topic

VEMP

Heeft iemand ervaring met vacuüm sealers voor hop? Ik heb deze gevonden, iemand een idee of dit een verstandige koop is? : http://www.e-d.nl/product_info.php?cPath=24_173&products_id=1192

Albertus

Er is over deze apparaten het nodige te vinden op het forum.
Algemene conclusie is dat de goedkopere apparaten niet geschikt zijn voor ons doel (hop invriezen).
Zelf heb ik ook zo'n goedkoop apparaat gekocht, weggegooid geld. Trekt niet voldoende vacuüm en sealt niet goed (zakjes ook te dun).
Ik geloof dat er ooit bij de Aldi een voor de prijs aardig sealapparaat te koop is geweest, maar het merk weet ik niet meer.

Bert

William

Op basis van de verhalen op het forum heb ik vandaag net een Allpax F100 gekocht. Schijnt zeer degelijk te zijn en nu in de aanbieding en met verschillende soorten zakken en zakken op rol.

http://www.allpax.de/index.php/cat/c249_-Vakuummaschinen

En ik heb net ook stiekem een Stockli droger gekocht, ook via een Duitse webwinkel.

Hopmans

Ik heb zojuist een Bestron gehad.
Gehad, dus...

Ach, je vriest de boel toch in.

Ik heb 2 jaar geleden hop in boterhamzakjes gedaan, en vervolgens in de vriezer.
Het bier klopt nog als een bus qua bitterheid.

EBC

Daar William geen spijt van krijgen  ;).

Ik heb vandaag een hele vracht selder blaadjes gedroogd in de Stockli. Het hele huis riekt naar soep.

Bij mij zijn de Allpax zakken 25x35 cm favoriet voor hop. Je krijgt er zo ongeveer 200 gram hop in geperst en ze passen nog vrij aardig in de vriezerlade op hun kant. Het worden dan platte pakjes. Als je brouwt knip je net onder de seal een rand van de zak af, je haalt de hop eruit die je nodig hebt, en sealt de zak gewoon weer. Kost maar 1 zak. Dat is een voordeel van dunne pakjes, die geven snel genoeg seal lengte vrij.

Jerry

Citaat van: Hopmans op 23-08-2010  20:12 uIk heb zojuist een Bestron gehad.
Gehad, dus...

Ach, je vriest de boel toch in.

Ik heb 2 jaar geleden hop in boterhamzakjes gedaan, en vervolgens in de vriezer.
Het bier klopt nog als een bus qua bitterheid.

Bedoelt u deze http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_secondid%3D151200706&welt=koopjes

Hopmans

Inderdaad, dat is 'm.

goom

Ik heb zelf een all pax en die werkt vreselijk goed.
Krijg je een goed hoog vacuum mee.
ps heb nog een nieuwe te koop staan voor als je er een zoekt.

VEMP

Ik heb interesse. Wat vraag je er voor?

Vergelijkbare Topics (7)

20755

Gestart door goom

Reacties: 0
Gelezen: 1956

8792

Reacties: 35
Gelezen: 16719

40456

Reacties: 6
Gelezen: 694

22912

Reacties: 18
Gelezen: 6320

10983

Gestart door Oscar

Reacties: 16
Gelezen: 8651

26377

Gestart door Jukkie

Reacties: 7
Gelezen: 3212

15036

Gestart door Adonis

Reacties: 22
Gelezen: 11625

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.