Bierlabels, Avery software

Gestart door ypenga, 01-08-2010 19:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ypenga

Ik ben net begonnen met brouwen en heb nog geen behoefte om een etiket te ontwerpen, wel heb ik bierlabels aangeschaft om de brouwsels te kunnen merken. http://www.Brouwmarkt.nl/catalog/bierlabels-rond-laserprinter-stickers-p-2861.html

Volgens de winkel kun je Avery software downloaden om de labels te ontwerpen, dat is inmiddels gebeurt.
Echter ik kom door de bomen het bos niet meer uit....
Wie kan mij op weg helpen om de juiste template te kiezen.

Of zijn er ook andere software producten om de labels te kunnen bedrukken op de laserprinter.

Alvast bedankt.

Oscar

Citaat van: ypenga op 01-08-2010  19:10 uOf zijn er ook andere software producten om de labels te kunnen bedrukken op de laserprinter.

Met BrouwVisie kun je ook kleine labels printen voor op je flesjes

EBC

Ik gebruik dezelfde stickertjes maar dan van Herma, type 2250.
Ik gebruik daarvoor bijgevoegd Word bestand. In de eerste sticker linksboven vul ik de gegevens in, met afdrukvoorbeeld wordt dat in alle andere overgenomen.
Ik verander ook de achtergrondkleur, zodat het lijkt op de kleur van het bier.

Overigens kan het forum geen .docx attachments aan...tijd voor een update!

Henielma

Jasper, waar kan je die stickers kopen? Lijkt me handig zo'n ronde stickers.

Herman

Volgens mij heeft elke kantoorboekhandel en wellicht zelfs bruna deze te koop.

EBC

Citaat van: Henielma op 01-08-2010  22:14 uJasper, waar kan je die stickers kopen? Lijkt me handig zo'n ronde stickers.

Inderdaad, de betere kantoorboekhandel en diverse shops online. Ik heb laatst 5 pakjes gekocht ergens in Duitsland zonder verzendkosten naar mijn hotel. Ik kan er tot mijn dood mee toe.

Albertus

Al enige tijd doe ik hetzelfde als jasper. Ik gebruik Herma1870 stickers (waarschijnlijk zijn die iets kleiner) en bedruk ze ook via een Word-bestand, dat ik elke keer aanpas.
Bevalt me heel goed. Met wat puzzelen heb er nu een logo, de naam van het bier, het nummer van het bier en de botteldatum op staan.



Bert

[edit] Herma1870 zijn dezelfde stickers, er zitten er alleen minder in één verpakking [\edit]

ypenga

Citaat van: EBC op 01-08-2010  20:13 uIk gebruik dezelfde stickertjes maar dan van Herma, type 2250.

http://www.herma.de/en/de/office-and-consumer/product-catalogue/labels/identifying-marking-numbering/identificationmarking/colour-dots-office-pack-2250.html

Volgens het voorbeeld zijn het er 5 op een rij. De sheets die Brouwmarkt verkoopt hebben 9 labels op een rij en daarvan weer 13 rijen, totaal 117 label (rondjes) per vel.
Hebben we het over hetzelfde?


EBC

Citaat van: ypenga op 03-08-2010  22:50 uhttp://www.herma.de/en/de/office-and-consumer/product-catalogue/labels/identifying-marking-numbering/identificationmarking/colour-dots-office-pack-2250.html

Volgens het voorbeeld zijn het er 5 op een rij. De sheets die Brouwmarkt verkoopt hebben 9 labels op een rij en daarvan weer 13 rijen, totaal 117 label (rondjes) per vel.
Hebben we het over hetzelfde?

Niet helemaal maar wel ongeveer. Pas het Word document aan en het werkt...je moet natuurlijk wel ook zelf iets doen  ;)

ypenga

Citaat van: EBC op 04-08-2010  08:14 uNiet helemaal maar wel ongeveer. Pas het Word document aan en het werkt...je moet natuurlijk wel ook zelf iets doen  ;)

Ik had natuurlijk gehoopt dat iemand de juiste template had gevonden mbv de avery software.
Brouwmarkt zegt dat daar de template te downloaden is, maar ik kan het in ieder geval niet vinden.
Dan maar knippen/plakken in word?

RobinB

Je weet wel dat je met Word via: extra > brieven en verzendlijsten > enveloppen en etiketten > tab etiketten > opties > stickernummer, een geschikt template kan zoeken?
Waar je dan ook nog op moet letten is de oriëntatie van het stickervel, meestal zijn deze iets asymmetrisch.

Misschien is anders dit nog een uitkomst?
 http://www.avery.com/avery/en_us/Templates-%26-Software/Software/Avery-Design--Print-Online.htm

ypenga

Ik heb de template inmiddels gevonden, zie aangehaakte objecten.
Proast  :beersmiley:

Jorn1988

Volgens mij zijn ze dan weer overgestapt op andere stickers bij Brouwmarkt want deze werken helaas niet voor mijn vellen die ik daar gekocht heb. wat een miskoop! Dat wordt dus met de hand schrijven helaas want die marges bij stellen is ook een hoop gerotzooi en zonde van het papier/inkt.

12345

Citaat van: RobinB op 05-08-2010  08:31 uJe weet wel dat je met Word via: extra > brieven en verzendlijsten > enveloppen en etiketten > tab etiketten > opties > stickernummer, een geschikt template kan zoeken?
Waar je dan ook nog op moet letten is de oriëntatie van het stickervel, meestal zijn deze iets asymmetrisch.

Misschien is anders dit nog een uitkomst?
 http://www.avery.com/avery/en_us/Templates-%26-Software/Software/Avery-Design--Print-Online.htm

Leuk! Dit ga ik opslaan, want het werkt goed. Kun je de stickers trouwens van de flesjes afkrijgen met water? Of moet dat met stickerverwijderaar (=diesel)?

orangeloo

Citaat van: 12345 op 11-01-2012  23:54 uLeuk! Dit ga ik opslaan, want het werkt goed. Kun je de stickers trouwens van de flesjes afkrijgen met water? Of moet dat met stickerverwijderaar (=diesel)?

Ik heb kleine stickers, opmaak via wort  ^-^ zoals hierboven beschreven (extra > brieven en verzendlijsten > enveloppen en etiketten > tab etiketten > opties > stickernummer)
Deze plak ik op de dop, hoef je hem ook niet te verwijderen.  :brouwen:

12345

Ja! Goed idee. En dan bijv deze ronde stickers:
http://www.Brouwmarkt.nl/bierlabels-rond-laserprinter-stickers-p-2861.html

PS de link naar HERMA hierboven werkt niet ...

Jorn1988

Citaat van: 12345 op 12-01-2012  10:00 uJa! Goed idee. En dan bijv deze ronde stickers:
http://www.Brouwmarkt.nl/bierlabels-rond-laserprinter-stickers-p-2861.html

PS de link naar HERMA hierboven werkt niet ...

De link die hierbij geleverd word waar je de template zou moeten downloaden werkt helaas niet. ik heb contact opgenomen met Brouwmarkt en die heeft me een template gestuurd en die klopt ook al niet. zal dan vast wel weer aan Word 2010 liggen. maar ik zou het je afraden om deze stickers bij Brouwmarkt te halen. je kan dat beter alternatief zoeken bij bruna of zo wat wel merk sticker is met een werkende template.

Ronald_

Citaat van: Jorn1988 op 12-01-2012  15:38 uDe link die hierbij geleverd word waar je de template zou moeten downloaden werkt helaas niet. ik heb contact opgenomen met Brouwmarkt en die heeft me een template gestuurd en die klopt ook al niet. zal dan vast wel weer aan Word 2010 liggen. maar ik zou het je afraden om deze stickers bij Brouwmarkt te halen. je kan dat beter alternatief zoeken bij bruna of zo wat wel merk sticker is met een werkende template.

Het is dat ik op mijn werk zit anders zou ik het even opzoeken voor je.. Dat programma is namelijk wel te vinden online! Die link klopt inderdaad niet, maar het programma is te vinden! En met dat programma kan je echt heel erg goed printen, precies op de stickertjes.. Groot voordeel is dat je bij een half leeg vel precies kan aangeven waar je moet beginnen met printen. Ik zal kijken of ik vanavond tijd heb!


Jorn1988

Citaat van: Ronald_ op 12-01-2012  17:53 uhttp://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templates-%26-Software/Software/Avery-DesignPro-voor-PC.htm

Volgens mij is dat hem. Anders staat hij hier wel:
http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templates-%26-Software

Ik heb de software en de template add-on voor office beide door gekeken. maar ik heb niks gevonden. Zou jij misschien kunnen kijken welke template jij gebruikt?  ::)

Ronald_

Citaat van: Jorn1988 op 12-01-2012  22:36 uIk heb de software en de template add-on voor office beide door gekeken. maar ik heb niks gevonden. Zou jij misschien kunnen kijken welke template jij gebruikt?  ::)

Ik heb er zelf 1 gemaakt. Gaat vrij makkelijk. Alle marges op je printvel even meten (hoeveel mm van de rand beginnen, tussen afstanden en diameter van het rondje.) Is die template exporteerbaar?

12345

Is inderdaad gemakkelijk,

In plaats van:

In Word > extra > enveloppen en etiketten > tab etiketten > tab opties > (stickernummer, een geschikt template) > OK > Tekst invoeren > nieuw document > afdrukken


IPV (stickernummer, een geschikte template kiezen): tab "nieuw" en alle maten handmatig invoeren.

Ronald_

Citaat van: 12345 op 13-01-2012  10:49 uIs inderdaad gemakkelijk,

In plaats van:

In Word > extra > enveloppen en etiketten > tab etiketten > tab opties > (stickernummer, een geschikt template) > OK > Tekst invoeren > nieuw document > afdrukken


IPV (stickernummer, een geschikte template kiezen): tab "nieuw" en alle maten handmatig invoeren.

Ik gebruik dus die avery software..

Noot

Ik gebruik gewoon Word. Met een fotoprogramaatje ontwerp ik de etiketten. Vervolgens zet ik er 8 op een A4tje. Uitknippen en opplakken. voor het plakken gebruik ik volle melk. Etiketten gaan er dan heel makkelijk weer af met water.
voor mij werkt dat prima!

Oscar

Citaat van: Noot op 02-02-2012  22:08 uIk gebruik gewoon Word. Met een fotoprogramaatje ontwerp ik de etiketten. Vervolgens zet ik er 8 op een A4tje. Uitknippen en opplakken. voor het plakken gebruik ik volle melk. Etiketten gaan er dan heel makkelijk weer af met water.
voor mij werkt dat prima!

Maar... De flessen die je beplakt met een etiket, geef je die weg? Of drink je die zelf op? Als je die zelf op drinkt, kun je je het plakken besparen lijkt mij. Bij het weggeven is een etiket wel leuk... :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.