Hobgoblin bij de lidl voor 1,49

Gestart door Hopmans, 24-07-2010 14:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De-Geert

Citaat van: Jacques op 25-07-2010  21:28 uOf een Engels bier beter is van de fles of het fust (ik bedoel dan natuurlijk real ales) ligt ook heel sterk aan de vakbekwaamheid van de uitbater en de temperatuur in de kelder van de pub. Hier in Nederland zijn er maar heel weinig kasteleins die goed om kunnen gaan met real ales. Daarnaast is het bier hier nooit zo vers als in Engeland.
Volgens mij heb je in Nederland geen real ales. JW heeft het over tap (keg) niet cask.


SeekingBeer

Vandaag 3 flesjes gehaald en het smaakt prima.
Ietsje vlak vergeleken met de naam hopgoblin, ik had iets meer hop verwacht maar met elk slokje wordt het snel lekkerder.
Goede doordrinker.

Alc is 5.2% (Hopmans plaatje zei 4.5% dus da's een andere versie).

De verpakking is ook mooi, mooie fles en leuk etiket.

In de Lidl staat het niet bij de pilsen maar bij het 'landenweek' spul, u raadt het al: de UK is ditmaal gelecteerd.

aldo

Het blijven toch mooie flesjes hoor! Net een paar opgehaald samen met een blik bonen in tomatensaus, die hadden ze ook vanwege de Engeland week :D

Johannes


Albertus


Na mijn proefnotities te hebben geraadpleegd (ik had een half jaar geleden een flesje Hobgoblin gekocht) naar de Lidl geweest om wat flesjes te halen. Zo juist geprobeerd, ik heb er geen spijt van.

Bert

Anton

Ook ik heb het nu in huis. Vrouwlief hoorde mij en onze zoon erover praten en bracht er wat mee. Verrassing dus.
En dat ondanks dat ze normaal nooit bij de Lidl komt. ;D
Morgenavond proeven.

Menno

Citaat van: Albertus op 27-07-2010  18:56 uik had een half jaar geleden een flesje Hobgoblin gekocht
Bert: ONK-camping...  :proost:

Albertus

Citaat van: Menno op 28-07-2010  00:59 uBert: ONK-camping...  :proost:

Ja. Maar de proefnotities zijn van 3 april, thuis.

Bert

Hopmans

Ik drink er nu zelf ook één.
Inderdaad kneitervers.
Goed biertje!
 :biersmile:

Nog maar ff wat bijhalen.



piele

Citaat van: Hopmans op 28-07-2010  20:18 uNog maar ff wat bijhalen.

Precies mijn gedachte toen ik er gisteren 1 open trok; dat ene doosje is te weinig... :nut:

goom

Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb inmiddels er ook een geproefd.
Straks maar wat erbij gaan halen.
Drink prima weg en smaakt top.

Alchemist

Ik heb nog een paar Hobgoblins in huis, maar ga volgende week naar Engeland, dus zou daar weer nieuwe gaan kopen, maar als ze bij LIDL goedkoper zijn, kan ik beter lekkerder bier meenemen uit de UK.  ;)

Jacques

Citaat van: Alchemist op 29-07-2010  20:45 uIk heb nog een paar Hobgoblins in huis, maar ga volgende week naar Engeland, dus zou daar weer nieuwe gaan kopen, maar als ze bij LIDL goedkoper zijn, kan ik beter lekkerder bier meenemen uit de UK.  ;)

Ik heb dit bier een paar weken geleden gekocht in Engeland. Ik dacht iets van 2,20 Britse Pont te hebben betaald.  € 1,49 is dus echt goedkoop!

Alchemist

Kijk aan, dat scheelt toch behoorlijk. Misschien toch maar wat Hobgoblins meenemen onderweg naar Engeland dan. ;D

Broeder Tuk

Ik vind hem erg lekker ruiken, maar qua smaak wat slapjes. Van mij mag ie iets voller van smaak en wat meer alcohol.
Vind de fles wel erg mooi, eigenlijk al de moeite waard om het te kopen.

Jacques

Citaat van: Broeder Tuk op 29-07-2010  22:51 uIk vind hem erg lekker ruiken, maar qua smaak wat slapjes. Van mij mag ie iets voller van smaak en wat meer alcohol.
Vind de fles wel erg mooi, eigenlijk al de moeite waard om het te kopen.

Het is natuurlijk wel een Engels bier! En daarvoor is hij behoorlijk zwaar... Krijg jij het voor elkaar om een bier van 5,2% vol. alc. te brouwen met deze smaak?

SeekingBeer

Toch blijft het een goed bier, zeker in dit jaargetijde met warm weer.

Als ik het me goed herinner stond er vandaag ook nog Zuid Afrikaanse pils in een sixpack voor zes Eurotjes.
Het was verleidelijk, maar ik heb het toch niet gekocht.

Ik wil de Zuid Afrikanen echt niet beledigen, maar pils = pils en minus de transport kosten kan men vragen stellen aangaande de meerwaarde van een eventuele economische transactie van zes €.

Broeder Tuk

Citaat van: Jacques op 29-07-2010  23:17 uHet is natuurlijk wel een Engels bier! En daarvoor is hij behoorlijk zwaar... Krijg jij het voor elkaar om een bier van 5,2% vol. alc. te brouwen met deze smaak?

Zoveel verstand heb ik nog niet van bier en zo had ik het ook nog niet bekeken. ;)

Wel een prachtige fles trouwens+ etiket, als ze er nog zijn vandaag haal ik nog even een paar op.

Hopmans

Ik vind het bier behoorlijk vol, en zelfs een beetje droppig.
Wellicht heb je het bier te koud gedronken.
Ik heb de fles buiten de koeling staan in de schuur.
Ingeschonken in een pint is het puur genieten.
 :biersmile:

Broeder Tuk

Citaat van: Hopmans op 30-07-2010  07:23 uIk vind het bier behoorlijk vol, en zelfs een beetje droppig.
Wellicht heb je het bier te koud gedronken.
Ik heb de fles buiten de koeling staan in de schuur.
Ingeschonken in een pint is het puur genieten.
 :biersmile:


Het schuim is wel vol maar het mondgevoel vind ik erg waterig, dat zal m.i. komen door het lage percentage alcohol, wat aan de andere kant, voor dit type bier al best wel hoog schijnt te zijn.
Maar hij zit inderdaad net tegen het droppige wat eigenlijk precies genoeg is.

Dat met die pint ga ik zeker proberen.

:degroeten:

De-Geert

Het is ook mijn ervaring dat bier voller van mondgevoel is/lijkt als'ie minder koud is.

VEMP

Net ook een paar flessen gehaald. Ben benieuwd.

Hopmans

Shit, uitverkocht bij ons.
 :-\

RobinB

Gaat wel snel dan!
eenmalige actie hè?

 :-\

Caspar

Ik heb eigenlijk helemaal niet veel met dit bier. Vroeger hadden we wel eens strandvakanties in Zuid Europa en toen vond je dit bier samen met Old Speckeld Hen en Boddingtons enz. in de locale supermarkten die Engels georiënteerd waren... Ik bestempelde deze bieren als Engelse massa-meuk. Toen ik vorig jaar een flesje haalde bij Burg vond ik het ook maar een wat slappig biertje met wat crystal karakter.

Iedereen hier is helemaal lyrisch over dit bier, dus ik ga toch maar weer een flesje scoren binnenkort! Dit keer zal ik onbevooroordeeld proeven ;) .

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.