Hobgoblin bij de lidl voor 1,49

Gestart door Hopmans, 24-07-2010 14:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans



Hobgoblin bij de lidl voor 1,49

Pak je voordeel.




Drents Hopbier

Citaat van: Hopmans op 24-07-2010  14:21 uHobgoblin bij de lidl voor 1,49

Link?  Ik kan niets vinden.

Hopbier

Hopmans

Ik heb geen link, en ik kan het ook niet vinden op het internet.
Het stond vandaag in het Lidl-krantje.

Hopbiermans

RobinB

Thnx man!

Ben direkt ff langs gegaan en een doosje gehaald!  :biersmile:
Best vers, van 31 mei. :)

SeekingBeer

Flip. ik was vanochtend nog in de Lidl maar heb het helemaal niet zien staan!
Wel een bak lekkere kippepootjes meegenomen, maar ja daar zit geen hop in natuurlijk.

Hopmans

Citaat van: RobinB op 24-07-2010  17:20 uThnx man!

Ben direkt ff langs gegaan en een doosje gehaald!  :biersmile:
Best vers, van 31 mei. :)
Dat is een snelle actie van zowel jezelf als van de Lidl.
Officieel gaat het pas vanaf maandag in.
Nou ja, graag gedaan in ieder geval.
 ;)


VEMP

Dank voor de tip. Hier stond hij niet in het krantje, maar ik wel wel even langs.

De-Geert

Hm, geen Lidl in Wageningen.  :'(
Mooie prijs.

YOz

Citaat van: De-Geert op 25-07-2010  17:41 uHm, geen Lidl in Wageningen.  :'(
Mooie prijs.

Wel in Ede naast het station...

JWVG

Ik wil niet zeuren, maar ik vind de Hobgoblin uit fles (in Wageningen verkrijgbaar bij de C1000, behoorlijk vers, maar vast niet zo goedkoop) lang niet zo lekker als van tap...  :-\.

 :degroeten: JW.

Menno

Komt toch vaker voor, JWVG...  :nut:

JWVG

Ja, maar als je dan toch iets Brits uit de fles wilt, zijn er naar mijn smaak betere opties. Ik vind bv de Martins Pale Ale prima smaken uit de fles, en die komt geloof ik uit Belgie... Ook een verse Fullers ESB of London Pride vind ik beter uit fles smaken.

 :degroeten: JW.

De-Geert

Ja dat is wel zo, maar voor 1,50 (de halve liter) is het toch een lekker bier.


Jacques

Citaat van: JWVG op 25-07-2010  20:31 uJa, maar als je dan toch iets Brits uit de fles wilt, zijn er naar mijn smaak betere opties. Ik vind bv de Martins Pale Ale prima smaken uit de fles, en die komt geloof ik uit België... Ook een verse Fullers ESB of London Pride vind ik beter uit fles smaken.

Of een Engels bier beter is van de fles of het fust (ik bedoel dan natuurlijk real ales) ligt ook heel sterk aan de vakbekwaamheid van de uitbater en de temperatuur in de kelder van de pub. Hier in Nederland zijn er maar heel weinig kasteleins die goed om kunnen gaan met real ales. Daarnaast is het bier hier nooit zo vers als in Engeland.

RobinB

Fuller's is inderdaad lekkerder en St. Peters ook.
Maar aan de andere kant smaakte deze me ook goed, en inderdaad voor die prijs zéker niet gek! :)

korek

Citaat van: Jacques op 25-07-2010  21:28 uOf een Engels bier beter is van de fles of het fust (ik bedoel dan natuurlijk real ales) ligt ook heel sterk aan de vakbekwaamheid van de uitbater en de temperatuur in de kelder van de pub. Hier in Nederland zijn er maar heel weinig kasteleins die goed om kunnen gaan met real ales. Daarnaast is het bier hier nooit zo vers als in Engeland.
Jacques, het zal best zo zijn als jij zegt, maar een Hobgoblin zul je hier niet vaak van de tap vinden, zeker in de contreien waarin ik me ophoud niet. Dus moet ik wel naar de Lidl om een paar flesjes kopen.

Jacques

Citaat van: korek op 25-07-2010  21:51 uJacques, het zal best zo zijn als jij zegt, maar een Hobgoblin zul je hier niet vaak van de tap vinden, zeker in de contreien waarin ik me ophoud niet. Dus moet ik wel naar de Lidl om een paar flesjes kopen.

Moet je zeker doen. Dat je dit bier op de tap zult vinden is heel klein.

Overigens kan ik je aanraden om eens een keer over te steken. Via de Norfolkline is dat niet helemaal niet duur. Een paar daagjes in een goedkoop bed en breakfast en je kunt heerlijk genieten van Engelse bieren.

JWVG

Citaat van: Jacques op 25-07-2010  21:28 uOf een Engels bier beter is van de fles of het fust (ik bedoel dan natuurlijk real ales) ligt ook heel sterk aan de vakbekwaamheid van de uitbater en de temperatuur in de kelder van de pub. Hier in Nederland zijn er maar heel weinig kasteleins die goed om kunnen gaan met real ales. Daarnaast is het bier hier nooit zo vers als in Engeland.

Ik heb het niet over algemene principes, gewoon over mijn eigen smaakervaringen. Ik heb aardig wat Hobgoblin en Fullers ESB van de tap gedronken bij de Vlaamsche Reus, en volgens mij was dat te koud en met teveel koolzuur als je er met een puriteinse Britse bril naar kijkt. Toch vond ik het veel lekkerder dan de flessen die ik heb gedronken. Maar dit ging niet echt over tap vs fles, maar over fles vs fles.

 :degroeten: JW.

Hopmans

Citaat van: JWVG op 26-07-2010  09:19 uMaar dit ging niet echt over tap vs fles, maar over fles vs fles.
Het gaat er eigenlijk over dat de Lidl Hobgoblin verkoopt.
 ;)

JWVG

Haha, ja OK. En toen vertelde ik over mijn ervaringen met Hobgoblin uit fles. Maar ik hou verder mijn mond ;)

 :degroeten: JW.

Hopmans

Ach, klets de topic maar vol.
Maakt mij niets uit.

Heb je de bieren van een Hollandse tap gedronken of van zo'n pomp?
Ale's hoor je op kelder-temperatuur te drinken, en niet geforceerd gekoeld.
En weinig koolzuur.

In flesjes zit vaak wat meer koolzuur.
Persoonlijk ben ik niet vies van koolzuur.



JWVG

Gewoon van een hollandse tap. Met koolzuur, en vrij koud. En toch vond ik het nog lekker! Kun je nagaan hoe lekker het origineel misschien wel smaakt  :proost:.

 :degroeten: JW.

Hopmans

Tja, het hoort eigenlijk niet zo, maar ook hier verschillen smaken.
Er zijn mensen die gewoon koud bier het lekkerste vinden ook al "hoort" het niet bij een bepaald biertype.
Ikzelf heb alleen maar pils in de koelkast.
De rest staat in de schuur.

RobinB

Maar in die schuur is het ook geen 12 - 14 ºC meer?

Op het moment dat je biervoorraad >20 ºC gaat, gaat er bij mij het eea in de koelkast ;)

Hopmans

Ales mogen nog wel warmer dan 14 graden.
Ik drink mijn bier wel vrij warm.
Eigenlijk hoort dat ook niet.
 :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.